Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: seoto på november 22, 2013, 00:16:43 AM
Jeg har lest en del om bitcoin, og at det har økt enormt i verdi. Det jeg lurer på er: Kan man bytte det i annen valuta? Eller må man fortsette å bruke det gjennom internetthandel?

Jada, det kan man, i kombinasjon med PayPal eller på andre måter. Jeg har ingen praktisk erfaring men dette, men et raskt søk gir klare svar

Se her for eksempel:
Selling bitcoins
Bitcoin Nordic

En annen sak er at det er gunstig å ikke veksle vil jeg tro. Det kommer vel an på hvor lett det er å bruke Bitcoin til å kjøpe varer og tjenester. Jeg har tro på at dette vil ta seg opp.

Ikke glem denne karen heller:
SitatKjøpte leilighet for internettpenger

Som student brukte Kristoffer Koch 24 dollar - omtrent 150 kroner - på internettvalutaen bitcoin. Kursen steg til himmels, og nå eier han en treroms på Tøyen.


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Kult med han som fikk en leilighet for 150 kroner! Ja, det er viktig å være på rett sted til rett tid hver gang det er en gullalder ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Finner du ikke boksåpneren? Ingen grunn til fortvilelse!

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#993
Sitat fra: seoto på november 22, 2013, 00:34:37 AM
Kult med han som fikk en leilighet for 150 kroner! Ja, det er viktig å være på rett sted til rett tid hver gang det er en gullalder ;)

I dag har jeg forsøkt å orientere meg litt mer om Bitcoin. For den som er interessert er det et par steder det kan være verd å lese litt

1. Start for eksempel på http://bitcoin.org/ for generell informasjon.

2. Neste skritt kan være å installere programmet MultiBit https://multibit.org/ for å sende og motta BitCoin. Merk at dette er bare en av flere muligheter. Programmet er gratis, open source og kjører på Windows, Linux og Mac. Da er jeg fornøyd  8)  Som sagt, det finnes også andre muligheter, innkludert apper for "smart"-telefoner.


Jeg har for moro skyld installert MultiBit på både Windows & Linux, det ser slik ut når jeg åpner samme "lommebok" (Wallet) som ligger på mitt lille nettverk. Som det framgår er jeg blakk som en kirkerotte  ;D

Linux:
[attachimg=1 width=600]

Windows:
[attachimg=2 width=600]

Man kan ha flere "Wallets". Antagelig er det lurt å ha en "sparekonto"-wallet og en "brukskonto"-wallet. Vel, det er litt å lære.

Som det framgår, 1 Bitcoin er omtrent 5200 Kr i øyeblikket.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

I dag ser vi et Israel som går fullstendig amok fordi de ikke umiddelbart klarte få med seg sine fram til nå lydige slaver til å bombe Iran tilbake til steinalderen. Truslene hagler, og de søker nye allianser. En særdeles passende handling må være å sitere noe aldeles hårreisende fra en israelsk militær historiker. Hårreisende, men helt på linje med det vi har sett i tiår.

http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_van_Creveld

SitatWe possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force.... We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

I disse dager er det akkurat 100 år siden Federal Reserve-kartellet så dagens lys i USA. Samtidig er det omtrent akkurat 50 år siden JFK ble skutt, etter at han noen måneder tidligere hadde begynt å trykke penger uavhengig av Federal Reserve. Ingen har gjort det siden.

Denne videoen er ganske så innstruktiv i å forklare dagens pengesystem, som skaper penger ut av ingenting, også kjent som lån. Enkel å forstå, men fortsatt ganske presis. Anbefales.

http://www.youtube.com/v/ZPWH5TlbloU?version=3&hl=en_US
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det var en grei forklaring - så enkel at alle kan forstå :) Den enkleste jeg har sett så langt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Comet ISON's Current Status
Latest Update: November 27th, 2013


http://www.isoncampaign.org/Present
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

seoto har linket til denne filmen et par ganger tidligere, men jeg minner mer enn gjerne om den i tilfelle noen ikke har sett den. Den varer drøye to timer, og er verdt tiden så til de grader. Sammenhengen til diverse ting jeg har skrevet om er stor. Meget stor. Det er allikevel tvilsomt en enkelt tilgjengelig tanke for de fleste, men forhåpentlig for noen.

For de som har lyst til å gå videre med dette stoffet på egenhånd, anbefaler jeg grundige søk om det innvendige taket i Rosslyn Chapel. Dette bør ikke minst være svært interessant for resonans-interesserte ingeniører. Filmen viser også en del geometriske figurer som er interessante. Figurer som er rene guddommen for et par promille av jordas befolkning.

På med murerkostymet en behagelig joggedress e.l, skjenk opp et glass vin, og god film.

http://www.thrivemovement.com/the_movie
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Verdens ledere er villige til å gjøre hva som helst for å beskytte hverandres løgner. De er jo av samme stamme.

SitatWikiLeaks consultant Gottfrid Svartholm Warg extradited from Sweden after alleged access to NSA contractor CSC

Statement by WikiLeaks Publisher Julian Assange concerning Sweden's extradition of WikiLeaks consultant Gottfrid "Anakata" Svartholm Warg:

"It is time someone says it like it is: Gottfrid Svartholm Warg is a political prisoner and Sweden has fallen off the map of decent nations in its treatment of him. Gottfrid has always been ideologically driven to inform the world; he worked tirelessly to help WikiLeaks expose the slaughter of civilians in Iraq by a US helicopter gunship and was responsible for an important part of our infrastructure.

There are thousands of alleged cyber criminals, but instead of dealing with these cases, we see vast resources diverted yet again by the Swedish state into smashing Gottfrid. These attempts include the first trial of Gottfrid after US pressure (extensively documented in US embassy cables here released by WikiLeaks), his subsequent rendering from Cambodia by the Swedish intelligence service SAPO, his months of incommunicado detention in Sweden, and now his irregular extradition to Denmark - for a charge he was just acquitted of.[...]

Vil vi snart se politiske fanger også i Norge? Vil vi snart se folk bli fengslet for å benytte seg av den såkalte ytringsfriheten? Grepet strammes til, selv om mange med øresus og synsforstyrrelser oppfatter det som kjærtegn og ikke tvang.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

SitatWhy the NSA has landed us all in another nice mess

The Snowden revelations may not end internet surveillance, but they will certainly cause radical changes


National Security Agency director Keith Alexander: heading for a Stan Laurel role. Photograph: J Scott Applewhite/AP

Fans of Stan Laurel and Oliver Hardy will fondly remember Oliver's complaint to Stanley: "Well, here's another nice mess you've gotten me into!" In a future remake, Hardy will be played by Barack Obama, suitably enhanced with a toothbrush moustache, while Keith Alexander, currently head of the NSA, will star as Laurel. The scene in which this particular bit of dialogue occurs is the Oval Office, which for the purposes of the scene is littered with flip charts summarising the various unintended consequences of the NSA's recent activities, as relayed by Edward Snowden.

Noen gode kommentarer:

SitatMike5000 01 December 2013 2:14am - Recommended 29
It's hard to get spooks to obey the law when they have the information to blackmail (almost) any politician or judge you care to name.

Sitatrickylee369 Mike5000 01 December 2013 2:59am - Recommended 25
This blanket collection of data also ensures that the 'right' people stay in power and that mavericks have as much chance of influencing the status-quo as Snowden has of one day returning to his country as the hero he undoubtedly is...
Even if Jesus came back the NSA would easily be able to tarnish his name with a few keystrokes...
The surveillance of our allies, the snooping of our personal data, the monitoring of innocent activities, from financial transactions to medical notes via confidential privileged information is far less scary than the awesome potential for power-broking gleaned by the security services and their paymasters.
When the internet first became popular, we marvelled at the opportunity and it's freedoms... Now it seems, we are all caught in a very sinister web...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på desember 03, 2013, 13:15:08 PM
Kari Gåsvatn treffer spikeren på hodet.

http://www.nationen.no/2013/12/01/politikk/kommentar/ulikhet/oligark/okonomiske_forskjeller/8389944/

Det var en bra artikkel av Kari Gåsvatn. Hun er en av ekstremt få journalister som skriver mye om virkeligheten, og ikke bare er tjener for eliten.

Hun skriver: "Barn flest mener ulikhet er urettferdig, ifølge en ny undersøkelse i regi av den internasjonale barneorganisasjonen World Vision. Med rettferdighet mener barna at alle skal bli likt behandlet og at man skal dele med hverandre. Særlig barn fra sosialt svake familier var opptatt av urettferdighet."

Siden hun også skriver at barn av overklassen ofte ser noe annerledes på det, så spiller vel også kultur, stand og oppdragelse inn. Det kan virke som om det er langt mer menneskelighet og medmenneskelighet ute blant vanlige og fattige folk enn hva det er blant verdens elite. Det er tydelig at makt og penger skader de menneskelige egenskapene, og at empati ofte forsvinner. Og hva er man for slags menneske dersom man mangler empati?

Michael Tellinger skriver i sin bok "UBUNTU - Contributionism - A Blueprint For Human Prosperity":

SitatThe great prophets and teachers of the past all tried to teach us the
same wisdom: to stand united; to love each and honour each other and
live in harmony with all of creation. In fact, these are the same values
that many of us try to teach our children.

But suddenly at some mysterious moment in our lives, things
change. We stop paying attention to those higher consciousness
values and we fall into the routine of life and become entangled in the
struggle for survival.

At this point we realise that we need to earn this thing called
"money" to be able to survive and live on our own planet – the planet
that we were born on. And suddenly this simple question began to ring
repeatedly in my heart. How is it possible that we should need money
to live on a planet that we were born on? Like many others before me
I realised that we are born into pure slavery.

This is indeed the great trap that has been set for us by those who
control the creation and the supply of money.

We are trapped in a silent, relentless war of economic slavery that
has been so cleverly woven around us that most of us are not even
aware of it. This onslaught is controlled by the global banking elite
that have taken the world hostage and made each and every one of us
their slaves.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

Som svoren science fiction-fan hender det jeg tar en svipptur innom konspirasjonsteori-sidene på nettet. Her er det personer som tolker NASAs bilder fra Månen og Mars og finner alt fra kaniner, maskindeler, romskip,  planter m.m. Baksiden av månen er en god plass å lete etter slikt.

Filmer og TV-serier som Stargate og Iron Sky har innslag om en hemmelig base på Sydpolplatået. Derfor ble jeg en smule forbauset ved å se et innslag på Youtube der det faktisk ble vist til en slik "base". Fenomenet kan selvsagt ha en naturlig forklaring, men det er 2 merkelige formasjoner der som lar seg lete opp på Google Earth. Døm selv:

http://www.youtube.com/watch?v=wNUG7WHVJq8

Siste sekvensen i filmsnutten, som viser en UFO, er sannsynligvis plukket fra en spillefilm.


"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Ta en titt på hva som befinner seg på Mars' nærmest mytiske måne Phobos. Her en monolitt:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Det er en gammel NASA-helt som i det siste har forsøkt pirre nysgjerrigheten til folk for kanskje klare lokke fram litt ekte eventyrlyst og god, gammeldags nysgjerrighet igjen. To boldly go...

http://www.youtube.com/v/oaiSfn8jlxY
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren