Rasisme/selvgodhet/verdensherredømme?

Startet av ageof37, juli 08, 2012, 23:23:57 PM

« forrige - neste »

ageof37

Aner man en form for rasisme, eller fremhevelse av sine egne her....tru?

Jødedommen
Tora og senere seksjoner av Den hebraiske Bibelen kritiserer rente, men tolkningene av det bibelske forbudet varierer. En felles forståelse er at jødene er forbudt å kreve rente på lån gitt til andre jøder, men påkrevd å kreve rente på transaksjoner til gentiler, eller ikke-jøder. Imidlertid gir Den hebraiske Bibelen selv tallrike eksempler på hvor denne forskriften ble unngått.
Femte Mosebok 23:19: «Du skal ikke kreve renter av din landsmann, verken av penger eller mat eller av noe annet skal du ta renter.»
Femte Mosebok 23:20: «Av utlendinger kan du kreve renter, men ikke av din landsmann. Da vil Herren din Gud velsigne deg i alt du foretar deg, i det landet du går inn i for å legge under deg.»
Israelitter hadde forbud mot å ta renter på lån gitt til andre israelitter, men hadde lov til å ta renter på transaksjoner med ikke-isrealitter, og de sistnevnte var ofte blant de som israelittene uansett drev handle med, men generelt ble det sett på som fordelaktig å unngå å komme i gjeld ved å unngå være bundet til noen andre. Gjeld måtte bli unngått og ikke benyttet for finansiere forbruk, kun når det var sterkt behov. Imidlertid var loven mot åger blant de mange som profetene fordømte folket for å bryte.[12]
The minut you think you have figured it out... Think again.

seoto

Det er litt rart at du skriver dette innlegget i dag, for akkurat i dag har jeg tenkt på dette med renter. Det er noe jeg har kjent til, men ikke tenkt særlig over på lang tid. Ja, du verden så flinke de ble til å ta renter av andre! De rike bankene i Tyskland var vel for en stor del drevet av dem (Rotschild?), og var blant de tingene Hitler visstnok ville fjerne og nasjonalisere. Det skapte bølger, man skal ikke prøve seg mot en slik pengemakt! Det har kostet noen liv, også presidentliv. Hvem er det egentlig som eier og disponerer over de fleste større bank- og finansieringssystemer i dag? Og rentene ser ut for å ha blitt et nyttig våpen for kontroll. Ganske mange i middelklassen i USA kan fortelle om hva store lån og høye renter gjør med folk når arbeidslivet blir nedregulert.

Renter er noe styggedom, spesielt måten de reguleres på, og banker burde ikke være i privat eie utenfor myndighetenes kontroll. Men uansett når noe går galt, så er det alltid befolkningen som får lide.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ageof37

Noen som kan finne noen feil og mangler i denne lista? Noen som burde vært på lista, eller noen som ikke burde vært på lista....kanskje?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/De-er-verdens-verste-despoter-6938293.html
The minut you think you have figured it out... Think again.

seoto

De er bunnløst korrupte, dyrker sin egen fortreffelighet og går ikke av veien for å drepe.

Her ser jeg for meg ei temmelig stor liste, og Assad står ikke i toppen på den lista. Hvorfor skal vi legge oss opp i hvordan den arabiske verden ordner seg innenfor sine egne grenser? Men jeg skal ikke utfordre skjebnen, og klarer denne gangen å holde tann for tunge ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ageof37

Hvordan måler man tyranni, ondskap osv...? Er det kanskje slik at det finnes slike mennesker fordelt over hele kloden. Mulig de største profilene klarer å skjule ondskapen og tyranien sin på litt mer raffinerte måter enn gutta på Aftenpostens liste... Jeg har i alle fall mine soleklare "favoritter" av skjulte despoter blant mektige folk verden rundt. Ondskapen stikker dypt, men syntes kanskje ikke så godt med våre "skylapp-øyne"...
The minut you think you have figured it out... Think again.

seoto

Skylapper blir vel påført i tidlig alder, og når vi blir voksne ser det ut for å være svært vanlig at vi fortsatt har glemt at vi har dem på ;)
Dessuten kan de være gode å ha, for når man tar dem av, ser man ting man skulle ønske man ikke visste noe om.

Egentlig tror jeg at mange av de skjulte despotene må passe godt inn i en psykisk diagnose, som er langt mer hyppig på toppens pyramider enn blant vanlige folk.

Hva driver alle disse "skjulte" med? Jeg kom over en link i ettermiddag. Der er noen av WWFs 1001 Club listet opp. Det kan virke som om de omtrent tråkker i beina på hverandre. Denne listen var nok aldri ment å komme allmuen for øye. Det finnes også noen norske. Men det mangler fortsatt veldig mange. Det er fryktelig mye lesestoff!
https://wikispooks.com/ISGP/organisations/1001_Club_members_list.htm

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ageof37

Behøver ikke å lese så langt i den lista før man skjønner hvor grundig blonde, naive og godtroende vi alltid har vært...


Source(s): August 1, 1980, Private Eye Magazine, 'Lowlife Fund', p. 19 (acquired a "highly confidential" 1978 membership list of the 1001 Club)

Hilmar Reksten, the biggest ship owner in the world, was an owner of both P&O, Zapata Naess and most likely, Burmah Oil. Most of his fortune escaped taxation during the post-war period, mostly because of help from the Norwegian Labor Government. Eventually he went bankrupt.
The minut you think you have figured it out... Think again.

Gasse-Geir

#7
Sitat fra: seoto på juli 09, 2012, 00:05:27 AM
Det er litt rart at du skriver dette innlegget i dag, for akkurat i dag har jeg tenkt på dette med renter. Det er noe jeg har kjent til, men ikke tenkt særlig over på lang tid. Ja, du verden så flinke de ble til å ta renter av andre! De rike bankene i Tyskland var vel for en stor del drevet av dem (Rotschild?), og var blant de tingene Hitler visstnok ville fjerne og nasjonalisere. Det skapte bølger, man skal ikke prøve seg mot en slik pengemakt! Det har kostet noen liv, også presidentliv. Hvem er det egentlig som eier og disponerer over de fleste større bank- og finansieringssystemer i dag? Og rentene ser ut for å ha blitt et nyttig våpen for kontroll. Ganske mange i middelklassen i USA kan fortelle om hva store lån og høye renter gjør med folk når arbeidslivet blir nedregulert.

Renter er noe styggedom, spesielt måten de reguleres på, og banker burde ikke være i privat eie utenfor myndighetenes kontroll. Men uansett når noe går galt, så er det alltid befolkningen som får lide.

Hei

Ja, det er sant det du sier og dette var nok hovedgrunnen til at England gikk til krig mot Tyskland: Hitlers økonomiske reformer. Det skjedde dog allerede i 1933 - men "unnskyldningen" for å erklære krig* kom først i 1939 når Hitler gikk inn i Polen. Jeg har også lest at Japan ble tatt av mye samme grunn: Japan hadde vokst til å bli en sterk og uavhengig anti-kommunistisk nasjon med et finanssystem som lignet Hitlers og som nektet den internasjonale bankmafiaen sin profitt, og dette kunne ikke tillates.

Trenger vi renter? Svaret er kort og godt nei. Men dette er dessverre et ikke-emne i dag.

*Krig ble erklært i 1933 også. Økonomisk krig:

http://mk.christogenea.org/sites/default/files/images/Judea%20Declares%20War%20on%20Germany.preview.gif

ConTrari

Sitat fra: Gasse-Geir på august 05, 2012, 17:30:14 PM
Sitat fra: seoto på juli 09, 2012, 00:05:27 AM
Det er litt rart at du skriver dette innlegget i dag, for akkurat i dag har jeg tenkt på dette med renter. Det er noe jeg har kjent til, men ikke tenkt særlig over på lang tid. Ja, du verden så flinke de ble til å ta renter av andre! De rike bankene i Tyskland var vel for en stor del drevet av dem (Rotschild?), og var blant de tingene Hitler visstnok ville fjerne og nasjonalisere. Det skapte bølger, man skal ikke prøve seg mot en slik pengemakt! Det har kostet noen liv, også presidentliv. Hvem er det egentlig som eier og disponerer over de fleste større bank- og finansieringssystemer i dag? Og rentene ser ut for å ha blitt et nyttig våpen for kontroll. Ganske mange i middelklassen i USA kan fortelle om hva store lån og høye renter gjør med folk når arbeidslivet blir nedregulert.

Renter er noe styggedom, spesielt måten de reguleres på, og banker burde ikke være i privat eie utenfor myndighetenes kontroll. Men uansett når noe går galt, så er det alltid befolkningen som får lide.

Hei

Ja, det er sant det du sier og dette var nok hovedgrunnen til at England gikk til krig mot Tyskland: Hitlers økonomiske reformer. Det skjedde dog allerede i 1933 - men "unnskyldningen" for å erklære krig* kom først i 1939 når Hitler gikk inn i Polen. Jeg har også lest at Japan ble tatt av mye samme grunn: Japan hadde vokst til å bli en sterk og uavhengig anti-kommunistisk nasjon med et finanssystem som lignet Hitlers og som nektet den internasjonale bankmafiaen sin profitt, og dette kunne ikke tillates.

Trenger vi renter? Svaret er kort og godt nei. Men dette er dessverre et ikke-emne i dag.

*Krig ble erklært i 1933 også. Økonomisk krig:

http://mk.christogenea.org/sites/default/files/images/Judea%20Declares%20War%20on%20Germany.preview.gif

Her var det mye snadder, gitt.  8) 8) 8)

Gasse-Geir

#9
Sitat fra: ConTrari på august 05, 2012, 18:01:30 PM
Her var det mye snadder, gitt.  8) 8) 8)

Hei ConTrari

You're welcome. :)

Churchill, Winston: "Germany's unforgivable crime before the second world war was her attempt to extricate her economic power from the world's trading system and to create her own exchange mechanism which would deny world finance its opportunity to profit." Churchill to Lord Robert Boothby, as quoted in: Sidney Rogerson, Propaganda in the Next War (Foreword to the second edition 2001), originally published in 1938.

HITLER'S FREEDOM FROM INTERNATIONAL DEBT SLAVERY: http://www.poketheeye.org/?p=210

THINKING OUTSIDE THE BOX: HOW A BANKRUPT GERMANY SOLVED ITS INFRASTRUCTURE PROBLEMS: http://www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php

Nazism and the German economic miracle: http://www.atimes.com/atimes/Global_Economy/GE24Dj01.html

Hitler and the Banksters: The Abolition of Interest-Servitude: http://www.veteranstoday.com/2011/09/13/hitler-and-the-banksters-the-abolition-of-interest-servitude/

Behind the Holocaust - What was Hitler's Unforgivable Sin?: http://www.veteranstoday.com/2011/05/11/jb-campbell-behind-the-holocaust/

The Nazis and debt free money: http://econhorizon.blogspot.no/2011/12/nazis-and-debt-free-money.html

Om Japan:

Japan in WWII: A Casualty of Usury? Was WWII Fought to make the World Safe for the Bankers?: http://www.veteranstoday.com/2011/06/26/was-world-war-ii-fought-to-make-the-world-safe-for-usury/

Ja, nå har vi litt å lese på, ihvertfall. Dessverre husker jeg ikke i farten hvordan man lager slike pene URL-er. Men estetikk er kanskje ikke det viktigste.

Gasse-Geir

Hei Reparatøren

Skal si dette forumet er litt av en perle. Jeg ser masse intelligente folk her inne.

:)

"Klimabenekter" har jeg forresten vært i årevis. Viktig sak, absolutt.

ageof37

Ondskap, spennende emne... Fra barnehagestadiet der 3-åringen gjentatte ganger er slem mot de andre barna. Når vedkommende tass klinker lekebilen i tinningen på nærmeste unge så smukken fyker gjennom lufta, da blir det betraktet som Tilfeldigheter Eller når tenåringen som mobber, slår og trakasserer seg gjennom tenårene blir "det sorte fåret" og den som ingen liker. Ja, da er det gjerne Misforståelser. Er det ikke pussig at det er disse, som i følge historien blir de verste kriminelle, ondskapsfulle og mest jævlige personene i voksen alder.

Hvis noen gidder (jeg har akkurat gjort det), kan dere studere oppveksten og væremåten til noen av de såkalte lederene i, tja...la oss si Norge. Så kan det hende dere også sitter igjen med den samme ekle følelsen som jeg har i kroppen nå...

The minut you think you have figured it out... Think again.

seoto

Velkommen G-G!

Som du sikkert har sett, handler det meste av dette forumet om klima og klimaendringer - og forskningen og politikken rundt dette emnet. Da vi satte opp forumet bestemte vi oss for også å ha et område der medlemmene kunne skrive om andre ting enn klima, så du har valgt helt korrekt sted for dine innlegg ved å velge "Om andre ting enn klima" :)

Bare en liten kommentar: Du bruker ordet "Klimabenekter". Til det har jeg bare én ting å si: Du finner ingen klimabenektere her på forumet ;) Vi er alle klar over at klimaet har endret seg til alle tider, i motsetning til hva mange av alarmistene ga uttrykk for tidligere. Nå har de (alarmistene) imidlertid - omsider - innrømmet at det finnes naturlige klimaendringer (de verste her var "trollene"). Så er spørsmålet: Har mennesket noen som helst påvirkning på klimaet? Har CO2 virkelig en slik effekt som det påstås? Hvor mange løgner har blitt fortalt? Hvor mye forskning er forfalsket? Trengte man noe å skremme verdens befolkning med? Og i så fall: hvorfor? Her går det et lite skille mellom medlemmene på forumet - de som lurer på hvordan pokker noe slikt kunne skje, og de som vil avsløre jukset til klimaforskerne. Uansett sitter de fleste med noen spørsmål: Hvordan kunne det skje? Hvor mye har det hatt å si for verdensøkonomien? Hvor mye fattigere har de fattige blitt i løpet av disse ti-årene? Kan vi noen gang igjen stole på dagens politiske system og byråkratiet?

Personlig har jeg brukt mye tid på å finne ut mer om "makten bak makten", noe som har ført til at det føles som om verden er snudd på hodet. Løgn er sannhet og sannhet er løgn. Det finnes fryktelig mange sannheter, avhengig av hvem som vurderer og bestemmer hva som er sannhet. Noe som er sannhet for meg, er løgn for en annen. Noe som er sannhet for en annen, er løgn for meg. Man kan bli forvirret av langt mindre ;)

Jeg gjør mitt beste i forsøket på å plassere tungen rett i munnen igjen!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: ageof37 på august 05, 2012, 20:58:20 PM
Ondskap, spennende emne... Fra barnehagestadiet der 3-åringen gjentatte ganger er slem mot de andre barna. Når vedkommende tass klinker lekebilen i tinningen på nærmeste unge så smukken fyker gjennom lufta, da blir det betraktet som Tilfeldigheter Eller når tenåringen som mobber, slår og trakasserer seg gjennom tenårene blir "det sorte fåret" og den som ingen liker. Ja, da er det gjerne Misforståelser. Er det ikke pussig at det er disse, som i følge historien blir de verste kriminelle, ondskapsfulle og mest jævlige personene i voksen alder.

Hvis noen gidder (jeg har akkurat gjort det), kan dere studere oppveksten og væremåten til noen av de såkalte lederene i, tja...la oss si Norge. Så kan det hende dere også sitter igjen med den samme ekle følelsen som jeg har i kroppen nå...

Har du en god ledetråd jeg kan følge? Jeg har alltid lurt på hvor de skremmende "bøllene" fra barnetiden tok veien. En av dem gikk inn i politiet ... Noen av dem ble imidlertid bøllet hjemme, så de hadde vel noe å ta igjen? Men de fleste ble vel ganske vanlige folk.

Men jeg har aldri sjekket barndommen hos våre ledere - kanskje de hadde foreldre som var altfor opptatt med viktigere ting enn å oppdra barna til å bli medmennesker?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ageof37

Tja, kan begynne så smått med denne herren, P. Sandberg.
(straffen står i stil til lovbruddet også, ikke sant)

I januar 1997 ble Sandberg dømt for å ha slått og skallet ned en asylsøker på en privatfest i Levanger 2. februar 1995. Sandberg fikk en bot på kr 3 000.

Det er bare en bitteliten ledetråd til 1 mildest talt suspekt type. Det finnes dusinvis flere...  ;)
The minut you think you have figured it out... Think again.