Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

BaseBallStick

SitatSnøkrisen fortsetter i Trøndelag i minst to uker til

http://www.adressa.no/vaeret/article6940107.ece

Nå er det sannelig snøkrise også. 12 minusgrader til tross, noen blir aldri fornøyd.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

BorisA

Heller ikke de som skal ta førerprøven slipper unna CAGW-propagandaen.
Det fant jeg ut i dag, da min datter kom hjem med boken "Veien til førerkorten".

På side 13 står det:
"Biltrafikken står for utslipp av en femtedel av den skadelige gassen CO2 som angriper miljøet og gir klimaendringer.
Klimagassen CO2 medfører global overoppheting med fare for drivhuseffekt.  Det fører til klimaendringer som kan få dramatiske følger for oss alle.
SITAT SLUTT.



Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Det kan se ut som om det ikke er noe område i samfunnet som er fritatt for dette hysteriet, BorisA.

Jeg tviler på at det er noe tema tidligere, som har infiltrert hele samfunnet på denne måten. At et politisk budskap har blitt lagt inn ved enhver mulighet, og vel så det.

Litt av et oppryddingsarbeid samfunnet skal gjennom!    8)

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på januar 15, 2013, 19:51:54 PM
Heller ikke de som skal ta førerprøven slipper unna CAGW-propagandaen.
Det fant jeg ut i dag, da min datter kom hjem med boken "Veien til førerkorten".

På side 13 står det:
"Biltrafikken står for utslipp av en femtedel av den skadelige gassen CO2 som angriper miljøet og gir klimaendringer.
Klimagassen CO2 medfører global overoppheting med fare for drivhuseffekt.  Det fører til klimaendringer som kan få dramatiske følger for oss alle.
SITAT SLUTT.

Dette er jo helt meningsløst!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: ebye på januar 15, 2013, 20:14:14 PM
Det kan se ut som om det ikke er noe område i samfunnet som er fritatt for dette hysteriet, BorisA.

Jeg tviler på at det er noe tema tidligere, som har infiltrert hele samfunnet på denne måten. At et politisk budskap har blitt lagt inn ved enhver mulighet, og vel så det.

Litt av et oppryddingsarbeid samfunnet skal gjennom!    8)
Den tanken slo meg også ebye
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på januar 15, 2013, 21:28:57 PM
Sitat fra: BorisA på januar 15, 2013, 19:51:54 PM
Heller ikke de som skal ta førerprøven slipper unna CAGW-propagandaen.
Det fant jeg ut i dag, da min datter kom hjem med boken "Veien til førerkorten".

På side 13 står det:
"Biltrafikken står for utslipp av en femtedel av den skadelige gassen CO2 som angriper miljøet og gir klimaendringer.
Klimagassen CO2 medfører global overoppheting med fare for drivhuseffekt.  Det fører til klimaendringer som kan få dramatiske følger for oss alle.
SITAT SLUTT.

Dette er jo helt meningsløst!

På ingen måte. Jeg tror disse som står bak dette er ganske smarte. De forstår seg på psykologi. På samme måte som du hiver en kvist over plenen og roper "apport!" til bikkja, så legges det slike utsagn ut overalt, og det går hjem. Repetisjon. Repetisjon. Repetisjon. Repetisjon. Repetisjon.

Det har minst et par-tre formål. For det første lærer du opp alle gjennom repetisjon. Du lærer opp alle gjennom repetisjon. Så passer du på at det som læres er sånn passe absurd, slik at alle forstår gjennom gjentakelsene at dette er det skummelt å ikke akseptere. På den måten læres man opp til å være lydige, fordi man presses til å akseptere noe som ikke er logisk. Når man har akseptert noe som ikke er logisk, er man medskyldig.

Det er en hel del mening i dette.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Veldig enig i din tolkning av hva som skjer, Amatør1. Vi mennesker er tross alt enkle vesener ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på januar 15, 2013, 22:02:23 PMDet har minst et par-tre formål. For det første lærer du opp alle gjennom repetisjon. Du lærer opp alle gjennom repetisjon. Så passer du på at det som læres er sånn passe absurd, slik at alle forstår gjennom gjentakelsene at dette er det skummelt å ikke akseptere. På den måten læres man opp til å være lydige, fordi man presses til å akseptere noe som ikke er logisk. Når man har akseptert noe som ikke er logisk, er man medskyldig.

Det er en hel del mening i dette.

Du ga meg akkurat en meget god forklaring på noe jeg har vært fortvilt over i tiår. Hvor enkelt det har vært å bryte ned folks logiske sans og evne til opponering.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg starter en tråd, der vi kan registrere steder der klimasaken inngår, først og fremst overraskende, uten at lista ligger for høyt.    8) 

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på januar 15, 2013, 22:16:59 PM
Du ga meg akkurat en meget god forklaring på noe jeg har vært fortvilt over i tiår. Hvor enkelt det har vært å bryte ned folks logiske sans og evne til opponering.

Takk for bekreftelsen til deg og seoto.... at vi forstår dette er ganske viktig, for det fjerner endel av frykt-elementet som også ligger i dette. Riktignok legger forståelsen av at dette er et gjennomtenkt manipulatorisk og psykologisk eksperiment i full skala til et par nye frykt-elementer, men det er i det minste ikke lenger uforståelig og meningsløst hva som foregår.

Jeg har observert samme teknikk brukt i en annen sammenheng, der formålet er tilsvarende: Bryte ned saklig kritikk, og skape lydighet ved å innføre meningsløse regler som slås opp på tavler, omtrent som veggaviser på Maos tid.

Men noen av oss er såpass sta av natur, at det ikke alltid fungerer....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Aj aj!
Her slår klimafanatikeren Randers til igjen.
1 barns politikk for å redde klimaet:

http://e24.no/energi/vil-ha-ettbarnsfamilier-for-aa-redde-klimaet/20325824
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: BorisA på januar 21, 2013, 09:50:47 AM
Aj aj!
Her slår klimafanatikeren Randers til igjen.
1 barns politikk for å redde klimaet:

http://e24.no/energi/vil-ha-ettbarnsfamilier-for-aa-redde-klimaet/20325824

Sannsynligvis har Randers selv levd etter sin overbevisning på dette området, for så vidt jeg har klart å finne ut, har han kun ett barn.
Det er verre med David Zusuki, som har avlet hele 5 barn, men mener at andre ikke bør ha mer enn 1 barn.
http://nofrakkingconsensus.com/2010/10/13/david-suzukis-five-kids/

Jeg så en liste en gang over hvor mange barn mange av disse 1-barns propagandistene selv hadde. Kan jo nevne at GHB hadde 4 barn. Det er viktig å føre "enestående" gener videre, må vites ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#927
Hygen i fri alarmistdressur i TV2's "God morgen".
Her fikk han helt uforstyrret og selvsagt totalt uten kritiske spørsmål male klimafanden på veggen.
Vi fikk den gamle leksa med smeltene Arktis (ikke noe om ANTARKTIS), smeltende permafrost osv.
Og dette var i HOVEDSAK vår skyld.
Og på spørsmål om han synes vi bekymret oss for lite, så svarte han bekreftende på det.

"Er alle klimaforskerne enige i dette?" ble han spurt om.
Og han svarte noe sånt som: "Praktisk talt alle, men det vil alltid være noen som er uenige".
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Svaret mitt, er et ønske om "tenk om - programmet", BorisA:

Det er progammet/intervjuet der journalisten har et ørlite begrep om det stoffet han/hun baler med. Noen spørsmål:

1. Hva med langstidsvarselet for vinteren 2012/2013? Foreløpig er det mye kaldere enn varslet?

2. Met Office melder om nær 15 års temperaturutflating? Hva har NMI å si til det?

3. Met Office slutter med langtidsvarsler fordi de er ubrukelige. Hva tenker NMI om det?

4. Hvorfor skal vi stole på IPCC-modellene, nå som det stadig kommer frem at en rekke klimafaktorer er lite forstått? Kan det bli fornuftige modeller av den slags?

Ja, ja, det går an å ha et øye på bloggen til Hygen, der hender det det kommer innlegg som inspirerer til spørsmål

http://klimarealisme.blogspot.no/

;)      ;D      8)

BorisA

Og enda mer alarmisme, denne gangen fra Dagbladet.
Vi bør ikke søke vinter OL i 2022 heller. For da er vi avhengige av å kjøre lastebillast med snø til Nordmarka for å sikre skiføret.
Så om 9 år skal altså klimaet ha endret seg så mye at det blir et risikoprosjekt å arrangere vinter-OL i Oslo.

http://www.dagbladet.no/2013/01/23/sport/ol_i_oslo_2022/vm_pa_ski_2011/ol_and_lillehammer/veret/25391116/

Norske "klimaforskere" begynner å bli en parodi på seg selv.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.