BBC sought advice from global warming scientists on economy, drama, music... and

Startet av dagfinn, november 28, 2011, 11:14:17 AM

« forrige - neste »

dagfinn

Fant denne via Judith Curry's diskusjonstråd om "Emails"

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2066706/BBC-sought-advice-global-warming-scientists-economy-drama-music--game-shows.html

Som Anthony Watts pleier å si, "you can't make this stuff up".

Bebben

Mer om "objektive" (ho ho) BBC:

Under produksjonen av "Klimakrigen" - som også ble sendt i Norge, skrev produsenten Jonathan Renouf følgende til Keith Briffa i e-mail 1683, i forkant av et planlagt intervju:

Sitat2) Your essential job is to "prove" to Paul that what we're experiencing now is NOT just another of those natural fluctuations we've seen in the past. The hockey stick curve is a crucial piece of evidence because it shows how abnormal the present period is - the present warming is unprecedented in speed and amplitude, something like that. This is a very big moment in the film when Paul is finally convinced of the reality of man made global warming.

Fram til da skulle altså presentereren Paul Rose "late som" han reelt undersøkte skeptiske argumenter mot at våre dagers temperaturer var "unprecedented", ettersom han hadde oppdaget tidligere historiske varme- og kuldeperioder som Middelalderen og Den lille istid. Men så var altså planen at Rose deretter skulle bli overbevist - av hockeykøllen.

Var det ikke Georg Johannessen som en gang skrev noe sånt som: "Sannheten er alltid skjult og må avdekkes"?

Dette synes i hvert fall å være regelen når det gjelder klima. Og samtidig med dette avsløres desinformasjonsaktivistene på Wikipedia på WUWT.

Ikke rart de kaller det "Klimakrigen" - det første offeret i en krig er som kjent sannheten.

H/t Tom Nelson via Bishop Hill


Oppdatert: Var litt for rask. Programmet var Meltdown: A Global Warming Journey
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Det som forundrer meg mer og mer er hvordan disse folkene synes å være fredet vilt. De slipper unna med alt. De er fersket i oppførsel som under normale tider ville ført til den ene skandalen etter den andre. Nå blir alt dysset ned.

Jeg tror det er på tide jeg lager en tråd om hvem som eier media. Gjør jeg det, vil flere av dere idioterklære meg, anbefale behandling, eller miste trua på alt som er godt. Et ørlite stikkord blant flere er at Jens Stoltenberg "irettesatte" Giske fordi han så betenkeligheter med TV2-salget. Spørsmålet er jo hvem som ender opp som eiere, og hvilken forbindelse dette har til Stoltenberg som veier tyngre enn hensynet til å ivareta norsk arvesølv. Hvorfor fortsetter man å selge ut alt vi har av verdier? Hvorfor investeres så lite penger i vårt eget land?

Som jeg har nevnt tidligere, én familie må jo være mektigst. La oss håpe det ikke er de samme som startet Bilderbergmøtene, WWF og dusinvis av andre tunge organisasjoner...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren