Nyhet! Test ut drivhuseffekten på din egen bil!

Startet av Bebben, desember 05, 2012, 22:15:41 PM

« forrige - neste »

Bebben


Her er et enkelt eksperiment for tilhengerne av drivhusteorien:

De såkalte "klimagassene" som CO2 er tenkt å hindre varmetapet fra jorden til verdensrommet.

Med andre ord, dersom klimagassene blir fjernet, vil jorden bli kaldere fordi varmen da fritt kan stråle ut i verdensrommet.

Så her er eksperimentet:

1) Tapp ut kjølevæsken på bilen din. (Denne fungerer på samme måten som atmosfæren, ved at den ligger som et "teppe" rundt motoren, fanger opp varme fra den og på denne måten holder den varm ved å stråle/lede den tilbake til motoren.)

2) Start motoren, ta løs, finn nærmeste sted der det er mulig å kjøre fort, og gi flatt jern.

3) Fortsett en god stund, og observerer deretter hvor mye kaldere motoren er blitt på grunn av manglende tilbakestråling/tilbakeledning fra kjølevæsken.

(NB! Eksperimentet anbefales ikke for klimaskeptikere!)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Veldig bra, dette må jo virke fint.

Jeg har et annet forslag i samme gate, for å si det slik. Det er jo tilsynelatende populært med elektriske "biler" i Oslo-området (har hørt at vi skal ha 10% av europas el-biler, med under 1% av europas befolkning) for tiden, samtidig som det er særdeles kaldt. Det må jo være litt pinlig å fylle diesel på en elbil, det er jo det man gjør for ikke å fryse ihjel, man må ha en dieselvarmer.

For å redusere dette problemet er det under vurdering å søke om patent på følgende klimaanlegg for alarmister:

For å få dobbel (trippel) effekt av dieselvarmeren bør man installerer CO2-rensing på dieslevarmeren, og føre CO2-en rett inn i kupeen, da slår man minst 3 fluer i ett smekk. For det første blir det mindre CO2-utslipp, for det andre blir det jobb til dieselvarmer-CO2-renseanlegg-produdusentene, for det tredje  blir det en skikkelig drivhus-effekt inne i kupeen, noe som medfører at dieselvarmeren kan gå på stadig lavere effekt, helt til den begynner å utvinne energi fra kretsløpet (såkalt runaway greenhouse).

Ekstra effekt oppnås ved å tilsette den ekstremt potente drivhusgassen metan, men det er noe sjåføren må stå for. Men det gir etter sigende meget god effekt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

Info:

Den største tettheten av elektriske biler er i Kristiansund. Dette skyldes gratis bru- og tunnell-passering for elektriske kjøretøyer. I hovedsak personer som skal til og fra arbeid!

"IPCC is a four letter word."

Bebben

Genialt Amatør1!

Detter er jo minst 2 fluer i en smekk:

1) Hvordan tilbakestrålingen øker jordens temperatur - jo mer den stråler ut jo varmere blir den! og

2) Hvordan den grønne økonomien fungerer: Jo mer penger vi bruker jo rikere blir vi!

Har du søkt om patent ennå?

-------------
Stjakobs: Men kristiansunderne er jo reservetrøndere, så de tror på det trondhjem sier. Dessuten blåser det ofte friskt der, kanskje de kan montere vindmøller på bilene?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på desember 05, 2012, 23:31:08 PM
Info:

Den største tettheten av elektriske biler er i Kristiansund. Dette skyldes gratis bru- og tunnell-passering for elektriske kjøretøyer. I hovedsak personer som skal til og fra arbeid!

Det er stort sett bare i Norge at elektriske biler overlever, i kuvøse!

Energy: electric cars kaput



Now, despite the pivotal role of electric cars in future energy management systems, the German car industry is effectively giving up the struggle to produce electric models and will now concentrate on producing hybrid vehicles, and on fuel cell technology.

According to Die Welt, Audi has "completely pulled the plug" and BMW is not going to expand its range beyond its compact car.

[...]

Still, though, there are those trying and failing, such as the Better Place electric-car company in Israel, which has managed to pile up €500 million in losses in selling 750 cars. Clearly, unless you want to waste a great deal of money, electric cars are not much use for anything.



It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to