Dårlig dag på jobben?

Startet av ebye, november 09, 2011, 08:03:34 AM

« forrige - neste »

ebye

Helt enig, jarlgeir. Det virker ikke som om Aftenposten er helt fornøyd heller, dagens (4. juni 2012) leder

Beklagelig brudd om klimaforliket

http://www.climometrics.org/12apled4.jpg

Aftenposten putter litt salt i det rødgrønne såret, det svir litt. Men avisen har salt nok til opposisjonen også, mulig det svir enda mer.

Her er det mye tekst å boltre seg i. Jeg falt for

SitatKLIMAPOLITIKK må være global. Norge er et lite land som ønsker å være pådriver i en internasjonal prosess som for tiden går altfor langsomt fremover. Da er det uheldig å svekke egen gjennomslagskraft ved å fremstå splittet på hjemmebane.

og

SitatVi frykter at den egentlige årsaken til sammenbruddet er manglende vilje til å satse på konkrete klimafremmende tiltak. Det er alvorlig. Likevel tror vi neppe velgerne kommer til å straffe de partiene som mangler denne viljen. Klimapolitikk er ikk blant de sakene norske velgere er mest opptatt av for tiden. Det gir minst like stor grunn til bekymring.

Ja, her er det ikke så vanskelig å skjønne Aftenposten. Avisen vet svaret, vi står foran den største menneskeskapte globale katastrofen noensinne. Og så gjør ikke politikerne noe, og folket har mistet interessen.

Trøsten får være at FN selv har sett at vi får ikke spor av menneskeskapte klimaenderinger de nærmeste 20-30 årene. Og fortsetter temperaturen å falle tilsvarende som på den grafen



ja da er vi nede på et avvik på ca. 0.20 grader i 2040, ned 0.2 grader fra 2002.  Det ser jo ikke såå dramatisk ut, og antakelig haster det heller ikke.   8)

ebye

Nå øker presset for en ny runde om klimaforliket

Presset til ny runde om klimaforlik

http://www.climometrics.org/12apklme.jpg

Etter et brudd om klimaforliket på fredag 1. juni, måtte de rødgønne bite i det sure eplet - og invitere H, V og KrF til en ny runde. FrP ble utelatt, nok en gang!

Grunnen til bruddet sies å være at de borgerlige ville ha så mye penger på bordet til klimatiltak, at de ville overgå SV, dersom FrP var med! Det ville jo ikke se pent ut. Derfor sa de rødgrønne først nei til dette. Nå er de i gang igjen. Jeg avventer dette - mer er det ikke å si om den saken!   8)

BorisA

Sitat fra: ebye på juni 06, 2012, 18:22:03 PM
Nå øker presset for en ny runde om klimaforliket

Presset til ny runde om klimaforlik

http://www.climometrics.org/12apklme.jpg

Etter et brudd om klimaforliket på fredag 1. juni, måtte de rødgønne bite i det sure eplet - og invitere H, V og KrF til en ny runde. FrP ble utelatt, nok en gang!

Grunnen til bruddet sies å være at de borgerlige ville ha så mye penger på bordet til klimatiltak, at de ville overgå SV, dersom FrP var med! Det ville jo ikke se pent ut. Derfor sa de rødgrønne først nei til dette. Nå er de i gang igjen. Jeg avventer dette - mer er det ikke å si om den saken!   8)
De har det sikkert moro på de møtene, der de diskuterer hvordan Norge skal redde verdens klima ved å foreta halsbrekkende selvpiskingsøvelser og gjøre skikkelig bot for vår dekadente og umoralske vestlige livsførsel.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på juni 06, 2012, 20:30:18 PM

De har det sikkert moro på de møtene, der de diskuterer hvordan Norge skal redde verdens klima ved å foreta halsbrekkende selvpiskingsøvelser og gjøre skikkelig bot for vår dekadente og umoralske vestlige livsførsel.

Er det ikke økte midler til jernbane de er ute etter? Det jeg har fått med meg, handler om sterkere satsing på kollektivtrafikk. Har ikke noe imot det. Nok et eksempel på klimakrisens potetifisering; den kan brukes som påskudd til alt, eller aller helst: Ingenting.

BorisA

Sitat fra: ConTrari på juni 06, 2012, 23:26:25 PM
Sitat fra: BorisA på juni 06, 2012, 20:30:18 PM

De har det sikkert moro på de møtene, der de diskuterer hvordan Norge skal redde verdens klima ved å foreta halsbrekkende selvpiskingsøvelser og gjøre skikkelig bot for vår dekadente og umoralske vestlige livsførsel.

Er det ikke økte midler til jernbane de er ute etter? Det jeg har fått med meg, handler om sterkere satsing på kollektivtrafikk. Har ikke noe imot det. Nok et eksempel på klimakrisens potetifisering; den kan brukes som påskudd til alt, eller aller helst: Ingenting.
Det har du helt sikkert rett i, jeg har ikke fulgt så nøye med i det siste.
Det er sikkert fint med bedre kollektivtransport enkelte steder.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Her skjer det fort folkens. I går var det oppslag om at de rødgrønne ble presset til en ny runde om et klimaforlik.

I dag, 7. juni kl. 14.33, fikk jeg melding på mobilen (1884) at regjerigspartiene var blitt enige med Høyre, Venstre og KrF om et nytt klimaforlik. Ikke noe mer info foreløpig, ingen ting på nett.

Vi må altså vente litt på mer om selve forliket.

Jeg la meldingen her for selve kontinuitetens skyld. Selvfølgelig er det uvisst om det virkelig blir en dårlig dag på jobben. FrP satt på gangen!   8)

Jostemikk

Så nå skal våre samfunnsledere fore et lik? Klimafor(liket)? De skal bygge opp et jævligere byråkrati for å fore penger inn i klimaliket?

Kan noen fortelle meg hvordan vi skal klare å verne oss mot disse kriminelle?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Ikke umiddelbart, Jostemikk.

Men jeg likte navnet:

Klima for liket   8)

En ren, perfekt innertier. Lagres for bruk.   ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 07, 2012, 16:12:23 PM
Ikke umiddelbart, Jostemikk.

Men jeg likte navnet:

Klima for liket   8)

En ren, perfekt innertier. Lagres for bruk.   ;)

Klima for liket; som å piske en dau hest. Og det er nettopp hva "klimakrisen" er.

Selvdød gamp, hestepølse til fordeling.

ebye

Enig med dem som påpeker at AGW-akiviteten har økt voldsomt - antakelig pga. RIO +20. Derfor er det lett å overse de små tekniske perlene. Her er én:

Oppslag på TU 7. juni 2012

FORNYBAR ENERGI
– Urealistiske kraftplaner i nord

http://www.tu.no/energi/2012/06/07/-urealistiske-kraftplaner-i-nord

Ja, for hva leser vi ikke her? Det planlegges for mye ny fornybar energi i nord. 80 % av forbruket av kraft skjer sør for Molde. Planene er litt inverse, 80 % av utbyggingen skal skje i nord!

Da er det jammen godt at noen etter sier i fra. Her er det Statkraft.

Fornybare problemer på jobben, Jens? 

ebye

Det ligger an til mer klimabryting i bøttekottet til regjeringen. Her er det Miljøvernministeren som er ute og viser frem reviret sitt:

PROFIL BÅRD VEGAR SOLHJELL
– Den som har mest makt over klimaet i regjeringen er statsministeren. Og nest mest har jeg.

http://www.tu.no/miljo/2012/06/09/-den-som-har-mest-makt-over-klimaet-i-regjeringen-er-statsministeren.-og-nest-mest-har-jeg.

Spørsmålet er vel om han er helt klar over muskelstyrken til Ola Borten Moe? Han og Erik Solheim kranglet jo så busta føyk, for åpen scene i fjor høst. Borten Moe mente bl. a. at klimasaken ikke kunne styre norsk oljepolitikk. Her er en link til litt av fjorårets kamp

Solheim: – Lei Borten Moes utspill

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg2011/1.7780594

   8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på juni 09, 2012, 14:34:40 PM
Enig med dem som påpeker at AGW-akiviteten har økt voldsomt - antakelig pga. RIO +20. Derfor er det lett å overse de små tekniske perlene. Her er én:

Oppslag på TU 7. juni 2012

FORNYBAR ENERGI
– Urealistiske kraftplaner i nord

http://www.tu.no/energi/2012/06/07/-urealistiske-kraftplaner-i-nord

Ja, for hva leser vi ikke her? Det planlegges for mye ny fornybar energi i nord. 80 % av forbruket av kraft skjer sør for Molde. Planene er litt inverse, 80 % av utbyggingen skal skje i nord!

Da er det jammen godt at noen etter sier i fra. Her er det Statkraft.

Fornybare problemer på jobben, Jens?

Dette føyer seg pent inn i rekken av fornybar-prosjekter over hele Europa som går i søppelbøtta. Samtidig opprettholdes bombardementet av klimapropaganda, så ingen skal oppdage at politikken er endret.

ebye

Vil denne realismen trenge inn i Regjeringskontorene, fra forskning.no i dag:

Skepsis hindrer CO2-fangst

http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/321006

Her står det å lese:

SitatVi ønsker ikke å ha CO2 lagret i vår egen bakgård. Det er et av de største hindrene for at Norden skal bli ledende innen fangst og lagring av CO2, på tross av et stort potensial.
og

SitatI Danmark er CO2-lagring forbudt fram til 2020 etter press fra naboene til et planlagt lagringsdeponi på Nord-Jylland. I Norge har mye av momentet i diskusjonen falt i takt med utsettelsene på renseanlegget på Mongstad.

og

SitatSamtidig er CO2-fangst og -lagring (CCS) lansert som broen over til det fornybare samfunnet. Hva må til for at vi skal lykkes med CCS?

- En av de største utfordringene er den offentlige aksepten og hvordan folk ser på dette. En annen stor utfordring er at det er kostbart, sier Kristin Onarheim, forsker ved VTT, Finlands tekniske forskningssenter.

- Med de teknologiene vi har i dag blir kostnadene enorme, men vi forsker kontinuerlig på ennå mer lovende teknologier. Jeg vil også trekke fram mangelen på bindende globale avtaler om reduksjon av utslipp, som gjør at alle vil stille med samme utgangspunkt

Nei, dette ser jammen ikke lett ut! For på en eller annen måte, må de jo bli kvitt denne fossil-CO2'n. Eller .... ?

seoto

Jeg lurer på når disse forskerne og andre som er dypt involvert i klimamaset finner ut at CO2 ikke er "in" lengre. Kanskje de ikke oppdager det før pengene tar slutt? Politikerne kunne jo hviske dem noen ord i øret ... men de er kanskje like uvitende?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Klimaboblen er laget av et spesielt materiale. Semipermeabelt - ingen nye kunnskaper inn, bare tro ut!

Boblen er et studie verdt!   8)