Noe stort er i emning, WUWT stenger i 2 dager

Startet av Amatør1, juli 27, 2012, 18:28:20 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Kan noen gjette hva dette dreier seg om?

Har man fått koden til Climategate 3.0 eller noe slikt?



WUWT publishing suspended – major announcement coming
Posted on July 27, 2012 by Anthony Watts

Something's happened. From now until Sunday July 29th, around Noon PST, WUWT will be suspending publishing. At that time, there will be a major announcement that I'm sure will attract a broad global interest due to its controversial and unprecedented nature.

To give you an idea as to the magnitude of this event, I'm suspending my vacation plans. I weighed the issue, and decided (much to my dismay) this was more important. I can go on vacation trips another time, but this announcement is not something I can miss now and do later.

Media outlets be sure to check in to WUWT on Sunday around 12PM PST and check your emails.

If you wish to be automatically notified of the updates, click on the "Follow Blog via Email" button about midway down the right sidebar.

Comments are closed, and I will not be responding to emails until Sunday.

Thank you for your consideration and patience  – Anthony Watts



12PM PST tilsvarer vel kl 21:00 norsk sommertid, om jeg ikke tar helt feil. Passer fint.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Oi! Dette høres ut til å være noe rimelig seriøst. Blir å sitte klistret til PC-en søndag.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Det er en olympisk gullmedaljevinner som er skeptiker. WOW.   :o

Amatør1

#3
Sitat fra: Jostemikk på juli 27, 2012, 18:43:38 PM
Oi! Dette høres ut til å være noe rimelig seriøst. Blir å sitte klistret til PC-en søndag.

Tråd på Bishop Hill

Cryptic
http://www.bishop-hill.net/blog/2012/7/27/cryptic.html

"The Leopard In The Basement","dp","Pointman","blackswhitewash.com","Dominic Allkins " har alle samme forslag som meg...

Som Pointman sier:
SitatWhy else shut down for two days, pull everyone off moderating. Cancel all leave, all hands on deck and start reading emails ...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

#4
Kan tidspunktet fortelle oss noe? Norfolk Constabulary avsluttet nylig etterforskningen av Climategate

Operation Cabin Q&As

Uten at de hadde noe som helst å melde. Kan det være en sammenheng her?



For noen dager siden fikke vi dette på WUWT:

Light posting over the next few days – call for guest authors
Posted on July 22, 2012 by Anthony Watts

"I'm going to be exceptionally busy with a very important project that is due very soon, plus I have an upcoming trip, so my posting over the next 7-10 days is likely to be light. To keep WUWT humming along, reliance on guest posts and press releases will be higher than usual. That's where your help is needed."



Hmmmm...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

silas

Jeg kan nesten ikke vente til søndag. Er det noen som har tatt seg bryet med å varsle VG, Aftenposten, Nettavisen og Dagbladet?

Amatør1

"there will be a major announcement that I'm sure will attract a broad global interest due to its controversial and unprecedented nature"

I dette sitatet fra Watts er et par signaler i retning av at det kanskje ikke dreier seg om Climategate-3 som de fleste tenkte umiddelbart - meg selv innkludert.

Han bruker ordet unprecedented, et ord som er overforbrukt i det siste, spesielt av alarmistene. Watts er selvsagt kjent med og har kritisert slik ordbruk flere ganger. Hvis dette dreide seg om CG3, så ville det ikke være "unprecedented", så dette kan i seg selv tyde på at det er noe annet.

Så er det formuleringen "I'm sure will attract a broad global interest". Har vi da en politisk avsløring med globale implikasjoner?

Watts bruker også ordet "controversial", som jo peker i politisk retning. Hvis vi for eksempel fikk bevis for at Svensmark hadde rett, ville Watts ha formulert seg slik han gjør?

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: silas på juli 27, 2012, 19:54:10 PM
Jeg kan nesten ikke vente til søndag. Er det noen som har tatt seg bryet med å varsle VG, Aftenposten, Nettavisen og Dagbladet?

God idé, da får vi kanskje samtidig sjekket om de samme er interessert i klima-relaterte nyheter som muligens ikke går den veien de liker?

Det er vel bare for samtlige her å varsle så mange medier som mulig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: silas på juli 27, 2012, 19:54:10 PM
Jeg kan nesten ikke vente til søndag. Er det noen som har tatt seg bryet med å varsle VG, Aftenposten, Nettavisen og Dagbladet?

Har samme følelse som deg, Silas. Snakket om dette på telefonen for en time siden, og da sa jeg at disse to døgnene blir verre for meg enn tilsvarende for en unge som venter på julaften.

Regner med at norsk media er uinteresserte i denne saken, så får vi se hvor stor den er når Watts kliner til søndag kveld norsk tid.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: silas på juli 27, 2012, 19:54:10 PM
Jeg kan nesten ikke vente til søndag. Er det noen som har tatt seg bryet med å varsle VG, Aftenposten, Nettavisen og Dagbladet?

Noen som har nummeret til Olemann :-?

seoto

Sitat fra: ConTrari på juli 27, 2012, 19:59:37 PM
Sitat fra: silas på juli 27, 2012, 19:54:10 PM
Jeg kan nesten ikke vente til søndag. Er det noen som har tatt seg bryet med å varsle VG, Aftenposten, Nettavisen og Dagbladet?

Noen som har nummeret til Olemann :-?

95 77 49 54
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på juli 27, 2012, 20:01:52 PM
Sitat fra: ConTrari på juli 27, 2012, 19:59:37 PM
Sitat fra: silas på juli 27, 2012, 19:54:10 PM
Jeg kan nesten ikke vente til søndag. Er det noen som har tatt seg bryet med å varsle VG, Aftenposten, Nettavisen og Dagbladet?

Noen som har nummeret til Olemann :-?

95 77 49 54

;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juli 27, 2012, 19:57:29 PM
Har samme følelse som deg, Silas. Snakket om dette på telefonen for en time siden, og da sa jeg at disse to døgnene blir verre for meg enn tilsvarende for en unge som venter på julaften.

Regner med at norsk media er uinteresserte i denne saken, så får vi se hvor stor den er når Watts kliner til søndag kveld norsk tid.

På en måte kan vi like gjerne la norske MSM gå glipp av historien, og heller rapportere 'live' her. Hvis saken er så stor som det kan tyde på, så kommer det tidsnok i norske medier. Og da har vi hele historien her.

En annen ting å tenke på nå er at det hele er forhåndsannonsert. Det betyr at Watts sitter på informasjon som ingen andre har tilgang på nå, ellers kunne han ikke ventet med annonseringen. At det må gå dager før annonseringen, tyder på at det er betydelig arbeid innvolvert.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Dere er så oppglødde, hva kan dette handle om?

Mvh nysgierrig amatør2
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på juli 27, 2012, 20:08:07 PM
Sitat fra: Jostemikk på juli 27, 2012, 19:57:29 PM
Har samme følelse som deg, Silas. Snakket om dette på telefonen for en time siden, og da sa jeg at disse to døgnene blir verre for meg enn tilsvarende for en unge som venter på julaften.

Regner med at norsk media er uinteresserte i denne saken, så får vi se hvor stor den er når Watts kliner til søndag kveld norsk tid.

På en måte kan vi like gjerne la norske MSM gå glipp av historien, og heller rapportere 'live' her. Hvis saken er så stor som det kan tyde på, så kommer det tidsnok i norske medier. Og da har vi hele historien her.

En annen ting å tenke på nå er at det hele er forhåndsannonsert. Det betyr at Watts sitter på informasjon som ingen andre har tilgang på nå, ellers kunne han ikke ventet med annonseringen. At det må gå dager før annonseringen, tyder på at det er betydelig arbeid innvolvert.

Vi får satse på at Watts har ei skikkelig saftig skinke på lur, for etter å ha slått såpass på stortromma nytter det lite å komme med en muggen pølsebit. Er saken stor, selger den seg selv til de som er interesserte. Så spørs det hvor det eventuelle politiske presset på redaksjonene kommer fra.

Mye arbeide tyder på to ting. Sortering blant mengder av opplysninger og/eller rettslig forarbeide i tilfelle dette røper sensitive og fordømmende ting om diverse kjente personligheter.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren