Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

A. Watts har en stasjons-quiz i sin siste tråd. Den går ut på at leserne skal finne ut av hvilke to stasjoner i California han har lagt ut bilder av. Her er den ene, og jeg velger å le, ikke gråte.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Kunne jo ha prøvd en litt tilsvarende quiz i Norge:

Hvor er denne teksten hentet fra?

http://www.climometrics.org/07onaram.pdf

Svaret kommer med en gang:

Boka tl Onar Åm: Kampen om klimaet, s. 92-95. Den kom ut i 2007!

Denne boka er en klimakilde til innsikt! Jeg blir mer og mer imponert over den klimahistorien Åm la fram i 2007. Boka er lagt opp som en rettssak. Er det denne, i den virkelige verden, vi venter på?   ;)   8)

Jostemikk

Dette er rett og slett dokumentasjon på at Onar Åm var klimabevisst lenge før undertegnede fikk opp rullgardina. Jeg har lest boka hans, og jeg har anbefalt den tidligere, og gjør det gjerne igjen. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på august 16, 2012, 14:02:20 PM
A. Watts har en stasjons-quiz i sin siste tråd. Den går ut på at leserne skal finne ut av hvilke to stasjoner i California han har lagt ut bilder av. Her er den ene, og jeg velger å le, ikke gråte.

Det var jo søtt med svart takstein på taket av Stevenson-boksen. Det kom sikkert godt med sålenge det ikke var fyring i ovnen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#1144
Noen er mer svartsynte enn andre. alberts på VGD:

I øyeblikket ser det ut til at vi kan ha et pip åpent magnetfelt innen ti år, og dette vil altså blottlegge atmosfæren for solvind og GCR, selv uten flares eller CME'er.

Dette vil ikke bare sende oss hodestups ut i en ny istid og en 90% reduksjon av plantedekket på den delen av kloden som ikke er dekket av is. Det store spørsmålet er hvor raskt skiftet skjer og om menneskeheten klarer den ekstreme omstillingen uten å havne i krig om de ytterst begrensede dyrkbare arealene som blir igjen.

Samt om vi rekker å flytte under bakken før alle er sterile av det forhøyede strålingsnivået.

Som jeg har forklart lenger oppe, tror jeg at dette polskiftet er indusert av en supernova som gikk av på 1840-tallet...


Les hele innlegget ved å klikke på linken over. Dette fikk meg nok en gang til å tenke på årsaken til kornlageret på Svalbard. De mengdene med underjordiske byer som bygges i enkelte land, samt det bedrøvelige faktum at - nei - nå får det holde med negativitet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Anthony Watts forteller at nettsidene til GWPF og Jo Nova har blitt hacket. Jeg har selv merket store problemer de gangene jeg har forsøkt å besøke disse bloggene, og dette er altså forklaringen.

It has been noted that in the past week we have seen two prominent skeptic websites attacked: Jo Nova and The GWPF, the latter of which has been overtaken, and a message from the attackers replaced the home page.

I won't give any publicity to the attackers by showing that screen, but suffice it to say it was ugly.

This is just friendly warning message for the skeptical blogging community at large to say that you should immediately take steps to improve your security...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#1146
Ja, prøv http://thegwpf.org/

Man har ikke en veldig god sak hvis man må ta ned meningsmotstanderes websider med DDOS-angrep....

... for det er vel kanskje noen meningsmotstandere som står bak?



Jo Nova er oppe, og har et meget fornøyelig innlegg om Naomi Oreskes, av gjesteposteren  Roberto Soria

Climate Evangelism: The Priestess Oreskes warns of the Evil Fox!

Anbefales  ;D

"In the Bible, the Devil manifests itself as a Serpent, tempting humans to Sin. In Medieval culture, the Devil often appeared as a Black Goat. In Rev. Oreskes's theology, the Devil is mainly represented by the Fox. There is nothing that the evil Fox cannot do to corrupt humankind and bring it away from the Truth, not just in the US but also in Australia. Crushing the head of the Fox appears to be one of the holy priestess's main obsessions, her "badge of honour", as she described it."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

T. Channon hadde en sak på The Talkshop. Det handler om en mistenkelig varm målestasjon i England. Anthony Watts dukket opp som interessert og kunnskapsrik debattant, og hele saken er ganske fascinerende. Det er gjort et solid stykke detektivarbeide.

Like interessant er at Watts nå har puttet The Talkshop tilbake der den hører hjemme, blant skeptikerne på blogrollen til WUWT. Ikke bare det. Watts har lagt ut om denne saken på WUWT nå i kveld.

Det er triveligere å røyke fredspipe enn å kaste økser i hodet på hverandre. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Saken om temperaturstasjonen som jeg skrev om i forrige innlegg går videre. Steven Mosher la ut link til dette satellittbildet som ved hjelp av IR-kamera har tatt dette bildet av Londons vestside. Det viser UHI-effekten. Bildet er klikkbart for forstørring:



Det står ikke om dette er temperatur i F eller C, men ettersom de har brukt det metriske systemet for størrelse, antar jeg det er C.

Jeg har ikke all verdens fargesyn, så kan dere hjelpe meg med temperaturvariasjonene? Det ser da ut som om det er svært stor forskjell på de områdene jeg antar er parker/skogteiger, og flere av de øvrige områdene som vi må anta er betong, asfalt og alt annet vi forbinder med urbane forhold?

Har noen sett slike IR-bilder fra norske byer?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg legger ut et Googlebilde fra samme område. Voldsomme temperaturforskjeller mellom enkelte typer bygningsmasser/asfalt og de grønnere områdene med gress, skogteiger etc. Husk at det er utviklingen i urbaniseringen der de har plassert termometre som er viktig. Hvis et slikt satellittbilde hadde blitt tatt i 1915, ville områdene for enkelte målestasjoner vært grønne den gang der de er gule i dag?

[attachimg=1]

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Dagens klimalink og beste anbefaling for godt klimalesestoff, er denne PDF-en med Okulars ENSO-forklaring. Les den gjerne flere ganger, og er det spørsmål, kan de stilles her:

ENSO som solas enerådende og allmektige eksekutør
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Jeg har aldri sett så mye blind alarmisme i avisene som vi ser nå om dagen. De benytter seg av nettverkene sine, der enkelte har nær kontakt med media, og så samkjører de sprøytet. Har sett det hver gang et eller annet evenement står for døren, men denne gang har jeg ikke fulgt med på om det er et eller annet "klima"møte. Er det et nært forestående?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på august 27, 2012, 22:39:30 PM
Jeg har aldri sett så mye blind alarmisme i avisene som vi ser nå om dagen. De benytter seg av nettverkene sine, der enkelte har nær kontakt med media, og så samkjører de sprøytet. Har sett det hver gang et eller annet evenement står for døren, men denne gang har jeg ikke fulgt med på om det er et eller annet "klima"møte. Er det et nært forestående?

Det nærmer seg vel valg i USA, pluss at været i nettopp USA (ikke andre steder) og isforholdene i Arktis spiller på lag med propagandistene. Da gjelder det å "selge klima mens været er varmt" (gammelt klimaordtak). :)

Det kan jo også være at det er en offensiv som har vært planlagt en god stund gjennom de diverse nettverkene, etter at klimarørslas generaler har stått bøyd over kartene en tid og funnet at tiden er inne. Det gjelder å "slå tilbake" etter Climategate og Købehavn.

Leste nettopp et sted at de nå sammenligner "Isaac" med Katrina og kaller det en "superstorm" eller lignende... men akk så var den bare kategori 2. Så her gjelder det å utnytte det minste lille vindpust.

Ellers har en rekke forskjellige organisasjoner, herunder Den norske kirke, startet oppkjøringen til det de kaller "klimavalg 2013", nemlig:

Sitat4H Norge, Kari Heggelund (leder)
Attac, Bendikte Pryneid Hansen (leder)
Besteforeldrenes klimaaksjon, Halfdan Wiik (leder)
Changemaker, Markus Nilsen (leder)
Concerned Scientists Norway, Beate Sjåfjell (styreleder)
Forum for Utvikling og Miljø, Andrew Preston (leder)
Framtiden i Våre Hender, Arild Hermstad (leder)
Greenpeace, Truls Gulowsen (leder)
Grønn Hverdag, Tone Granaas (daglig leder)
Kirkens Nødhjelp, Anne-Marie Helland (leder Utviklingspolitisk avdeling)
Kvinner Frivillige Beredskap, Anne-Lise Johnsen (leder)
Mellomkirkelig Råd for Den norske kirke, Berit Hagen Agøy (generalsekretær)
Miljøagentene, Tove Veierød (leder)
Natur og Ungdom, Silje Lundberg (leder)
Naturvernforbundet, Lars Haltbrekken (leder)
Naturviterne, Merete Skaug (generalsekretær)
Norges Bygdekvinnelag, Kathrine Kleveland (leder)
Norges KFUK-KFUM, Adelheid Firing Hvambsal (generalsekretær)
Norges KFUK-KFUM-speidere, Mats Billermark (generalsekretær)
KFUK-KFUM Global, Fredrik Glad-Gjernes (utenlandssjef)
Norsk Geofysisk Forening, June Lunde (leder)
Norsk Klimanettverk, Inge Olav Fure (generalsekretær)
Norsk nettverk for klima og helse, Lars Thore Fadnes (leder)
Spire – Utviklingsfondets ungdom, Julia Dahr (leder)
Tekna, Teknisk-naturvitenskapelig forening, Marianne Harg (president)
WWF, Verdens villmarksfond, Rasmus Hansson (generalsekretær)
Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund YS, Tore Eugen Kvalheim (leder)
Zero, Einar Håndlykken (leder)

Antakelig var noen skuffet over at det ikke ble noe "klimavalg" i 2009 til tross for at Helge Drange prøvde å påvirke valgkampen med sin udokumenterte "klimabombe".

Kommer de til å lykkes neste gang? SV ser ut til å ha tonet ned klima noe etter at de ga Solheim sparken (kanskje de har hørt på Årebrot). Høyre derimot, som per i dag ser ut til å ligge knallgodt an, har hypet klima for alle (skatte)penga og meldt seg inn i hylekoret over at det ikke "gjøres nok". Spørsmålet er om det er mer en "lip service". Men vi får nok følge med...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

"Read my lips.....move on, nothing to see here."

Selvsagt er det lip service, glossy lips, men det blir neppe en alarmist-basert ny økonomisk verdensorden med Høyre i regjering.

Men hvem er dette? En talefeil, eller et uekte barn av hvalfresler Watson?:
"Norges KFUK-KFUM, Adelheid Firing Hvambsal (generalsekretær)"

Mens derimot YS kommer til å knele for kaptialens krav (hvis klimatiltak truer arbeidsplasser), og Tekna virker mer som en kuppet organisasjon.