VM i Vikersund

Startet av Jostemikk, februar 25, 2012, 16:22:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

For ikke mange minuttene siden hoppet Anders Fannemel 244,5 meter. Med en vanvittig høyde nedover unnarennet sto han på hele veien. For et mot!

Fy flate, det er artig å se så lange skihopp. Krysser fingrene for at omgangene kan bli gjennomført i sin helhet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 25, 2012, 16:22:56 PM
For ikke mange minuttene siden hoppet Anders Fannemel 244,5 meter. Med en vanvittig høyde nedover unnarennet sto han på hele veien. For et mot!

Fy flate, det er artig å se så lange skihopp. Krysser fingrene for at omgangene kan bli gjennomført i sin helhet.
Ja, du får nyte skihopp sålenge du kan. Om noen år vil den globale oppvarmingen gjøre det umulig å arrangere hopprenn i Norge.
Hele bakken vil smelte bort. ;)
Men et fantastisk hopp, det var det.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Vannski!  8)

The Best Water Ever!

BorisA

Da jeg vokste opp på Nordvestlandet, het familiens huslege Fannemel.
Lurer på om han kan være i slekt med den nye hoppkometen.

Hm, kanskje vi bør opprette en egen idrettstråd?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Her på "Om andre ting enn klima" kan vi diskutere hva vi vil, bare det ikke har altfor mye med klima å gjøre ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Jeg og sønnen har billetter til laghopping imorgen  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Fy pokker, Amatør1! De misunner jeg dere, for det kan risikere å bli en kjempeopplevelse for dere begge! Blir det verdensrekord, vil det kanskje bli et som sitter sterkt resten av livet. Men det er jo sett gjennom øynene til en hoppidiot, så det er mulig jeg bruker litt store bokstaver. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 25, 2012, 19:01:26 PM
Fy pokker, Amatør1! De misunner jeg dere, for det kan risikere å bli en kjempeopplevelse for dere begge! Blir det verdensrekord, vil det kanskje bli et som sitter sterkt resten av livet. Men det er jo sett gjennom øynene til en hoppidiot, så det er mulig jeg bruker litt store bokstaver. ;D
Hopp er topp, men personlig setter jeg faktisk skøyter aller høyest (selv om den sporten ikke akkurat har medvind for tiden ).
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på februar 25, 2012, 18:54:23 PM
Jeg og sønnen har billetter til laghopping imorgen  ;)
Da ønsker jeg dere begge en flott hoppdag 8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Dette er fantastisk, for noen hopp!

Samtidig mener jeg arrangørene bør eablere en AGW-tribune. Der kan alle de som var redd snøen skull bli borte, bli invitert, år etter år. Kjenningsmelodi

http://www.youtube.com/watch?v=mN7LW0Y00kE   8)

Amatør1

Sitat fra: BorisA på februar 25, 2012, 19:14:08 PM
Da ønsker jeg dere begge en flott hoppdag 8)

Takk skal du ha! Det er vel ca. 35 år siden sist jeg var i Vikersundbakken ...

Enig med deg ang. skøyter. Savner Bjørnsen og Jorsett-perioden. Det fine med den sporten var at vi kunne "gange og dividere" hvem som hadde best sjanser. 10 000m var det aller mest spennende. Nå ser jeg løperne foreslår å droppe 10 000m ...??? Med de nye reglene i hopp er ikke mulig å vurdere hvem som vinner. Men lange hopp i skiflyvning er og blir flott! Håper det blir noen slike imorgen...  ::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Ja, lykke til i morgen, A1 & sønn. Håper det går som i dag, minst. Så midtpunktet på Dagsrevyen, det er ikke spøk å lykkes!

Jostemikk

Hopping og skøyter er nasjonalidretter, og jeg er også svært glad i lengdeløp på skøyter. Er så gammel at jeg godt husker at kommentatorbua til Bjørnsen og Jorset blåste overende i Heerenveen.

Har også mange gode minner om diverse sportskommentatorer fra NRK. Den ene har jeg hørt gjengitt senere. Mener det var Jarle Høyseter som kommenterte skyflyvning fra Vikersund på 60-tallet. En av hopperne var særdeles uheldig med utgangen, hvorpå Høyseter tørt sa:

"Å nei. Man blir nok ikke skyflyger av å flakse med armene!"

En annen jeg husker godt var radiokommentator for skøyteløp. Her er lørdagens moro-oppgave:

Særlig på 500-meter kom han ofte med følgende kommentar ved målgang, og jeg forsøker å skrive det som han sa det: "DÆRRDÆRR!"

Hva het han?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren