WWF: Nå også med egne overvåknings-droner

Startet av jarlgeir, juni 26, 2012, 00:23:44 AM

« forrige - neste »

jarlgeir

Vi vet fra før at WWF i Afrika har operert med egne Helikopterbårne dødsskvadroner som har drept dusinvis av mennesker helt uten lov og dom.

Nå er de i gang med egne droner, uten tvil inspirert av Bush og Obamas suksess i Afghanistan.
Det grønne diktaturet rykker stadig nærmere!

http://nofrakkingconsensus.com/2012/06/25/the-wwfs-surveillance-drones/
It's the sun, stupid!

seoto

Jeg er glad for at lyset blir satt på hva disse mektige "grønne" driver med.
Når det gjelder droner, er det i mine øyne en fryktelig innretning. Krig har alltid vært ille, men slik teknikken har utviklet seg i de senere tiårene, er det slutt på kamp mellom soldater, nå er det kamp mellom opprørere og teknikk, der svært mange sivile betaler prisen.

Dette bildet kan muligens illustrere utviklingen:

[attachimg=1]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på juni 26, 2012, 18:51:37 PM
Jeg er glad for at lyset blir satt på hva disse mektige "grønne" driver med.
Når det gjelder droner, er det i mine øyne en fryktelig innretning. Krig har alltid vært ille, men slik teknikken har utviklet seg i de senere tiårene, er det slutt på kamp mellom soldater, nå er det kamp mellom opprørere og teknikk, der svært mange sivile betaler prisen.

Dette bildet kan muligens illustrere utviklingen:

[attachimg=1]

Forstår ikke helt det der. Det er hundrevis av år siden mann-mot-mann kamper ble avløst av skytevåpen. I første verdenskrig f.eks. ble de aller fleste drept av artilleri eller maskingeværer, avfyrt av fiender de aldri så. Dette gjelder enda mer i sjøkrigen og i luften.

Og når det gjelder sivile, er trenden at stadig færre blir drept av det som noe grovt kalles "collateral damage". Dagens presisjonsvåpen gjør det unødvendig å teppebombe som tidligere.