AGW må snart vise muskler

Startet av BorisA, desember 25, 2011, 21:21:15 PM

« forrige - neste »

BorisA

Vet ikke om dette "fortjener" en egen tråd, men jeg fant ikke noen egnet eksisterende tråd.
I allefall, det jeg hadde tenkt å fundere over nå i disse mette juletider er:
Fortsatt er altså 1934 det året i Norge (og i resten av verden?) som har den høyeste gjennomsnittstemperaturen. Eller er jeg feilinformert nå?
Det er mulig at dette har endret seg litt og at 1934 har blitt litt kaldere i det siste etter at J.Hansen og Benestad har sett litt nærmere på gamle temperaturer. Men det er vel AGW'ernes våte drøm at 2011 skal bli varmere enn 1934. Har hørt en del mas om dette i det siste.
Men ærlig talt, er det ikke litt pinlig for AGW-rørsla at det etter tiår med såkalt AGW, så står fortsatt varmerekorden fra 1934?
Skjønner at de tørster etter rekord.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Din analyse av dette er rett, BorisA. Heri er årsaken til ønsket om å fjerne tidligere varme år og tiår fra historiebøkene.

Når det gjelder Hansens justeringer av tidligere tiders temperaturer ser jeg ofte for meg følgende: I 1988 så temperaturgrafene ut noe nær virkeligheten. Etter dette har ikke Hansen lagt til nye data. Se for dere sikksakk-trenden fra 1880 og fram til 1988, og hva som skjer med denne hvis den er laget av en hyssing som er solid forankret i 1988. Det eneste Hansen har gjort er å trekke i hyssingen. Han trekker den mot høyre og oppover. Dette strammer hyssingen bakover i tid, slik at trenden mer og mer ligner en lineær utvikling i takt med et antatt og til dels konstruert nivå av CO2.

Problemet for Hansen og alle andre er at de er i ferd med å gå tom for slakk hyssing, og at ingen ny hyssing er mulig å skjøte til. Med andre ord er overdrivelsene så kraftige at vi nærmer oss det punkt da Hansens temperaturgrafer begynner å gå bakover i tid. Det MÅ skje når man går mer til venstre på aksen enn rett i været. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: BorisA på desember 25, 2011, 21:21:15 PM
Men det er vel AGW'ernes våte drøm at 2011 skal bli varmere enn 1934.

Akkurat nå er de vel passe våte, temperaturen her steg 5C på en halvtime, og nå er det 10.2C på termometeret....  ;D

Temmelig forskjellig fra ifjor!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 25, 2011, 22:04:31 PM
Din analyse av dette er rett, BorisA. Heri er årsaken til ønsket om å fjerne tidligere varme år og tiår fra historiebøkene.

Når det gjelder Hansens justeringer av tidligere tiders temperaturer ser jeg ofte for meg følgende: I 1988 så temperaturgrafene ut noe nær virkeligheten. Etter dette har ikke Hansen lagt til nye data. Se for dere sikksakk-trenden fra 1880 og fram til 1988, og hva som skjer med denne hvis den er laget av en hyssing som er solid forankret i 1988. Det eneste Hansen har gjort er å trekke i hyssingen. Han trekker den mot høyre og oppover. Dette strammer hyssingen bakover i tid, slik at trenden mer og mer ligner en lineær utvikling i takt med et antatt og til dels konstruert nivå av CO2.

Problemet for Hansen og alle andre er at de er i ferd med å gå tom for slakk hyssing, og at ingen ny hyssing er mulig å skjøte til. Med andre ord er overdrivelsene så kraftige at vi nærmer oss det punkt da Hansens temperaturgrafer begynner å gå bakover i tid. Det MÅ skje når man går mer til venstre på aksen enn rett i været. :D

Ja Hansen & co bedriver balansering på slakk line. Har de sikkerhetsnett?   8)

BorisA

#4
Sitat fra: Jostemikk på desember 25, 2011, 22:04:31 PM
Din analyse av dette er rett, BorisA. Heri er årsaken til ønsket om å fjerne tidligere varme år og tiår fra historiebøkene.

Når det gjelder Hansens justeringer av tidligere tiders temperaturer ser jeg ofte for meg følgende: I 1988 så temperaturgrafene ut noe nær virkeligheten. Etter dette har ikke Hansen lagt til nye data. Se for dere sikksakk-trenden fra 1880 og fram til 1988, og hva som skjer med denne hvis den er laget av en hyssing som er solid forankret i 1988. Det eneste Hansen har gjort er å trekke i hyssingen. Han trekker den mot høyre og oppover. Dette strammer hyssingen bakover i tid, slik at trenden mer og mer ligner en lineær utvikling i takt med et antatt og til dels konstruert nivå av CO2.

Problemet for Hansen og alle andre er at de er i ferd med å gå tom for slakk hyssing, og at ingen ny hyssing er mulig å skjøte til. Med andre ord er overdrivelsene så kraftige at vi nærmer oss det punkt da Hansens temperaturgrafer begynner å gå bakover i tid. Det MÅ skje når man går mer til venstre på aksen enn rett i været. :D

Godt bilde, skjønner hva du mener.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Uffda! Ser at jeg skrev "solid forankret i 1988". Jeg mente selvfølgelig 1880, da tidsserien til Hansen starter. Bra smarte folk ser med overbærenhet på mitt slurv. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren