MODTRAN-data viser "null" effekt fra CO2

Startet av Jostemikk, august 07, 2012, 19:49:23 PM

« forrige - neste »

Bebben

Claes Johnson har lekt seg med MODTRAN og gjort følgende funn:

SitatWe see the effect of 6 W/m2 from the ditch in the spectrum (second graph from top) centered at the main resonance of CO2 at wave number 667, developing by adding just 1 ppm of CO2!

6 W per kvadratmeter fra 1 ppm CO2 er ganske sterkt.... i grunnen.  8)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amateur2

Claes Johnson har fortsatt å teste ut MODTRAN med tilhørende "herligheter".

Konklusjonen hans er at CO2 er tillagt en vekt som er 20 ganger for høy i modellene i forhold til hva virkeligheten ser ut til å tilsi!
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på mars 06, 2013, 21:04:07 PM
Claes Johnson har fortsatt å teste ut MODTRAN med tilhørende "herligheter".

Konklusjonen hans er at CO2 er tillagt en vekt som er 20 ganger for høy i modellene i forhold til hva virkeligheten ser ut til å tilsi!

Da må vel konklusjonen være det jeg har sagt lenge, at CO2 ikke har noen målbar effekt på klimaet?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amateur2

Sitat fra: Amatør1 på mars 06, 2013, 22:01:48 PM
Da må vel konklusjonen være det jeg har sagt lenge, at CO2 ikke har noen målbar effekt på klimaet?

Det er den praktiske konklusjonen Claes Johnson trekker og som jeg slutter meg til etter å ha lest grundig igjennom utredningen hans. Dette henger atskillig mer på greip i forhold til hvordan CO2 molekylet må virke i praksis når det gjelder absorbsjon og re-emittering av strålingsenergi.
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]