Samling av lenker

Startet av Jostemikk, desember 01, 2011, 23:31:06 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Seoto har stått på i dag, og nå mangler vel kun haugevis av linker med en kort forklaring. Ta en titt på det hun har gjort.

Nå får alle legge ut sine forslag, og da vil siden bli oppdatert etter hvert, og bli fyldigere ettersom tiden går. Takk for jobben, Seoto! :D

Hun har også oppdatert forsiden litt, der det tydelig vises at hun hadde sansen for noe Josik skrev forrige dagen. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2011, 23:31:06 PM
Seoto har stått på i dag, og nå mangler vel kun haugevis av linker med en kort forklaring. Ta en titt på det hun har gjort.

Nå får alle legge ut sine forslag, og da vil siden bli oppdatert etter hvert, og bli fyldigere ettersom tiden går. Takk for jobben, Seoto! :D

Hun har også oppdatert forsiden litt, der det tydelig vises at hun hadde sansen for noe Josik skrev forrige dagen. ;)

Forsiden veldig bra ! Mye mer spennende for gjester, tror jeg.

Litt usikker på hva "opplysninger og diskusjon" er for noe. Ser ut til å være oversikt over artikler + et utvalgt emne i debattforumet.

Kanskje "Nyeste artikler og og debattema" hadde passet bedre?

Bebben

Kjempejobb av Seoto. Cyber-klem og anerkjennelse avsendt.

Kolonnen i midten må ha linker til de aller mest selvfølgelige ClimateAudit, Watts Up With That, Bishop Hill, Climate etc., Lucia og en god del til.

Her er forresten en liste over skeptiske klimanettsteder på andre språk enn engelsk:

http://ecotretas.blogspot.com/p/skeptical-views-in-non-english.html

Et forslag er å skille mellom kategorier, f.eks. å ta med et steder som RealClimate under "Pro-AGW-steder", og andre under "skeptiske nettsteder". Også andre forum, som "Nye meninger", kan kanskje få plass.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Er forøvrig stadig fasinert av "Hvem er pålogget" med info om hvem som gjør hva på forumet.  Særlig pirrende var meldingen i kursiv om A1: "Ikke aktiv eller gjør noe du ikke kan se" Åhhh...

Josik

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Josik

Kommer det en faktaside på norsk?

Det kunne jo vært interessant å bygge opp en database med kjente fakta og vitenskaplige forklaringer, gjerne med linker til andre kilder som underbygger informasjonen. En nytte av dette vil kunne være å gi direkte linker om fakta og saker dersom man f.eks. debatterer i andre fora. Da kan også Cicero få en norsk faktadatabase slik at de slipper å henvise til bloggen Skepticalscience.com slik som de gjør her under overskriften "Sunn skepsis": http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11539&lang=no

:-)
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

seoto

Takk for klem og anerkjennelse, Bebben :)

Det er mye arbeid igjen. Jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre endringer. Ting må liksom modnes litt.
Takk for linken - den bør absolutt være med! Akkurat nå går jeg gjennom en tankeprosess, som jeg vil beskrive nærmere i et annet innlegg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.