Skål

Startet av Jostemikk, november 11, 2011, 21:42:11 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg snubla ikke over dem. Jeg festa øya på sixpacken med en gang jeg kom inn butikkdøra. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 01:57:56 AM
Skål alle sammen. I kveld har det blitt tre-fire Bayere. Var lei Farrisen. ;D

Bayer er godt i høstkulden. I Oslo har vi til og med et eget Bayer-fengsel  :) Gammelt bryggeri med mørkt øl som spesialitet. Så hvis noen sier de har vært på Bayer'n, kan det bety noe annet enn å ha vært i Bayern.

ConTrari

#32
Sitat fra: Telehiv på november 11, 2011, 23:32:16 PM

Når det gjelder Fred Åkerstrøm så hadde jeg faktisk gleden av å oppleve han i et lite kjellerlokale i Bergen en gang på slutten av 70-tallet, og fikk vekslet noen ord med han over en øl senere på kvelden. Den som har opplevd denne mektige kunstneren glemmer det aldri. Dessverre tok han sitt eget liv en tidlig høstkveld i 1985.

Kanskje kan hans gamle kjærlighetserklæring til Oslo og hans lengsel etter sitt barn og sine egne barndomsminner forklare noe om årsakene i hans følsomme sinn...

http://www.youtube.com/watch?v=e1u2uZnJwJ8

Her er det mer nakent enn mange klarte å oppleve han synge:

http://www.youtube.com/watch?v=J4NzrQAlXdU&feature=related

Må ha vært fantastisk å møte Åkerstrøm!

Og veldig hyggelig å oppdage andre Åkerstrøm-fans! har alle hans Bellman-lp'er, og.....det er ingen kjærlighetssang i verden som overgår "Glimmande nymf", og ingen kommer opp mot Fred i sin tolkning.

Men alltid morsomt å prøve seg på denne ur-macho sangen, som går fra desperate hyl til brummende bass  :D

Jostemikk

Har noen av dere tenkt på om det kan være vampyrblod i klimaskeptikere? Det blir liksom ikke særlig fart på oss før midt på natta. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

#34
Nå har jeg slutta å tyne de siste dråpene.  Jeg åpner heller en til ;D  Skål til Ewer, Ebye og Contra ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ebye

Jeg har vært inne og spanet på log-inn listen. Mange har nærmest døgnåpent. Finnes det klimaknute?

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 02:18:01 AM
Har noen av dere tenkt på om det kan være vampyrblod i klimaskeptikere? Det blir liksom ikke særlig fart på oss før midt på natta. ;D

Og så kommer du med denne akkurat når hadde jeg tenkt å gi meg for kvelden... nå må jeg bare ha en liten til...

PS Spiste saltsild i kveld... to timer senere var kjøleskapet tomt for Farris, Juice og ØL... Men nå tar jeg en "tinto".

Skål hele gjengen.

Sladderspalten: Telehiv har nå flyttet til min by, snart begynner han sikkert å skarre på "errren". Velkommen og skål!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 02:18:01 AM
Har noen av dere tenkt på om det kan være vampyrblod i klimaskeptikere? Det blir liksom ikke særlig fart på oss før midt på natta. ;D

Må være riktig. Vi er jo ikke så glad i sånne trestammer heller...

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på november 27, 2011, 02:33:18 AM
Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 02:18:01 AM
Har noen av dere tenkt på om det kan være vampyrblod i klimaskeptikere? Det blir liksom ikke særlig fart på oss før midt på natta. ;D

Må være riktig. Vi er jo ikke så glad i sånne trestammer heller...

;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på november 27, 2011, 02:32:13 AM
Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 02:18:01 AM
Har noen av dere tenkt på om det kan være vampyrblod i klimaskeptikere? Det blir liksom ikke særlig fart på oss før midt på natta. ;D

Og så kommer du med denne akkurat når hadde jeg tenkt å gi meg for kvelden... nå må jeg bare ha en liten til...

PS Spiste saltsild i kveld... to timer senere var kjøleskapet tomt for Farris, Juice og ØL... Men nå tar jeg en "tinto".

Skål hele gjengen.

Sladderspalten: Telehiv har nå flyttet til min by, snart begynner han sikkert å skarre på "errren". Velkommen og skål!

Blir mye godtfolk samla i en by, da. Får ikke hjelpe om det blir litt skarring etter hvert. Nå kan dere dra på Stadion og synge "Byen e Bergen, og laget e Brann"! til året. :D

Saltsild, ja. Man blir hva man spiser. I ditt tilfelle tørst. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: ebye på november 27, 2011, 02:31:35 AM
Jeg har vært inne og spanet på log-inn listen. Mange har nærmest døgnåpent. Finnes det klimaknute?

ebye, tror jeg krysset av for et eller annet som sa "Pålogget: Alltid."

Like greit. Hadde store problemer med Internett tidligere i kveld, har en dings koblet til veggen, deretter en dings koblet til denne igjen som skal sørge for trådløs forbindelse til alle datamaskiner hvorsomhelst i huset, deretter en dings koblet til denne igjen som skal gi meg telefon.

Problemet er at med en kombinasjon av kablinger, har jeg Internett men ikke telefon, med en annen kombinasjon har jeg Internett og kan motta telefonsamtaler men ikke ringe ut, med neste variant kan jeg ringe ut men ikke motta, med en annen variant kan jeg både ringe og motta men har ikke internett.

Dessverre var ikke Språkrådet til stede her i kveld for å katalogisere min utvidelse av det norske språks "ordtilfang".

Men pytt au, skål lell.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Skål, folkens! Har unnet meg tre bokser med pils i kveld.

På det som kanskje er den største arbeidsplassen i mils omkrets ikke langt fra der jeg bor, jobber det innvandrere av forskjellig slag. Ei av de ansatte var muslim, og en av de ansatte spurte henne:

- Stemmer det at du ikke har lov til å ete svin?
- Ja.
- Stemmer det at det er forbudt å drikke alkohol?
- Ja.
- Og at også utroskap er strengt forbudt?
- Ja.
- Ha! Her i landet kaller vi slikt julebord!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Skål til Jostemikk og dere andre :)  Julebord skal man ikke spøke med.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gloføken

Blir tørr i halsen av denna globale oppvarmingen.  Skål :)

The original
http://www.youtube.com/watch?v=j2klh2cTa_Q
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Jøss, fant du fram good old Burl? ;D Skål, sjøl om jeg gikk tom for pils i går. :o
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren