Nå er IPCC rapporten kommet i media

Startet av Smiley, april 13, 2014, 12:41:14 PM

« forrige - neste »

Smiley

Siv Jensen er skeptiker og har uttalt seg offentlig om forskningsjuks og referert til NIPCC flere ganger både på tv og i møter i FrP.

Jeg jobber fremdeles med et foredrag om klimapanelets manglende troverdighet som jeg må fremføre på mai møtet i FrP Stavanger. Godt jeg har hele påsken igjen for å få det gjort ;)

Amatør1

Sitat fra: Smiley på april 14, 2014, 16:36:37 PM
Siv Jensen er skeptiker og har uttalt seg offentlig om forskningsjuks og referert til NIPCC flere ganger både på tv og i møter i FrP.

Det er vel og bra. Men det er ikke nok å markere seg verbalt når man sitter i regjering, det må også manifestere seg i praktisk politikk. Det siste venter vi på.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

Sitat fra: BorisA på april 14, 2014, 06:38:30 AM
Denne tråden er kommet helt på ute viddene.
Hva med en egen samferdselstråd?

Men jeg stilte deg Translator et spørsmål som jeg gjerne skulle hatt tilbakemelding på.
Og det var: Mener du at Erna Solberg og Tina Sundtoft (og for dens saks skyld Siv Jensen) egentlig er skapklimaskeptikere, men at det er politisk umulig for de å komme ut av skapet?

Dette er vel av den typen spørsmål som jeg kan rive meg i håret av når journalister spør: umulig å svare på da jeg ikke har tilgang til de nevnte personers hjerner. Jeg kan bare tolke dem utfra deres handlinger, akkurat som alle andre kan gjøre.

Om det er politisk umulig? Antagelig ikke, men politisk klokt? Neppe. Å uttrykke skepsis til FNs klimapanel fra Stortingets talerstol i disse dager er vel omtrent som å rope ja til EU på en rorbu i Lofoten. Det kommer garantert til å bli en masse bråk. Da kan det være smartere å forsøke å manøvrere skuten i det stille mens man jatter med de ulvene man lever med og håpe på bedre vær.

Amatør1

Sitat fra: translator på april 14, 2014, 21:21:15 PM
Å uttrykke skepsis til FNs klimapanel fra Stortingets talerstol i disse dager er vel omtrent som å rope ja til EU på en rorbu i Lofoten. Det kommer garantert til å bli en masse bråk. Da kan det være smartere å forsøke å manøvrere skuten i det stille mens man jatter med de ulvene man lever med og håpe på bedre vær.

Støtter du slik opptreden?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to