Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Flott, ConTrari! Det du poengterte nå er vel det samme som Steve McIntyre hele tiden sier.  Erten under fingerbølet. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 01, 2012, 23:54:38 PM
Jeg som generelt sett er knallhard i kritikken av MSM, bør jo nevne at VGD er et par lysår bedre enn det AD var.

Det er de, ADs moderatorer hoppet på  slett-knappen hver gang alarmistene kremtet. Derfor er det morsomt å se at det er mulig å ta igjen med dem på VGD uten frykt for sensur.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 02, 2012, 17:19:31 PM
Flott, ConTrari! Det du poengterte nå er vel det samme som Steve McIntyre hele tiden sier.  Erten under fingerbølet. ;)

NB Les gjerne også hans første artikkel om dette, som tar for seg Doran etc.

http://www.theclimatescam.se/2012/05/30/97-konsensus-och-hur-man-bluffar-med-statistisk-del-1/


Amatør1

Sitat fra: ConTrari på juni 02, 2012, 17:22:47 PM
Sitat fra: Jostemikk på juni 01, 2012, 23:54:38 PM
Jeg som generelt sett er knallhard i kritikken av MSM, bør jo nevne at VGD er et par lysår bedre enn det AD var.

Det er de, ADs moderatorer hoppet på  slett-knappen hver gang alarmistene kremtet. Derfor er det morsomt å se at det er mulig å ta igjen med dem på VGD uten frykt for sensur.

Det kom av at alarmist-moderatorene konsekvent og kontinuerlig satt med fingeren på den hyper-sensitive sletteknappen. Hver gang moderator kremtet skulle det da mye til at innlegget overlevde. Moderator kremtet hver gang et argument satt seg fast i halsen, og det gjorde det jo ofte, helt til den store mega-moderator selv kremtet, og slettet 10 års offentlig debatt. Slik vinner man en debatt, i de kretser.


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Dagens klimalink - Klimatilsynet tar opp "togradersmålet - en politisk jippo".

http://klimatilsynet.wordpress.com/2012/06/01/801/#comment-175

SitatDet såkalte Togradersmålet er en konferanseskapt illusjon uten basis i vitenskap.

Jepp...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

la1goa

Jeg må si meg overrasket. Her skriver faktisk EB at det er politisk vedtatt at CO2 er temperaturpådriveren. Vitenskapen teller ikke.

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1720598/tittel/solens-virkning

jarlgeir

Jørgen Randers har rømt fra klima-asylet:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Vil-endre-egen-fodselspolitikk-6843043.html#.T8zkVZKCXFk

Som en del av kampen mot klimadommedag, skal norske kvinner nå få færre barn.

Det er så man gnir seg i øynene og ikke tror det man leser. Hr Randers har nok bikket over sitt vippepunkt.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Les herfra i VGD.

For det første så er det en traumatisk opplevelse å se at det finnes slike "debattanter". For det andre er det nok en oppfølging fra dumskalle der eneste tanke er debatt-terror.

Kan det ikke være kaldt på den sørlige halvkule i mai? Hvem skrev at det ikke er vinter der nå?

Altså, alt ved sitt sedvanlige. Skal bli interessant å se hvem som betaler lønna til enkelte av disse spyfluene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 04, 2012, 19:56:38 PM
Les herfra i VGD.

For det første så er det en traumatisk opplevelse å se at det finnes slike "debattanter". For det andre er det nok en oppfølging fra dumskalle der eneste tanke er debatt-terror.

Kan det ikke være kaldt på den sørlige halvkule i mai? Hvem skrev at det ikke er vinter der nå?

Altså, alt ved sitt sedvanlige. Skal bli interessant å se hvem som betaler lønna til enkelte av disse spyfluene.

Og jeg som aldri har vært begeistret for gjørmebryting. Men man må langt ned i søla på VGD  8).

Telehiv

Spørsmålet er om det tjener noe formål å delta på VGD, samma hvor gode og dokumenterte innlegg vi skriver.

For erfaringen viser nå at uansett kvalitet på innlegg så begynner de samme 3-4 personene sin skitne ødelggelse av enhver tråd som ikke ligger flat for klimaalarmismen.

Selv driver de jo ingen form for konstruktiv argumentering og belysning av reelle saksforhold, bare saboterer andres innlegg for å latterliggjøre alternative forståelser til sin egen AGW/CO2-religion.

Tenk dere heller det motsatte scenario:

- Alle IPCC-kritikere lar være å skrive på VGD
- VGD blir sittende igjen med de 3-4 faste trollene, og det blir tydelig for alle at:

- ingen av de gjenværende (gjenglemte!) AGW/CO2-frelste menneskene der inne klarer å lage en sammenhengende argumentasjon for noe som helst

Tror det gir en bedre effekt enn å la seg tilskitne av disse undermålerne fortløpende. De sitter der jo som gjedda i sivet 24 timer i døgnet og vokter sitt syke revir.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Det synet støtter jeg fullt ut, Telehiv.

Jeg bruker energien på alt annet enn debattsteder som ødelegges av forumtroll. Wahls blogg ligger i grenseland, der er gjørmebrytingen begrenset, og Wahl deltar selv aktivt. Jeg hadde foretrukket fullt navn, men den kampen har jeg gitt opp der. Redaksjonen skjønner ikke sitt eget beste.  ;)

I øyeblikket er ABCNyheter nærmest fritt for ødeleggelser. Dagsavisen Nye meninger har fortsatt noen som bare kverulerer, eller leverer ørkesløse totalt uinteressante innlegg. Det som er karakteristisk er jo at forumtrollene åpenbart ikke evner å skrive innlegg. Derfor kan begge de sisnevte fora benyttes til saksopplysning fra innlegger. Trollene kan negisjeres, da fungerer debatten konstruktivt.   8)

Så, sett bort fra overgrepet og den uakseptable konfiskasjon av privat eiendom, er jeg svært fornøyd med at AD er borte. VGD er frastøtende.   8)

seoto

Jeg har mange ganger tenkt de samme tankene, Tele, for det lar seg ikke gjøre å debattere med folk som ikke ønsker noen debatt. Men det som da vil skje, tror jeg er at det ikke blir noen tilbake til å opplyse folk om hva som skjer. Det er tross alt mange som stikker innom og leser uten å skrive. De som stikker innom er nok, i langt de fleste tilfellene, debattanter fra andre deler av VGD, og de fleste er skarpe nok til å forstå hva som skjer. De såkalte debunkerne er nå blitt godt kjent, og også omtalt. Dette er folk som har som jobb å avspore og ødelegge debatter. Dette er blitt et samfunnsproblem, men ses på som en god løsning fra de som ønsker at alle skal gå i takt i den store, hvite flokk og aldri stille kritiske spørsmål ved sin tro på hvordan samfunnet fungerer i dag.
Vi er så farlige at vi må "debunkes" ;)
Skal vi la dem lykkes i forsøket på å usynliggjøre oss? Skal alle fortsatt få leve i troen om at hele Norge går i takt?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Men seoto, hva står å lese på f. eks VGD hvis ingen IPCC-kritikere skriver noe som helst?

Det er en tid for alt. Jeg synes tanken til Telehiv er mer enn fristende.   8)

ebye

Jeg får en assosiasjon som muligens er en overtolkning.

Se på alarmistene - AGWerne. De har åpenbart trodd at skremsler funker, og at saklig begrunnet feil og juks går hjem hos Ola og Kari. De må ha glemt historien om: Ulv, ulv. For hva har skjedd:

8 av 10 tror ikke på klimameldingen. Ungdommen er begynt å gå lei. Nær 45 % av befolkningen tror ikke på IPCC. Selv James Hansen innrømmer at skeptikerne vinner på debattrodeoen. Lovelock skrifter og innrømmer sin brøde: Vi overdrev og visste ikke hva vi holdt på med.   ;D

Det siste nå er at Pål Prestrud desperat prøver å stjele andres tøy, dvs. låne andres navn - skeptiker. Han vil fort oppdage at skoene er alt for store.   ;D

Jeg er overbevist om at alarmister og troende klimaforskere i Norge opptrer som hvarandres nyttige idioter.   8) 

seoto

Sitat fra: ebye på juni 05, 2012, 13:00:54 PM
Men seoto, hva står å lese på f. eks VGD hvis ingen IPCC-kritikere skriver noe som helst?

Det er en tid for alt. Jeg synes tanken til Telehiv er mer enn fristende.   8)

Jeg er enig i at Teles tanke er fristende, noe jeg også skrev, men hvor skal man vise folk at det finnes uenigheter innen klimaforskningen? Det er så få andre steder som blir lest i særlig grad. Dersom IPCC-kritiske røster forstummer, vil kanskje folk tro at kritikken av klimaforskningen har forstummet? Og at forskningen derfor er korrekt?

Min støtte går altså til de som orker å fortsette denne tilsynelatende håpløse "debatten".



På siden av klimadebatten: Jeg ser at "KulDjevel" nå har fått slettet sin konto hos VGD, etter gjentatte klager fra en av debunkerne. Dette synes jeg var trist, for han var en av de få som fullstendig klarte å trenge debunkerne inn i sine mørke, illelunktende hjørner.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.