Ellen Hambro tror ikke på egne løgner om CO2

Startet av Amatør1, juli 11, 2013, 11:47:44 AM

« forrige - neste »

Amatør1

På engelsk er det noe som heter 'Do what I say, don't do what I do' - et uttrykk som benyttes ifbm. hyklerisk opptreden. Dette passer jo ganske godt på Ellen Hambro - leder for KLIF Miljødirektoratet, direktoratet som engang het Statens Forurensningstilsyn (SFT) og deretter Klima- og Forurensningsdirektoratet (KLIF), og nå det totalt uforpliktende "Miljødirektoratet". Øyensynlig er hverken Forurensning eller Klimaspørsmål så avgjørende lengre. Skal vi dømme etter navne-endring og Hambros handlingsmønster er det ingen tegn til at Ellen Hambro tror det minste på sine egne løgner om at menneskeskapt CO2 fører til katastrofal global oppvarming - eller målbar oppvarming i det hele tatt. Og det har hun jo i og for seg rett i, hykleren.

Hambro og andre myndigheter har jo i årevis patronisert over folks levesett, fullstendig uten grunnlag i replikerbar vitenskap, kun rene dogmer som skjuler en politisk agenda de ikke engang tør være åpne om (med god grunn).

SitatMiljødirektøren skal flypendle Oslo-Trondheim

På grunn av desentralisering av statlige direktorater og andre organer, må nyutnevnte miljødirektør Ellen Hambro pendle jevnlig med fly mellom hovedstaden og sitt nye arbeidssted i Trondheim.

[...]

Det vil bli mange flyreiser mellom de to byene for Hambro..

– Jeg har tatt nattoget noen ganger, men da sover jeg veldig dårlig. Jeg må øve meg på det. Etter en helt søvnløs natt vil jeg ikke være veldig produktiv. Så jeg har flydd en del og tatt nattoget noen ganger.

– Ser du at det kan se litt rart ut at du som øverste sjef for Miljødirektoratet skal flypendle?

– Det er klart jeg ser det. Det er vår jobb å redusere klimagassutslippene, samtidig som jeg må reise fram og tilbake, noe som vil medføre noen utslipp når jeg flyr. Det er et dilemma, men samtidig også en konsekvens av at det er opprettet et direktorat som er delt mellom to byer, sier Hambro.

Svindel og hykleri.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to