Musikk jeg digger!

Startet av Jostemikk, august 30, 2011, 00:02:32 AM

« forrige - neste »

Bebben

Goin up to cripple creek to have some fun...
"Mean Mary" James har "the real thing..."

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PkHUa0RKsXw
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

Aia-baya, Bebben....husker den første gangen jeg hørte den, og da var det Buffy Sante Marie som sang.....og hjertet mitt smelta helt flytende ned med første sangstrofe!

Men den er jo ikke værst denna her heller! :)

Earl Scruggs And Lester Flatt - Cripple Creek
http://youtu.be/B4sqishGuYw
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Telehiv

#287
Hei folkens,

det store å sette seg inn i nå er selvsagt AR5-lekkasjene, der skyggeboksingen begynner å nå de store høyder, og jeg er vel ikke alene om å ha veldig lyst å risse opp en bred beskrivelse over dette dramaet, men er fremdeles altfor travel med jobben for tiden.

Folk har vel forstått at dette kan vise seg å bli Det Store Skismaet? Dvs. der en rekke så-langt-IPCC-diskrete klimaforskere som hittil har holdt seg rolig, begynner å ta et oppgjør med den stadig mer desperate tildekkingen i IPCC. Ryktene sier at det kan  være 3-4 utbrytere i blokkene foreløpig, og de er tunge!

Foreløpig er det vel ingen her til lands som har våget å begynne å trekke de store konklusjonene på dette, så Herre gi oss her på forumet litt fri i julen, så kanskje vi klarer å kjøre en statusrapport da?   8)

I mellomtiden har jeg tenkt å la meg akkompagnere i tenkningen av "bluesens Segovia", Hans Theessink, som for anledningen har med seg danske Knud Møller
på noen licks. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=G6SQoJoKcgc

PS: Jeg har et håp til med dette kuttet: At Bebben skal la seg inspirere til å ta fram mer av den flotte fingerpickingen sin i tida framover (han plukker alternating bass og double thumbing så det suser når han vil, akkurat slik dere hører Hans Theessink gjør her!) 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Hva passer vel bedre enn denne på en slik dag? De har fortsatt noen timer på seg i Maya-land.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Er det noen av dere som så Beat for Beat på NRK1 i går?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren


Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Virkelig blant de bedre "bitene". Har spesiell sans for Silje Nergaard, med sitt jazz-utrykk. Jeg har autograf på CD'n "Be still my heart", sterkt å være så nær en de store artistene!

http://www.youtube.com/watch?v=FKa8QyOYHpk

:)

Amatør1

Litt variasjon skader vel ikke  :)  Disse folkene har fått en kopp te for mye, men spille kan de...

http://www.youtube.com/v/LaAW8ecz694?version=3&hl=en_US
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gloføken

En kopp tea for mye......ha ha!  Herlig ordvalg Amatør1 ;D   Spesiel musikk, men får da litt  fot av det også :D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Amatør1

#296
Sitat fra: Gloføken på desember 22, 2012, 23:03:31 PM
En kopp tea for mye......ha ha!  Herlig ordvalg Amatør1 ;D   Spesiel musikk, men får da litt  fot av det også :D

;D  Ikke noe tilfeldig ordvalg med den gjengen der! Mye av musikken deres handler om tekanner  :P

På en pussig måte har det relevans til klimadebatten idag: Gong laget en album trilogi kalt The Flying Teapot Trilogy inspirert av Russell's teapot:

"Russell's teapot, sometimes called the celestial teapot or cosmic teapot, is an analogy first coined by the philosopher Bertrand Russell (1872–1970) to illustrate that the philosophic burden of proof lies upon a person making scientifically unfalsifiable claims rather than shifting the burden of proof to others, specifically in the case of religion. Russell wrote that if he claims that a teapot orbits the Sun somewhere in space between the Earth and Mars, it is nonsensical for him to expect others to believe him on the grounds that they cannot prove him wrong. "

Men noen synes tydeligvis at tilsvarende er ok idag. De har også fått en kopp te for mye.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gloføken

Sitat fra: Amatør1 på desember 22, 2012, 23:33:11 PM


På en pussig måte har det relevans til klimadebatten idag: Gong laget en album trilogi kalt The Flying Teapot Trilogy inspirert av Russell's teapot:

"Russell's teapot, sometimes called the celestial teapot or cosmic teapot, is an analogy first coined by the philosopher Bertrand Russell (1872–1970) to illustrate that the philosophic burden of proof lies upon a person making scientifically unfalsifiable claims rather than shifting the burden of proof to others, specifically in the case of religion. Russell wrote that if he claims that a teapot orbits the Sun somewhere in space between the Earth and Mars, it is nonsensical for him to expect others to believe him on the grounds that they cannot prove him wrong. "

Men noen synes tydeligvis at tilsvarende er ok idag. De har også fått en kopp te for mye.

Ja, ser den ;).  Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig tenker på, The flying circus ???
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Ewer Gladblakk.

Tusen takk i like måde, Gloføken....det blir en veldig god mimring helt fra nedi raggsokkene og opp i toppluedusken av noe sånt! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!