Steven Goddard er død

Startet av Jostemikk, april 21, 2012, 21:33:22 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Før du eventuelt leser videre i denne tråden: Steven Goddard er ikke død. Goddard selv forklarer det hele med at en han stolte på gikk berserk på bloggen hans og stengte IP-adressen hans ute, slik at han ikke fikk gjort noe med bloggen for å rette opp i fadesen.

Goddard har ikke gjort særlig godt rede for hva som egentlig lå bak, men han lever altså i beste velgående, og er slett ikke i åttiårene. Ikke bor han i Texas heller.

En av de største inspirasjonskildene jeg har hatt i klimasaken. Les om dette på bloggen hans:

Real-Science - Attention: Scientist Steven Goddard dies at 81.

Her er et av innleggene i tråden:

SitatJonathanSmith says:
April 21, 2012 at 6:31 pm

I was on the phone to Steven approximately 30 minutes before he stopped breathing and he told me that police officers raided his house because of this blog. He sounded very frightful. I do not think he died from a Heart Attack, I honestly believe that he was killed by the State!

81 år gammel, og opplever at politiet gjør slikt på grunn av bloggen hans? Jeg håper av hele mitt hjerte at dette dreier seg om en misforståelse.

Jeg vil savne de enorme mengdene med klimahistorie han presenterte på bloggen sin, og må tilføye at jeg er ganske så imponert over tempoet han holdt nå som vi har fått vite at han var 81 år gammel.

Kan ikke gjøre annet enn å takke for en kjempeinnsats for skeptikerne, Goddard.

:( :(
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Dette var veldig triste nyheter. Det er helt utrolig at politiet skal ha kommet og stresset en gammel mann pga. av hans blog. Vi får vel høre mer i dagene som kommer.
:(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på april 21, 2012, 21:33:22 PM
En av de største inspirasjonskildene jeg har hatt i klimasaken. Les om dette på bloggen hans:

Real-Science - Attention: Scientist Steven Goddard dies at 81.

Her er et av innleggene i tråden:

SitatJonathanSmith says:

I was on the phone to Steven approximately 30 minutes before he stopped breathing and he told me that police officers raided his house because of this blog. He sounded very frightful. I do not think he died from a Heart Attack, I honestly believe that he was killed by the State!

81 år gammel, og opplever at politiet gjør slikt på grunn av bloggen hans? Jeg håper av hele mitt hjerte at dette dreier seg om en misforståelse.

Jeg vil savne de enorme mengdene med klimahistorie han presenterte på bloggen sin, og må tilføye at jeg er ganske så imponert over tempoet han holdt nå som vi har fått vite at han var 81 år gammel.

Kan ikke gjøre annet enn å takke for en kjempeinnsats for skeptikerne, Goddard.

:( :(

R I  P

Regner med at Real Science følger opp politisaken. Først Tallbloke, så Goddard, ble han skremt ihjel? Dette liker jeg ikke.

Jostemikk

Nå kommer det kontrameldinger, blant annet på Goddard sitt gamle domene:

Real Science Was Hacked.

Her sier Goddard at han lever i beste velgående. Dette er en av de sykeste spøkene jeg har vært borti, og jeg håper de finner ut av hvem som står bak.

Spiren

Jostemikk

Nå får vi vente og se hva som kommer ut av denne saken, men akkurat nå virker dette som en syk spøk iverksatt av mentalt plagede.

Nå er Real-Science nede, og kun den gamle er oppe og går, den jeg linket til i forrige innlegg. Jeg tok heldigvis kopi av siden før den ble stengt. Her er det som sto i posten:

SitatAttention: Scientist Steven Goddard dies at 81.
Posted on April 21, 2012 by admin

Scientist Steven Goddard has died in Dallas, aged 81. Paramedics were called to the scientist's home at about midnight after he stopped breathing.

Goddard was taken to the medical centre early in the morning, and paramedics administered CPR in the ambulance. He did not regain consciousness and was reported dead about two hours later.

His friend, Susan Moore, told us: "He was a hilarious man. He had an outlook on life that was very honest and made you laugh with all the facts he came out with all the time."

Goddard's Dallas funeral at the St. Elizabeth of Hungary Catholic Church and cremation are scheduled for Wednesday. He is survived by his wife, activist Sarah Goddard, and their three children.

P.S. We will have a day of silence tomorrow where there will be no posts. On Monday 23rd April 2012 a new management team will take-over. If you are interested in writing for Real-Science.com, please contact us at info@real-science.com

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på april 21, 2012, 22:29:04 PM
Nå kommer det kontrameldinger, blant annet på Goddard sitt gamle domene:

Real Science Was Hacked.

Her sier Goddard at han lever i beste velgående. Dette er en av de sykeste spøkene jeg har vært borti, og jeg håper de finner ut av hvem som står bak.

[/quote]

Groteskt. Her er det noen som går Gleick en høy gang.

Det verste er at de som har slike fantasier, også lettere får viljen til å gjøre dem til virkelighet.

jarlgeir

Håper det går an å finne ut av hvem som står bak dette makabre påfunnet.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Ja, Jarlgeir, dette er sykt. Nå viser det seg at Goddards gamle domene ble hacket i fjor, og at dette er årsaken til Real-Science adressen.

Dette betyr etter all sannsynlighet at de som står bak dette har kontroll over begge bloggene. En annen merkelig ting er at det virker som om de som står bak kommer med tåkeleggende innlegg på blant annet WUWT, og påstår at han virkelig ER død, men dette til ville protester fra folk som kjenner Goddard personlig, som forteller at han så langt i fra bodde i Dallas.

Noen er farlig forskrudde i denne saken, og jeg håper noen kommer til bunns i hva som har skjedd.

Spiren

Jostemikk

På WUWT kom denne kommentaren:

SitatRobert Smith says:
April 21, 2012 at 1:44 pm

Attention people: StevenGoddard.Wordpress.com was hacked in August 2011 by some guy called Anthony hence the reason that Steven created Real-Science.com in the first place. He is definitely dead, his family have confirmed it.

Dette er høyst sannsynlig en av de syke personene som står bak. På Real-Science var det nemlig en annen "Smith" som skrev:

SitatJonathanSmith says:

Disse/denne idioten(e) må da ha lagt igjen nok spor etter seg nå?

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på april 21, 2012, 23:09:09 PM
På WUWT kom denne kommentaren:

SitatRobert Smith says:
April 21, 2012 at 1:44 pm

Attention people: StevenGoddard.Wordpress.com was hacked in August 2011 by some guy called Anthony hence the reason that Steven created Real-Science.com in the first place. He is definitely dead, his family have confirmed it.

Dette er høyst sannsynlig en av de syke personene som står bak. På Real-Science var det nemlig en annen "Smith" som skrev:

SitatJonathanSmith says:

Disse/denne idioten(e) må da ha lagt igjen nok spor etter seg nå?

Får vi da den klassiske kommentaren fra Goddard:

"Ryktene om min død er betydelig overdrevet." ?

Amatør1

Husk: Så lett er det å manipulere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Mosher skrev akkurat på WUWT:

SitatSteven Mosher says:
April 21, 2012 at 2:32 pm

Steve was not 81. he did not live in texas. his name isnt even steve goddard

Nick Stokes skrev noe tilsvarende, og begge har truffet Goddard under møtet i Lisboa den gang Tallbloke ga J. Curry en pris.

Da er det endelig bekreftet av S. Goddard ikke bodde i Dallas. Han er ikke 81 år gammel, og han er ikke død. Det hele er en makaber handling, og da gjenstår å se om de sedvanlige støverne kommer på sporet av vedkommende.

Spiren

Jostemikk

Steven Mosher forsøker seg, ikke uten hell, som Gandi på WUWT:

SitatSteven Mosher says:
April 21, 2012 at 3:00 pm

Fantasing about the death of skeptics is the penultimate step. Given what Zwick wrote, this hacking is not to be taken lightly. Long before this or the 10:10 video I explained that this stage would come. First stage: declare the end of debate. Second stage: ignore the other side.
Third stage: dehumanize the other side ( crazy, criminal, ect) Fourth stage: Fantasize violence.
5th stage: real violence.

Spiren

Amatør1

Joste: Så nettopp samme innlegg fra Mosher.

Et par observasjoner i den forbindelse:
- Vi nærmer oss "endgame" i klimadebatten, muligens er RIO+20 siste vesentlige krampetrekning. Håper det.

- Dette illustrerer hvorfor anonyme bidrag i debatten er en vesentlig demokratisk rettighet, en rettighet som norske MSM ikke anerkjenner.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Amatør1, jeg begynner å lure på om vi ikke blir nødt til å overse klimadekningen til MSM som aldeles uinteressant, og satse på at folk flest blir flinkere og flinkere til å finne nødvendige opplysninger off-mainstream.

Imens kan vi jo kose oss over at neste trinn er And then we win. ;)

Spiren