Lek med temperaturdata

Startet av Jostemikk, august 31, 2011, 02:29:46 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg visste ikke hvor jeg skulle legge inn dette innlegget, så da havnet det her! :D

Jeg holder på med dataene fra Hadcrut, og sånn helt på tampen av dagens klimainnsats, tenkte jeg det kunne være artig å se hva som skjer med trendlinjen fra det jeg kaller "Det store klimaskiftet i '76", etter det nye klimaskiftet i 2002. Jeg har juksa skikkelig, og sett hvilken innvirkning en skikkelig La Niña kan ha på den korte dataserien. Denne grafen er altså manipulert med et temperaturfall lignende det på tampen av 2007:

[attachimg=1]

Slik er virkelighetens status quo:

[attachimg=2]

Men som sagt, dette var bare et lite sidestepp i forbindelse med noe annet jeg holder på med. Jeg har lagt inn gjennomsnittstemperaturen for perioden på grafen, (den røde vannrette streken), og kan ikke dy meg for å tenke litt på hvilken innvirkning hver eneste kurve under den streken har på enkelte i AGW-leiren. :D De får trøste seg med at akkurat nå (Hadcruts juli-temperatur som de siste data) befinner temperaturen seg så vidt over snittet fra 2002.

[attachimg=3]

Så får det humoristiske bli, (det er jo klimahumortråden) at trendlinjen på den midterste grafen ikke skulle pekt nedover. Ifølge IPCC skulle den stige 0,2 grader. ;)

Det er ikke godt å si om jeg vil bli sannspådd angående avslutningen av året. Det er aldri godt å vite hva moder jord finner på av pek. Men sannelig skjer det merkelige ting i havet akkurat nå:

[attachimg=4]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren