Film/musikk-quizzzz :-)

Startet av ageof37, juli 09, 2012, 23:10:04 PM

« forrige - neste »

Bebben

OK, her er en litt vrien en:

Hva er forbindelsen mellom countryrock-bandet Flying Burrito Brothers og filmen Gremlins?

:)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

#16
Hehe, den var lett:

Pedal steel-guruen Sneaky Pete Kleinow (i Flying Burrito Brothers) laget effekter til filmen Gremlins, det må vel være svaret her?!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Bebben

OK, hvis den var lett, burde vi kanskje dele denne konkurransen opp i divisjoner ala NFF.
Jeg vil vurdere å melde meg på i 7. divisjon til neste år, hvis helsen holder.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

#18
Bebben,

den var lett fordi du tilfeldigvis traff noe jeg kunne. Da er det jo alltid lett  ;)

Men ellers har jeg holdt meg våken for å følge med lockouten i Nordsjøen og om nedstenging stod for døra, nå har Bjurstrøm dratt tvungen lønnsnemnd og jeg kan gå til hvile....det måtte jo bare ende slik, selv om det ikke lukter godt når en rødgrønn regjering knekker streikeretten. Men de knekker jo nakken på klimakritiske forskere også, så vi bør kanskje ikke bli så forundret?!
Jaggu har de sikret den største økningen i klasseskille siden andre verdenskrig også. Det er jamen ofte langt fra retorikk til handling... 
Nå logger jeg meg av i solidaritet med alle som er drittlei stupid maktmisbruk, god natt alle små jordens bundne treller!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: Bebben på juli 10, 2012, 01:04:27 AM
OK, hvis den var lett, burde vi kanskje dele denne konkurransen opp i divisjoner ala NFF.
Jeg vil vurdere å melde meg på i 7. divisjon til neste år, hvis helsen holder.
Du slipper ikke unna kampfiksing. Det er in nå!   8)

ageof37

Hvis man tar dette tilbake til quiz-høyder og tenker på en stein i bekken og Sean`s bror... Da bør man komme frem til en filmtittel.... Ikke sant?  ;)
The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Jeg sliter litt med denne, ageof37. Seans bror kan henvise til Sean Penn, og da er det vel Chris, men stein i bekken? Den mest bemerkelsesverdige filmen jeg har sett ham i er en Tarantino-film som er fullstendig av skaftet. En god film, men så full av vold at man kan drukne i den. Drukne i et reservoar, kanskje?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

Chris Penn er helt riktig... Stein i bekken, hmmm... Filmen går nok under kategorien som sammenlignes med Italiensk mat stadig vekk...  ;)
The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Da er det filmen Pale Rider. Ikke rart jeg slet med denne, for jeg har aldri sett den. Hadde du ikke gitt hintet med italiensk mat, ville jeg aldri klart å finne det ut. :D

Da er det min tur. Blir mer film. Faktisk verdens beste film. Blir bare noen få stikkord.

Lommegrus. Pigghammer. Pils på tjærelagt tak. Rita Hayworth.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Aldeles korrekt! ;)

Frihetens regn, eller The Shawshank Redemption som den heter på originalspråket.



Verdens beste film, og den som gjorde meg klar over at Hollywood tross alt har fostret en fantastisk skuespiller. Og for en fortellerstemme!

Da er neste quiz opp til deg, ageof37. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

Moro for meg å svare riktig en gang også ;D.

2 ledetråder:

- Gudfaren.
- Stoke on Trent.

Ut fra de 2 særdeles utfyllende ledetrådene ønsker jeg å få svar i form av en sangtittel og artisten som synger den. ;)
The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

En Slash-versjon av temamusikken til Gudfaren? Speak Softly Love. Eller?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren