Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg fant denne på WUWT, men linker rett til kilden, Examiner.com

SitatCanada's growing polar bear population 'becoming a problem,' locals say

Harry Flaherty, chair of the Nunavut Wildlife Management Board in the capital of Iqaluit, says the polar bear population in the region, along the Davis Strait, has doubled during the past 10 years. He questions the official figures, which are based to a large extent on helicopter surveys.

"Scientists do a quick study one to two weeks in a helicopter, and don't see all the polar bears. We're getting totally different stories [about the bear numbers] on a daily basis from hunters and harvesters on the ground," he says.

Dette er meldinger som tikker jevnt og trutt inn fra flere hold. Isbjørnbestanden har økt dramatisk de siste årene, stikk i strid med hva den nye alarmistforsker-klanen har påstått. Hvem husker ikke at de skjøv verdensledende isbjørnforskere fordi de ikke hadde et politisk korrekt syn på hvordan deg EGENTLIG sto til med isbjørnbestanden?

Som med nesten alt annet angående klimasaken, er alt motsatt av hva de påstår.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

"Nesten alt de påstår er det motsatte av hva som er sant"

Det gjelder for klimaforskere, og det gjelder også for alt SV påstår.
Godt argument når man snakker med konservative som er hjernevasket av alt klimavrøvlet.

SV tar som kjent alltid feil. Det fornuftige standpunket er alltid det motsatte av hva SV påstår.
Bare se her: det blir kaldt, helt til 2068! :p

http://wattsupwiththat.com/2011/12/07/in-china-there-are-no-hockey-sticks/

1000-kroners spørsmålet er: Hva er mitt argument når Solheim og CO omsider begynner å preke om klimaoppvarmende tiltak for å motvirke global nedkjøling?

Vel, da vet man at det snart begynner å bli varmere...eller man kan si at selv blind høne kan finne korn :p
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Hehe! Jeg håper Solheim er ute av systemet når den tid kommer, jarlgeir. Har på en måte hørt nok fra ham. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Dagens klimalink tar for seg den kontinuerlige historieomskrivingen som foregår ved NOAA

Sitat"Science" By Lubchenco's NOAA: Fake Global Warming By Changing Historical Temperature Data

To promote the global warming scare, Jane Lubchenco's NOAA continuously changes past temperature records to create fake warming - on a monthly basis

"Empiriske" data er altså kontinuerlig under revisjon ved diverse avdelinger av Sannhetsministeriet. For Phil Jones sin del har han som kjent ikke tatt vare på sine rådata, bare sine "justerte" data.

Det er stadig bedre dokumentert at "justeringene" går i en bestemt retning.

Dette har jo gått bra lenge, men "Klimavitenskapen" er antagelig, på litt sikt, godt i gang med å grave sin egen grav.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Ian Plimers nye bok:
How to get expelled from school!

han har alle spørsmålene en elev bør spørre sin lærer om når de undervises i klima. Her er et par av dem:

Sitat1. Is Climate Change Normal?

Yes. If the answer is not a very definite yes and there  is diversion, discussions and exceptions, then your teacher is ignoring the past and is using classes for political purposes. No scientist denies that  climate change is normal. If the answer is no, then your teacher does not know the basics and can not prepare you for life.

47. Since thermometer measurements were made, there has been warming from 1860 to 1880, cooling from 1880 to 1910, warming from 1910 to 1940, cooling from 1940 to 1977, warming from 1977 to 1998 and cooling from 1998 until now. Which warmings and coolings were of human origin?

This is guaranteed to get you thrown out of class... An honest teacher will state that it is not possible to work out which warming was natural...

Les mer hos Joanne Nova
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

zulusierragolf


seoto

Zulu

Jeg åpnet din link med spenning for å lese din artikkel, men oppdager at den består av en linje + 1 link. Da hører den mer hjemme på dagens klimalink. Derfor flyttet jeg den.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

zulusierragolf


ebye

Sitat fra: zulusierragolf på desember 23, 2011, 09:52:13 AM
http://physicstoday.org/resource/1/phtoad/v64/i10/p39_s1?bypassSSO=1

Om det heliosentriske verdensbilde, relativitetsteorien og AGW.

Jeg leser:

"The historical backlashes shed some light on a paradox of the current climate debate: As evidence continues to accumulate confirming longstanding warming predictions and showing how sensitive climate has been throughout Earth's history, why does climate skepticism seem to be growing rather than shrinking? "

Det er jo pussig at han undrer seg, dersom vi ser på dette diagrammet hentet fra Climate4you

http://www.climometrics.org/tempco2.gif

Et økende avvik mellom økt CO2-nivå og global temperatur. Det hadde vært større grunn til å undre seg, dersom skeptisismen hade blitt mindre nå.

Jostemikk

Slik kan det gå når klimamodellene kun fremskriver en lineær temperaturstigning i takt med den foreløpige CO2-trenden fram til 2002. Er nesten så alt om klimamodeller og IPCCs kommentarer om disse burde vært plassert under klimahumor. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 23, 2011, 16:50:41 PM
Sitat fra: zulusierragolf på desember 23, 2011, 09:52:13 AM
http://physicstoday.org/resource/1/phtoad/v64/i10/p39_s1?bypassSSO=1

Om det heliosentriske verdensbilde, relativitetsteorien og AGW.

Jeg leser:

"The historical backlashes shed some light on a paradox of the current climate debate: As evidence continues to accumulate confirming longstanding warming predictions and showing how sensitive climate has been throughout Earth's history, why does climate skepticism seem to be growing rather than shrinking? "

Det er jo pussig at han undrer seg, dersom vi ser på dette diagrammet hentet fra Climate4you

http://www.climometrics.org/tempco2.gif

Et økende avvik mellom økt CO2-nivå og global temperatur. Det hadde vært større grunn til å undre seg, dersom skeptisismen hade blitt mindre nå.

It's all in the pipeline.

CAGW.
Peace on Earth.
Your perfect mother-in-law.

It's all in the pipeline.

Correlation shall equal causation.
Truth shall be peer-reviewed.
Lies shall be correctly applied.

Og til slutt, når i tidens fylde alt faller sammen, vil alle kurver være sammenfallende.

Jostemikk

Hehe! Den var meget bra, ConTrari! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Her fra en av sidene vi linker til på forsiden, nemlig The Climate Scam. Der fant jeg akkurat dette avisutklippet, som virker å komme fra "Fem på gata" eller lignende:



Jeg vet neimen ikke helt hva jeg skal si. Noen forslag?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to