Mikrofonstativene

Startet av ebye, november 12, 2011, 14:27:28 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på desember 11, 2011, 21:05:14 PM


Retorisk spørsmål: Hvem hadde journalistene i såfall avslørt?

Retorisk motspørsmål: Når har journalister avslørt journalister?

Amatør1

Nettopp. Når journalistene først har begitt seg ut på galeien, vi det hele bare balle på seg inntil noen andre avslører dem.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Hehe! Dere kjappingene hadde akkurat rukket å legge ut innlegg som vel egentlig svarer på litt av det jeg nevner. Legger det ut allikevel, og dere er selvfølgelig inne på en del av problemstillingen.



Seg selv, sine redaktører, og eierforholdene bak egen bedrift. Politikere, grønne aksjonister, og "forskere" med tilhørighet til alle nevnte.

Jeg har skrevet så mye om dette at jeg snart ikke har fingertupper igjen, men kommer nok ikke til å gi meg før jeg er inne på siste knoke. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Forskning.no overgår seg selv?!

Ny og maktkåt "journalistforsker" mener i en overskrift på forskning.no at "Balansert journalistikk svekker klimakampen"

Ved å lese artikkelen finner man at det den bolde forsker Ytterstad mener er "balansert journalistikk" er å stenge kritiske røster til AGW/CO2-hypotesen ute:

Han siteres bl.a. på at

"De siste spørreundersøkelsene viser at stort flertall, over 70 prosent, av nordmenn tror at klimaforandringene er menneskeskapte, men journalistene blåser allikevel til stadighet opp konflikten mellom klimaforkjempere og klimafornektere. Forskeren er oppgitt over hvor mye tid journalistene har brukt på de siste 30 prosentene, og han spør i hvilke andre saker har de brukt så mye tid på disse siste prosentene."

Man kan jo ikke tro hva man leser. Ytterstads kvalmende og komplett uansvarlige holdninger kan leses i sin helhet her: http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/307285

Jeg frykter at vi her vil få en klimamaktryggslikkerspire av nye og ukjente dimensjoner etterhvert som medierusen og Solheim-sponset delegatturisme tar stadig mer tak i ham. Tvi vøre.

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Les det jeg skrev i går, Tele. Tråden om Forskning.no

Koble dette opp mot Reparatørens innlegg tidligere i dag.

Vi er utsatt for en "Væpna revvvolusjon!" De væpnet seg med penn, ikke skytevåpen. De tilranet seg gradvis de viktigste posisjoner i akademia og media.

edit: Ser seoto slo meg på tid. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Men de kan vel ikke ta fra oss termometrene?
Vi vil fortsatt ha muligheten til selv å sjelle temperatyren? :-\
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Hei igjen, takk til både seoto og Jostemikk for å oppdatere meg,

Jeg har vært på reise og hadde ikke rukket å få oversikt over hvor raskt forumet nå identifiserer grums, kommenterer og følger opp.
Beklager at jeg tok spalteplass på allerede kommentert materiale  :o

Men det gode med dette er at vi her ser flere supre eksempler på at forumet er blitt ei real og rask vaktbikkje mot det mest grumsete som kjøres fram av klimamafiaen og deres groupies og wannabees. Så raskt og økende at forummedlemmene må virkelig henge på skal de holde oversikten nå!


Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Men de kan vel ikke ta fra oss termometrene?
Vi kan vel forstatt se hvor kaldt det er?   :-\
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på desember 16, 2011, 13:18:41 PM
Men de kan vel ikke ta fra oss termometrene?
Vi kan vel forstatt se hvor kaldt det er?   :-\

Du kan beholde termometeret, for å se hvor VARMT det er.  8)

BorisA

Sitat fra: ConTrari på desember 16, 2011, 13:26:52 PM
Sitat fra: BorisA på desember 16, 2011, 13:18:41 PM
Men de kan vel ikke ta fra oss termometrene?
Vi kan vel forstatt se hvor kaldt det er?   :-\

Du kan beholde termometeret, for å se hvor VARMT det er.  8)
Det blir snart sånn at det bare er mulig å kjøpe termometer som kun viser varmegrader!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Blir som på Røros forrige vinter. Met fikk ikke målt hvor kaldt det egentlig var, for termometeret deres på Røros flyplass stoppet på -40!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Morsomt du nevner Røros ifjor, Jostemikk.
Jeg har skrevet om dette før, men en av mine kolleger på besøk i bergstaden kunne berette om flere dager på rad der gradestokken aldri krøp over 30 minus, mens met varslet hhv. 8, 7 og 8 minus de tre samme dagene.
Jeg fikk da som forklaring at man ikke lenger baserer alt på enkeltmålinger, men lager et snitt for et definert område. Man skal ha funnet et pokker så varmt nærområde i tillegg for å skjule de 30 kalde på Røros!

Det minner om Boliviagate i all sin gru: Man hadde ingen målestasjonsdata for 40 år men mekket opp et snitt basert på nærtliggende land....det ble varmt, skal dere vite!
Vi har bare deres ord for at de tok hensyn til at Bolivia ligger i flere tusen meters høyde...og ingen har vel fått sett den snittoperasjonen fremdeles selv om skandalen har vært kjent i flere år allerede?

Her behøvs mera sprit, som finnene sier... 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: Telehiv på desember 16, 2011, 13:17:26 PM
Hei igjen, takk til både seoto og Jostemikk for å oppdatere meg,

Jeg har vært på reise og hadde ikke rukket å få oversikt over hvor raskt forumet nå identifiserer grums, kommenterer og følger opp.
Beklager at jeg tok spalteplass på allerede kommentert materiale  :o

Men det gode med dette er at vi her ser flere supre eksempler på at forumet er blitt ei real og rask vaktbikkje mot det mest grumsete som kjøres fram av klimamafiaen og deres groupies og wannabees. Så raskt og økende at forummedlemmene må virkelig henge på skal de holde oversikten nå!

En "god" sak kan ikke nevnes for ofte ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på desember 16, 2011, 13:00:33 PM
"De siste spørreundersøkelsene viser at stort flertall, over 70 prosent, av nordmenn tror at klimaforandringene er menneskeskapte, men journalistene blåser allikevel til stadighet opp konflikten mellom klimaforkjempere og klimafornektere. Forskeren er oppgitt over hvor mye tid journalistene har brukt på de siste 30 prosentene, og han spør i hvilke andre saker har de brukt så mye tid på disse siste prosentene."

Dette føyer seg bare inn i rekken av paniske innslag som ikke bare demonstrerer mangel på demokratisk sinnelag, men også mangel på originalitet. Dette er jo bare en dårlig omskrivning av BBC's beryktede "seminar" i 2006 som konluderte at det ville være urettferdig å gi begge sider av debatten like mye plass:

BBC: FROM SEESAW TO WAGON WHEEL
Safeguarding impartiality in the 21st century


Sitat fra: side 40The BBC has held a high-level seminar with some of the best scientific experts, and has come to the view that the weight of evidence no longer justifies equal space being given to the opponents of the consensus.

Etter det har BBC knapt nok latt et klimaskeptisk synspunkt igjennom.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to