Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Spiren på august 26, 2013, 12:13:08 PM
15 Signs That Obama Has Already Made The Decision To Go To War With Syria

Den avgjørelsen ble nok tatt allerede på slutten av 1990-tallet. Obama følger bare lydig opp sine sjefer. "Hopp!" sier de, og han hopper.

De neste sakene jeg skal undersøke litt nærmere, er Club de Paris  og London Club.

Den siste er det overraskende få opplysninger om på Wikipedia.

Det er vel alle disse svært så lukkede gruppene som gjør at vi har et så ekstremt velfungerende "demokrati" i dag ;)

Og Norge stiller alltid opp som frivillig i arbeidet med å "demokratisere" verden.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Jostemikk på august 26, 2013, 12:11:16 PM
Sitat fra: Spiren på august 23, 2013, 13:18:12 PM
CIA Confirms Role in 1953 Iran Coup

http://www2.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB435/

CIA and Assassinations: The Guatemala 1954 Documents

http://www2.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB4/index.html

BRAZIL MARKS 40th ANNIVERSARY OF MILITARY COUP

http://www2.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB118/index.htm

Dette er linker som bekrefter det mange har påstått i tiår, Spiren, og jeg kan ikke få meg fra å tenke på annet enn at denne forbryterske måten å destabilisere et land på er noe som startet lenge før dette, og som i dag er mer aktuelt enn noen sinne.

Selv har jeg tittet litt på hva som skjedde i forbindelse med kuppet i Iran i 1979, men med en litt annen vinkling enn den vanligste. Hvilken rolle spilte norsk e-tjeneste i Iran? Hvem var der nede? Kan noen av de som var der kobles sammen til en dramatisk hendelse i vårt land mange år senere? Det kan se slik ut, men hva dette betyr og har som konsekvens, vil jeg sannsynligvis aldri klare å finne ut av. Særlig trygg hobby er det nok heller ikke, uten at slikt bør være en stopper for den frie, private tanke. Oppfordrer folk med sterk mage å grave litt i dette selv. Ettersom denne tråden er koblet til linker, kan jeg jo være ørlite behjelpelig. Eller kanskje tåkeleggende? Hvem vet. De som er interesserte kan klikke her, her, her, her, her, her, her, her, og her.

Nordmenn flest liker å tro at vi er fullstendig uskyldsrene ;) Jeg tror neppe noen ønsker å våkne opp fra den drømmen. Og våre ledere gjør alt de kan for å beskytte oss mot sannheten. Det er så mye bedre med en alternativ sannhet. Noen vil våkne opp med et sjokk.

Samtidig lurer jeg veldig på hvor mye selvstendighet Norge egentlig har. Vi er jo i løpet at de siste hundre årene bundet opp/lurt inn i alle slags merkelige "avtaler". Felles for alle avtaler er at de gjør de mektige enda mektigere, og fjerner mer og mer makt fra folk.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#857
Sitat fra: seoto på august 26, 2013, 12:42:43 PMDet er vel alle disse svært så lukkede gruppene som gjør at vi har et så ekstremt velfungerende "demokrati" i dag ;)

Og Norge stiller alltid opp som frivillig i arbeidet med å "demokratisere" verden.

Ja, Norge er svært dyktige til å spre demokratiet.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Syria, Who is using chemical weapons?

SitatThis video shows how the terrorists can turn the gas cylinders into lethal chemical weapons,
Thanks to the support and supply of raw materials by the U.S., EU, Qatar, Turkey and Saudi Arabia

http://www.youtube.com/watch?v=XPXwGKDrMQw
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Mens vi har blitt fôret med nyheter om at vi MÅ avsette Assad i Syria, fordi han angivelig skal ha brukt gass på sine innbyggere, kommer det heldigvis også fram litt virkelighet innimellom. Alt handler om storpolitikk, de mektiges begjær etter stadig mer makt, en makt som bare tjener de mektige selv, og aldri folket.

Det var en stor overraskelse å finne denne artikkelen i NRK, og jeg har lagret den for sikkerhets skyld. NRK har hentet sine opplysninger fra en artikkel i The Telegraph i dag.

SitatSaudi-Arabia tilbyr Russland hemmelig oljeavtale

Saudi-Arabia har i hemmelighet tilbudt Russland en avtale om kontroll av verdens oljemarked og sikring av Russlands gasskontrakter dersom landet kutter støtten til Syrias regime.

Her mangler det ikke på trusler fra Saudi-Arabia:

SitatDen saudiarabiske etterretningssjefen lovet å beskytte Russlands marinebase i Syria dersom Assad blir styrtet. Men han hintet også om at det var fare for angrep under OL i Sotsji, utført av tsjetsjenske terrorister, dersom det ikke ble noen avtale.

Og opprørere kan skrus av og på etter ønske:

SitatBin Sultan sa videre at tsjetsjenerne som kjemper med opprørerne i Syria var et pressmiddel som kan slås av og på: – Disse gruppene skremmer oss ikke. Vi bruker dem mot det syriske regimet, men de vil ikke spille noen rolle i Syrias fremtid.

Men allikevel en takk til Putin, uansett hva hans egentlige motiver måtte være:

Sitat– Vårt standpunkt om Assad vil aldri endres. Vi mener det syriske regime er det som best taler det syriske folkets sak. Ikke disse lever-spiserne, sa Putin med referanse til bildet av en opprører som spiser biter av lever og hjerte fra en død syrisk soldat.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

En svært tankevekkende artikkel - anbefales! Men hvordan i all verden kan man forvente at samfunnet skal forstå dette - så lenge de som styrer skolesystemet ikke forstår hvordan det er å ha høy intelligens?

Og kanskje de mest intelligente også bør lære seg hvordan de skal bære over med de mindre intelligente? Men det kan de jo bare lære av de som er intelligente nok til selv å forstå problemet!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

SitatStoltenberg udelukker norsk krigsdeltagelse i Syrien uden FN-mandat

NORGE: Den norske statsminister, Jens Stoltenberg, afviste onsdag, at Norge vil deltage i en militæraktion mod Syrien uden mandat fra FNs Sikkerhedsråd. Det rapporterer den norske radiokanal P4.

»Uden et FN-mandat er det ikke aktuelt for Norge at deltage,« sagde statsministeren i et interview med radiokanalen. Han fortsatte:

»Et sådant mandat har vi stadig ikke fået, og det er derfor åbent og uklart, hvilken slags militæroperation der eventuelt er på tale«.

Jens Stoltenberg udtrykte desuden bekymring over visse landes planer om at angribe mål i Syrien uden opbakning fra FN. Udmeldingen kommer samme dag, som Stoltenberg i en telefonsamtale med FNs generalsekretær, Ban Ki-moon, diskuterede spørgsmålet om international intervention i Syrien.

Ja, dette er jo i motsetning til Danmarks overflatiske statsminister. Hvorfor vil ikke land som USA, Frankrike, England og Danmark avvente beviser for hvilken part som brukte kjemiske våpen? All respekt for hva han her sier til BT, og jeg håper uttalelsen ikke har sammenheng med valgtider og at folk flest i Norge overhodet ikke ønsker noen krig med Syria.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Islamisten Mullah Krekar anbefaler fra sin fængselscelle norske muslimer at stemme på 'Arbeiterpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt', fordi han frygter højreorienterede partier – og fordi – og jeg citerer "strategien til de venstreorienterte og muslimene har mange fellestrekk".

http://www.uriasposten.net/archives/50906
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Jeg bekymrer meg langt mindre for Mullah Kekar enn for Mullah Obama.



Kan det være gener som spiller inn? Sistnevnte har, etter hva ei unge jente fant ut, kongelig blod i sine årer (King George):

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Amir Mizroch, journalist, på en af de mest læste aviser i Israel - Israel HaYom - sagde i en Twitter-nyhed, en repræsentant for det israelske forsvar havde underrettet ham om et angreb på Syrien, anført af USA vil starte på lørdag og ende på onsdag, når Barack Obama træffes med sin russiske kollega Vladimir Putin.



http://info.kopp-verlag.de/hintergruende/geostrategie/paul-joseph-watson/angriff-der-usa-auf-syrien-soll-am-samstag-beginnen.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

#866
Nå ser vi de sionistiske kreftene spille ut all sin aggressivitet for å plukke nasjon etter nasjon i Midtøsten, helt i tråd med det general Wesley Clark fortalte han fikk kunnskap om etter et møte med Paul Wolfowitz på begynnelsen av 90-tallet.

Nå er det Frankrike og USA som "hele" verden regner med vil ta saken i egne hender og angripe Syria. I England gikk heldigvis kong David Cameron krigsskoene av seg da han møtte voldsom motstand selv fra egne rekker i superkrangelen i Underhuset i går kveld.

Jeg klarer ikke slippe tanken over hva den norske "fredspris"komiteen klarte få seg til i 2009. Her er fra fredspristerroristenes egen side, og halvfete uthevinger er gjort av meg:

http://nobelpeaceprize.org/en_GB/laureates/laureates-2009/announce-2009/

SitatThe Norwegian Nobel Committee has decided that the Nobel Peace Prize for 2009 is to be awarded to President Barack Obama for his extraordinary efforts to strengthen international diplomacy and cooperation between peoples. The Committee has attached special importance to Obama's vision of and work for a world without nuclear weapons.

Obama has as President created a new climate in international politics. Multilateral diplomacy has regained a central position, with emphasis on the role that the United Nations and other international institutions can play. Dialogue and negotiations are preferred as instruments for resolving even the most difficult international conflicts. The vision of a world free from nuclear arms has powerfully stimulated disarmament and arms control negotiations. Thanks to Obama's initiative, the USA is now playing a more constructive role in meeting the great climatic challenges the world is confronting. Democracy and human rights are to be strengthened.

Only very rarely has a person to the same extent as Obama captured the world's attention and given its people hope for a better future. His diplomacy is founded in the concept that those who are to lead the world must do so on the basis of values and attitudes that are shared by the majority of the world's population.

Hadde jeg tillagt nobelprisens komité positive menneskelige egenskaper, ville jeg trodd at de nå rødmet i skam og trakk seg fra alle former for politisk virksomhet. Slik er det selvfølgelig ikke. Jeg arbeider med en sak jeg håper å få ferdig en gang, der en mann som har truffet de fleste av dem, karakteriserer disse menneskene på følgende måte:

Det er omtrent umulig å klare fortelle folk hvordan de virkelig er. Folk flest ser dem jo bare på TV eller i avisene, og da er det umulig å få med seg at å trykke deres hender er som å klemme en slimete svamp. Å se inn i øgleøynene deres på nært hold får blodet til å fryse til is.

Nok en gang, og hør virkelig på hva Clark forteller, og da særlig om hans møte med Wolfowitz og Rumsfeld:

http://www.youtube.com/v/S2u-zUephyc

[attachimg=1]

[attachimg=2]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Syria Intervention Would Reaffirm Obama's Biggest Flip-Flop

In 2007, Barack Obama was asked when Presidents have the authority to launch a military strike without congressional authorization. He had a precise answer at the ready.

"The President does not have power under the Constitution to unilaterally authorize a military attack in a situation that does not involve stopping an actual or imminent threat," Obama told the Boston Globe.

http://swampland.time.com/2013/08/27/syria-intervention-would-reaffirm-obamas-biggest-flip-flop/#ixzz2dSLUmWaS
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

USA blokkerer fjernsynskanalen Russia Today

USA avbryter sendinger av fjernsynskanalen Russia Today, har fjernsynskanalens sjefredaktør Margarita Somonyan skrevet i Twitter.

http://norwegian.ruvr.ru/news/2013_08_30/USA-blokkerer-fjernsynskanalen-Russia-Today-6328/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på august 30, 2013, 17:57:32 PM
USA blokkerer fjernsynskanalen Russia Today

USA avbryter sendinger av fjernsynskanalen Russia Today, har fjernsynskanalens sjefredaktør Margarita Somonyan skrevet i Twitter.

http://norwegian.ruvr.ru/news/2013_08_30/USA-blokkerer-fjernsynskanalen-Russia-Today-6328/

Enda sterkere pressesensur er vanlig når en nasjon anser seg å være i en krigssituasjon. Sine egne eller Storbritannias/Norges medier kan de jo ikke sensurere mer enn de allerede gjør, så det må være andre medier de kutter ut.

Finn også Wikileaks-rapporten som dokumenterer den hele og fulle bruken USA gjør av MSM når de ønsker å tåkelegge og hjernevaske i forbindelse med krigssituasjoner eller covert operations.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren