Hvem planlegger, erklærer, og går til krig?

Startet av Jostemikk, november 19, 2012, 13:41:12 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

De fleste vil nok synes dette er et merkelig spørsmål. Dette er da også årsaken til at jeg stiller det. Har dere noen gang tenkt på dette spørsmålet og kommet til et svar? For sannheten er at det kun er noen svært få mennesker på jorda med nok makt til å kunne gjennomføre gjentatte massedrap på sivile, uskyldige mennesker, er det ikke? Noen få, de som gir hverandre priser, fatter vanvittige og grusomme beslutninger Folk flest er ikke annet enn kanonføde og uskyldige ofre. Til tross for dette ser det ut til å sitte en meget sterk autoritetstro hos mange overfor disse haukene som ser på mennesker som en forbruksvare man kan gjøre hva man vil med.

Gjentatte ganger har jeg nevn Balfourerklæringen. Mange ganger har jeg nevnt 11. september og WTC-hendelsen. Ikke så rent sjelden har jeg henvist til videoen av den tidligere CIA-ansvarlige sjefen for al-Qaeda og Osama bin Laden. Han som sier at al-Qaeda ikke var noe problem da bin Laden levde, og at de ikke er noe problem nå når han er død. Problemet er det jødiske samfunnet i USA som korrumperer Kongressen.

I tråden FNs våte drøm: 2013 som "International year of climate alarmism"? tok Amatør1 opp noe svært viktig. Jeg håper alle tar seg tid til å lese innlegget hans nøye. Han la fram en link til Haukenes egen nettside, Project for the New American Century, der de selv forteller hva de planlegger for fremtiden. På listen over deres medlemmer står blant annet Cheney, Wolfowitz, Libby og Rumsfeld.

Nå blir dere presentert for en mann ingen uten videre kan avfeie når det gjelder hans bakgrunnskunnskap. Opplysningene er fra Wikipedia.

Wesley Clark - US 4 Star General



Wesley Kanne Clark, Sr. (born December 23, 1944) is a retired general of the United States Army. Graduating as valedictorian of the class of 1966 at West Point, he was awarded a Rhodes Scholarship to the University of Oxford where he obtained a degree in Philosophy, Politics and Economics, and later graduated from the Command and General Staff College with a master's degree in military science. He spent 34 years in the Army and the Department of Defense, receiving many military decorations, several honorary knighthoods, and a Presidential Medal of Freedom.

Clark commanded Operation Allied Force in the Kosovo War during his term as the Supreme Allied Commander Europe of NATO from 1997 to 2000.

Awards and honors

Wesley Clark has been awarded numerous honors, awards, and knighthoods over the course of his military and civilian career. Notable military awards include the Defense Distinguished Service Medal with four oak leaf clusters, the Legion of Merit with three oak leaf clusters, the Silver Star, and the Bronze Star with an oak leaf cluster. Internationally Clark has received numerous military honors such as the Grand Cross of the Order of Merit of the Federal Republic of Germany and the Grand Cross of the Medal of Military Merit from Portugal and knighthoods.[148] Clark has been awarded some honors as a civilian, such as the Presidential Medal of Freedom in 2000. The people of Đakovica, Kosovo named a street after him for his role in helping their city and country. The city of Madison in Alabama has also named a boulevard after Clark. Municipal approval has been granted for the construction of a new street to be named "General Clark Court" in Virginia Beach, Virginia. He has also been appointed a Fellow at the Burkle Center for International Relations at UCLA. He is a member of the guiding coalition of the Project on National Security Reform.


Hør hva Clark har å fortelle. Det er sjokkerende for de fleste, men viktigst, det viser at opplysningene om galskapen som er trædd nedover våre hoder ligger åpent for de som vil lære og forstå. Det setter vår oppfatning av historien i grelt perspektiv. Det setter MSM fullstendig i gapestokken. Bruk også litt tid på å finne ut hva dette forteller om våre politikere. Med våre politikere, mener jeg de som surrer rundt på Løvebakken.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Videoen er hentet fra et drøyt times foredrag Clark holdt i 2007.
Videoen med fullt innhold kan kjøpes (eller fås tilgang til i 30 dager) her:
http://fora.tv/2007/10/03/Wesley_Clark_A_Time_to_Lead

Det finnes også tilgang til et lydopptak over hele foredraget på denne siden:
http://www.commonwealthclub.org/events/archive/podcast/wesley-clark-former-nato-supreme-allied-commander-author-time-lead-duty-honor

Direktelink til lydopptaket:
http://www.podtrac.com/pts/redirect.mp3/audio.commonwealthclub.org/audio/podcast/cc_20071003_clark.mp3

Den delen som videoen ovenfor omhandler, begynner ved ca. 21 min. ut i lydopptaket.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#2
Sitat fra: Reparatøren på november 19, 2012, 18:01:04 PMMen ser en på hvor mye de har lært i løpet av de tretti årene klimasaken har pågått, så har jeg desverre ikke tro på en snarlig vekkelse. Men hvis det ikke snart skjer at sannheten blir trukket frem i lyset, de værre blir dette uvesenet å komme til livs.
Virker det jeg snakker om som hugernt, vel, det er altså ikke det. Jeg prøver iallfall.

Jeg tror løsningen ligger i at vi alle tør ta inn over oss det vi ikke liker å tenke på når det gjelder hvor den reelle makta finnes, Reppen. Alle har forskjellige terskler der, men jeg kan jo komme med et greit utgangspunkt for hvor det ikke er hensiktsmessig å lete etter den. Det er ikke Romfolk/sigøynere i telt i parkene i Oslo som har ført til verdenskriger, konflikten i midtøsten eller klimasvindelen. En øvelse for alle kan jo være å gå videre et trinn over dem på den sosiale maktrangstigen, og så melde fra hvor de ender til slutt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Har ikkeno annet svar på sånt og slikt, enn at det liksom bare hele tia skjer jeg...tross all lærdom, som egentlig burde si at noe slikt aldri burde skje igjen, igjen og igjen...
Bortsett fra at mennesket kansje ikke er spesielt kloke, eller er i stand til å skille mellom rett og galt (uansett egen gevinst)! :-\
Èn teori er at vi, mennesket, er planetens desidert mest selvdestruktive og grådige art....en annen er at gudene vi har skapt, ikke er spesielt bra konstruert til vår fordel, annet enn i teorien!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Er ikke saken den, Ewer, at det ikke er oss mennesker, men kun noen få drittsekker med stor makt? Det er jo ikke du og jeg som planla krigene mot Irak, Libya, Afganistan etc. allerede på 90-tallet. Hvorfor skal vi da ha dårlig samvittighet for å være mennesker? De som planla dette blir nevnt i videoen over, og det har ikke noe med menneskelighet å gjøre i det hele tatt. Det er en liten gruppe med fullstendig skånselsløse, iskalde psykopater, alle med felles tilhold.

Er det ikke på tide at vi slutter å ha dårlig samvittighet for å være til? Det er jo helt meningsløst hvor passivisert vi har blitt.

Vil det ikke være både bedre og sunnere for oss at vi begynner å navngi de som står bak, i stedet for å ta på oss en slags kollektiv unnskyld at jeg lever-holdning?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Joda, Joste....det stemmer nok det! ;)
Kjenner så mange mennesker som jeg er glad i jeg....kunne jo ha forsøkt å navngi alle sammen, men det blir en håpløst stor oppgave for meg....
Mye lettere å ta et skikkelig tak i det fåtallet som er her bare for seg skjøl, den korte tia dem er/var her.

Et lite PS, og tankekors:
I alle tider har alle mulige despoter med ekstremt høye tanker om seg selv gjort seg feilslåtte tanker om sitt eget ettermele.....og alle har tatt feil! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på november 20, 2012, 18:24:58 PMEt lite PS, og tankekors:
I alle tider har alle mulige despoter med ekstremt høye tanker om seg selv gjort seg feilslåtte tanker om sitt eget ettermele.....og alle har tatt feil! :)

Et meget godt poeng, Ewer!

Tror allikevel at de folkene jeg tenker på ikke bryr seg noe som helst om hva folk mener om dem. Det har de aldri gjort. De har dog satt i sving et mektig apparat for å få fokuset bort fra seg selv, men det er av taktiske årsaker, ikke menneskelige.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatTror allikevel at de folkene jeg tenker på ikke bryr seg noe som helst om hva folk mener om dem. Det har de aldri gjort. De har dog satt i sving et mektig apparat for å få fokuset bort fra seg selv, men det er av taktiske årsaker, ikke menneskelige.
Enig i det, Joste.....håper bare at ikke alle av dem som svimler med eller regner med en slant også, er helt blinde og døve!  :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!