Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Telehiv

Som vanlig blander Aftenposten kortene mellom "miljø" og "klima":

1. Kina har et stort miljøproblem særlig følbart i de store byene, rett og slett opphopning av partikler fra kjøretøyer og dårlig forbrenning av det meste annet, ikke minst den kullfyrte industrien. Dette kan også oppleves i Norge, ikke minst pga. klimafanatikernes villfarelser om at diesel ville redde "klimaet", hvorpå man kortsiktig gjorde det gunstig å kjøpe dieselbil, slik at også våre byer er fulle av partikkelforurensing fra dette.

2. Partikkelforurensing i Beijing og andre luftforurensede byer i Kina - oppsamlet i bl.a. folks lunger - har selvsagt minimalt med "klima" å gjøre i betydningen global oppvarming. Det er ikke luftens innhold av CO2 som er ille å puste inn, men skitten og lorten vi pumper ut i atmosfæren. Men det er denne sammenblandingen mellom "miljø" og "klima" alarmistene misbruker til det fulle for å fylle egne og WWF sine lommebøker.

Og Aftenpostens i dette tilfelle....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Jostemikk, det satte i gang nettverket oppe i toppetasjen min.

Husker jeg feil, eller uttalte Erik Solheim stor begeistring for Kina etter et besøk der i perioden 2011/2012?

Og så har vi jo Gerhrd Heiberg, OL-ånden. Han var overbevist om at Kina ville utvikle seg i human retning etter Kina-OL. Deretter har han jo ment at det var feil å gi Nobelspisen til den fengslede kinesiske opprøreren.

Så, Gerhard Heiberg kan uten tvil føres opp på listen over Skap-kinesere.   ;)     :D      8)


Jostemikk

Sitat fra: ebye på februar 21, 2013, 10:23:03 AM
Jostemikk, det satte i gang nettverket oppe i toppetasjen min.

Husker jeg feil, eller uttalte Erik Solheim stor begeistring for Kina etter et besøk der i perioden 2011/2012?

Og så har vi jo Gerhrd Heiberg, OL-ånden. Han var overbevist om at Kina ville utvikle seg i human retning etter Kina-OL. Deretter har han jo ment at det var feil å gi Nobelspisen til den fengslede kinesiske opprøreren.

Så, Gerhard Heiberg kan uten tvil føres opp på listen over Skap-kinesere.   ;)     :D      8)

ebye, Gerhard Heiberg kommer fra den gamle slekta i Schleswig-Holstein, og tilhører den norske adelen, om grevetitler er fjernet fra slektenes navn eller ikke. Vedder 50 øre på at han står på antijulekortlista til klima-Ellen...

Bak alt han uttaler ligger hensynet til storkapital. Det er noen få, men uhyre mektige mennesker som holder på med full etablering i Kina. I stedet for at jeg skal få kjeft hvis jeg nevner navn, anbefaler jeg interesserte å benytte Google for å finne ut hvem. De kommer opprinnelig fra Tyskland de også, det er eneste hint. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Rosario

Kinesere = sino eller hva , tyskere = arisk, Gerhard Heiberg = ikke arisk. Hvordan kan vi vite dette? Vi har VK2, det var ikke en krig mellom tyskere og tyskere selvfølgelig. VK2 var en fortsettelse av VK1, hvor formålet var å etablere en egen stat der nede.

ebye

Aftenposten har en innsikts-artikkel om klima, onsdag 20. februar 2013

Grønne Europa blir mer kullsvart

http://www.climometrics.org/13apeuca.pdf

EU har ønsket å redusere miljørisikoen og har som langsiktig plan å avvikle alle kjernekraftverk. Her er det Tyskland som er mest ambisiøs. Men tildels som erstatning for dette "fremtidige frafallet" i energiproduksjonen, brukes det mer billig kull i Europa. Det billige kullet kommer fra USA, som eksporterer det de ikke trenger, svært billig. Og hvorfor trenger ikke USA dette kullet? Rett og slett fordi USA snart er selvberget med bruk av skifergass. Og amerikanerne er happy, de slipper ut mindre av dette uskyldige molekylet CO2, som egentlig bare gjør jobben sin. Det er mindre utslipp av CO2 fra skifergass enn fra kull. Men kullet brukes av andre, og da blir det totalt et økt utslipp. Og i denne absurde kampen mot CO2-utslipp bryr jo ikke naturen seg om hvor CO2'n slippes ut hen.

Dette minner sterkt om det Norge gjør, ved å sende olje/gass til utlandet for energiproduksjon, og deretter kjøpe elektrisk energi tilbake. Norge slipper å regne med dette CO2-utslippet. Dette er jo like kunnskapsløst som å elektrifisere sokkelen. CO2 er nærmest på internasjonale transferlister, og opptrer likedan, uavhengig av uttakssted. Ganske pinlig tankevirksomhet.

Det blir det gamle ordtaket, den enes død er den andres brød.   ;)    8)


Jostemikk

ebye, dette er ren politikk, butikk, og fullstendig manglende vitenskapelig logikk utfra det byråkratene i utgangspunktet påstår angående klimasaken.

Vi bør jo anta at de ikke er så uintelligente som alle slike saker kan tyde på. Da blir jobben å grave fram opplysninger om hva de holder på med.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Obelix

PP later om han og vi andre har glemt "Bipolar Seasaw". Arktis står foran en naturlig is-akkummulasjon de neste 30 årene. Det er faktisk nå alarmistene har sin besøkelsestid, så det gjelder å rope som høyest nå, før det er for sent.

Skuffende at VG-journalisten Audun Beyer-Olsen ikke googlet for å få informasjon fra annet hold enn PP. WUWT skrev for ikke lenge siden at isdannelsen har vært rekordstor denne vinteren. Hvorfor sa ikke PP dette til den tydeligvis lite informerte journalisten?
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Hei Obelix, velkommen om bord!

Hvorfor PP ikke nevnte det? Svar: Fordi journalisten bare er et mikrofonstativ! - dessverre.   >:(

Obelix

SitatHei Obelix, velkommen om bord!
Hei hei, takk for velkomsten  :D

Det er utrolig at det er en tre-årig utdannelse for å bli mikrofonstativ!

Lurer på om jeg skal starte 'brev-kurs', for alle de håpefulle som ikke kom inn på journalist-utdanningen.
Første leksjon: Slik står du rett. (med illustrasjon av en gardist)
Andre leksjon: Slik ser du  tankefull ut (bilder av noen som rynker pannen a la C. Borch i Dagsrevyen)
Tredje leksjon: Slik går du på pub (bilde fra f.eks. Lorry)

Noe mer trenger de vel ikke kunne for å bli fullgode mikrofonstativer, eller hva?  :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Høres ut som en festlig forretningsidé, obelix.

Det er vel mest naturlig å legge opp til PBL - Problembasert læring.

Praktiske eksempler - Cases for Demo's - finner du sikkert her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,256.msg2911.html#msg2911

;)      8)

Rosario

Sitat fra: BorisA på februar 23, 2013, 08:59:05 AM
Ny skremsler fra VG, inkludert Presterud som puster ild i klimaglørne:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10100913

Hva er fakta her? ("skremsler" er vagt, det kan være vinkling som ikke er sant eller falsk)

ebye

Her er det muligheter for å høre klimatoppene i Norge: bl.a. Bård Vegar Solhjell, Helge Drange, Nina Jensen, Lars Haltbrekken. Disse er med på Regjeringens Internasjonale Klimakonferanse i Oslo

http://www.regjeringen.no/nn/dep/md/aktuelt/nyheiter/2013/internasjonal-klimakonferanse-i-oslo.html?id=714727

EU er med, med Connie Hedegaard. Jeg er i tvil om hun har så mye positivt i bidra med, for fortsatt full satsning på å stoppe CO2-utslippet.

EUs klimatiltak vakler videre

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/02/19/eus-klimatiltak-vakler-videre

hentet fra ABCNyheter.

Men, det er mulig hun har kommet til Norge for å bli god eller bedre, ut fra konferansens hovedformål

SitatNoreg vil spele ei leiande rolle i prosessen med å få til ein ny internasjonal klimaavtale. Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell inviterer difor til ein internasjonal konferanse i Oslo 7. mars.

Lille speil på veggen der, hvem er klimakjempestor i verden her?     ;)

(Gjett hvem som har klimaspeil på kontoret?)     ;D

Rosario

Sitathttp://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/02/19/eus-klimatiltak-vakler-videre
- Det vil si, det viktigste klimatiltaket er å sette en pris på utslipp, enten det er kvoter eller CO2-avgifter.

Hva er rett kostnad på CO2-utslipp?

Obelix

SitatHva er rett kostnad på CO2-utslipp?

Svar: 0 kroner.
No fear for the real men! No hope for the scared!