Klimamakten rygger: Faneflukt fra "konsensus" og "settled science"

Startet av Telehiv, januar 17, 2013, 13:33:32 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Trådtema: Observasjon av klimaalarmister som nå finner det haste-opportunt å rygge ut av tidligere skråsikkerhet

Sammenbruddet i AGW/CO2-hypotesen og tilhørende skremsler er allerede et FAGLIG faktum.
Imidlertid er der, både nasjonalt og internasjonalt, en gruppe Don Quijote'r som uavhengig av enhver form for nye faglige fakta likevel har NEKTET Å AKSEPTERE at deres storhetstid som verdens frelsere er over - så langt: 

For samtidig er disse yrkesopportunistene lure nok til å forstå (selv om de prøver å klynge seg til skjøteledningen til klimamodellmaskinen så lenge som mulig fremdeles) at tiden så absolutt nå er inne for en TAKTISK RYGGING ut av de mest pinlige uførene deres tidligere klimaskråsikkerhet har ført dem ut i.

Det er en stor opplevelse å se hvordan enkeltpersoner og institusjoner nå utfører de pinligste redningsoperasjoner for å feie glemselens støv over sin tidligere klimaarroganse. 

Jeg håper derfor at observasjonene i denne tråden vil følge nøye bl.a. nedenstående aktører, og ta dem på fersken når de prøver å smyge ut bakdøren:

Pål Prestrud: Oppdateringer på hvordan man ikke kan lykkes med å kombinere faglig tilkortkommenhet med skjellsord
Vi tror dette blir en av sjefsryggerne i tiden framover, med sitt utgangspunkt i "høyt at sveve, dypt at falle".
Prestrud har selv kvalitetsikret seg til å danne basis for "Prestrudposten", ved å løse Leif Nilsens saklige påvisning i Nye meninger av hans faglige tilkortkommenhet ved å svare med følgende diagnose: "Det du skriver om met.office Leif Nilsen tyder på at du er konspirasjonsteoretiker."

Et soleklart bidrag i kampen om sjefsryggertittelen er allerede avlevert av Prestrud i samme kommentar:
For å gjøre nok en sak klar: jeg ser heller ikke bort fra at klimaforskningen kan ha tatt feil og at det ikke blir omfattende oppvarming i dette århundre, selv om jeg ikke anser sannsynligheten for det som særlig stor. Usikkerheten som ligger i vår kunnskap om naturens opptak av våre utslipp, i klimamodellene (som jo bare er en status på vår fysiske forståelse av klimaet) og i de naturlige faktorene/variasjonene tilsier at vi kan få alt fra nær null til betydelig (5-7 grader ?) oppvarming i dette århundre. Sannsynligheten for at den blir null ser ut til å være langt mindre enn at den skal bli betydelig. Og det er det som er avgjørende for at jeg mener det bør handles. Jeg vil rett og slett ikke ta risikoen fordi skadene kan bli uopprettelige og katastrofale. Det er det ikke verdt. Særlig ikke når alt av sammenstillinger av kunnskap (IEA, OECD, IPCC ++) om løsningene konkluderer med at det er mulig å ha lavutslipssamfunn som samtidg også er velferdssamfunn, det vil ikke koste oss veldig mye,mange av løsningene er tillgjengelige allerede, og det er et stort potensiale for å utvikle dem videre. Så hva venter vi på ?

Direkte lenke: http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Vatt-nytt-ar/#comment1154


Generelle oppdateringer på IPCCs regisserte ryggemanøvrer foran AR5 for å klare holde modellalarmismen i live også i neste rapport
Her er stofftilfanget allerede enormt; lekkasjer og omforklaringer sendes ut fra NOAA, NASA, GISS, CRU, Met.Office., Mann-banden, og en rekke andre programmerte institusjoner som deler en underforstått enighet om at de er omgitt av konspiratoriske idioter som vil ødelegge verden. 

Cicero: Oppdateringer på et klimavogntog på vidotta uten piggdekk og uten innmontert revers.
Hvor er biltilsynet og kuttetangen for avskilting av dette politiske tulleforetaket?

Bjerknesinstituttet: Oppdateringer på innføringer av gravitasjonslæren i hjemmemiljøet
Gravitasjonsinnføring er nå altså foretatt hos klimamenerne deres også for å unngå at Drange blir stående til knes på Bryggen (jfr. at modellene fremdeles bestemmer den empiriske globale temperatur- og havnivåutviklingen både hos Bjerknes og Cicero; de fordømte empiriske observasjonene som strømmer inn for tiden gir bare nye behov for nye bortforklaringer)

James Hansen: Oppdateringer på hans rolle som verdensansvarlig for IPCCs behov for juksteringer
Her på klimaforskning.com er vi jo verdensledende i å framvise de stadig oppdaterte Hansen-tabellene som skifter form og farge fortere enn Prestrud klarer å tørke seg med Met. Offices nye flate papirlapper med kreftframkallende grafer på. Er man på toalettet et ubevoktet øyeblikk har Hansen skiftet ut de globale temperaturene for november og desember 2012 før du har rukket å tørke deg med det siste klimatrollinnlegget på VGD     

Oppdateringer på "The sayings of Rasmus"
Bortsett fra at han lenge har gledet internasjonale forskere med engelsknivå og faglig tåkepratevne av guds nåde, vil han fortsatt kunne tenne et lys for dem som måtte sitte igjen på folkeskolen for å skrive like dårlig, og som også håper å bli forsker.
NB: Her er åpningen Menighetsfakultet, Misjonshøyskolen, og kristendom grunnfag på universitetene, der man fremdeles kan bli verdsatt for sin tro trass manglende tankeklarhet - og manglende selvinnsikt til å gjøre noe med det

Oppdatering på kommende sjefsrygger Terje Wahl
Igjen snakker vi om bortforklaringsmanøvre som ikke trekker nytte av tilstrekkelige åndsevner til å lykkes hos middels gode lesere. Veddemålene går nå på om han kommer til å måtte gå ned fra heldagstemperaturer til ettermiddagstemperaturer på Utsira for å finne beviser på fortsatt global oppvarming.
Eller som han sier for et par dager siden i sin blogg, når han ikke har lyst til å snakke om at heller ikke 2012 viste noen global oppvarming:

"Offisielle globale data for 2012-temperatur ved bakkenivå og i stratosfæren og i havet for året 2012 er fortsatt noen dager unna. Derfor tar vi litt andre ting denne helgen, og kommer sterkt tilbake til rankinglister og gamle prognoser for 2012 neste gang."

Og hva er da bedre enn å finne et sted som er mye hyggeligere å snakke om:
"Karahavet nekter fortsatt å fryse helt igjen, og farvannet rundt Svalbard er stort sett isfritt". Wahl driter vel i om det globale gjennomsnitt ikke viser oppvarming på 16 år - han har jo en sak å forsvare. For det er vel slik forskere skal opptre?   

Men det var dette med rygging da: Wahl må jo vise at han er storsinnet nok til å kunne ha et tilløp til å kunne tenke seg at det kan tenkes at det kan bli litt kaldere vann her og der:
"Hvilket bringer oss til følgende meget interessante kurve som nylig dukket opp på  Climate4you:
(Wahl viser så graf som indikerer nedkjøling...)
Varmemengden målt i havets øvre 700 meter i Nord-Atlanteren nådde en topp i 2007*.
Her ser vi at varmemengden i de øvre 700 meterne av Nord-Atlanteren synes å ha passert en topp, og nå er på vei nedover. The shape of things to come? Noen av leserne har kanskje lyst til å kommentere akkurat denne figuren?"


*Anm.: Det er selvsagt mer behagelig å si "nådde en topp i 2007" enn det mer ærlige at "varmemengden (les: temperaturen) har sunket etter 2007". Wahl, ta nå et tips fra en som har vært rundt hjørnet i saker som innbefatter "offentlig selvskading av irreversibel art i presumptivt intelligente kretser": Hvor dumme tror du vi er, Wahl? Skjønner du ikke at du driter deg veldig ut på dette her nå! Du må snu i tide, det er nok å gru deg til dersom du lusker rundt stort lenger på denne måten.

La det være trådens første eksempel på en nyklassisk alarmistrygger som har begynt å forberede rettretten...

Til slutt: Håper dere har flere skrekkelig gode observasjoner av den nye ryggekulturen!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Skal følge opp denne tråden hver gang jeg finner noe, Tele. Jeg spår en kraftig økning i fossroing, så jeg antar at tråden vil bli rimelig fyldig utover vinteren og våren.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Dette er nok bevisst ryggetaktikk:

"Sannsynligheten for at den blir null ser ut til å være langt mindre enn at den skal bli betydelig. Og det er det som er avgjørende for at jeg mener det bør handles."

Men når han samtidig definerer "betydelig" som 5-7 grader, så har han kjørt seg fullstendig inn i et utopi-blindspor. Det skal bli morsomt å minne ham på i fremtiden.


Telehiv

Sitat fra: ConTrari på januar 17, 2013, 14:26:56 PM
Men når han samtidig definerer "betydelig" som 5-7 grader, så har han kjørt seg fullstendig inn i et utopi-blindspor. Det skal bli morsomt å minne ham på i fremtiden.

Nettopp ConTrari!
Det er det som er poenget! De skal vite at de noteres på godt synlige steder. Kanskje vi da slipper de ekleste eksessene deres i framtiden?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Dette vil det bli mye av i tiden som kommer.

Jeg hadde bare så vidt fått fordøyd og behandlet "sjokket" etter at James Hansen måtte reversere:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1192.msg22430.html#msg22430

Så kommer Cicero på banen, med et "lite"  ;)  tilbaketog

Sot har stor klimapåvirkning.

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11852

Ingressen:

SitatSvart karbon kan bli den nest største menneskeskapte bidragsyteren til global oppvarming etter CO2. Klimapåvirkningen fra sot har til nå vært kraftig underestimert.

Au da, der røyk den konsensusen.

Første toget her i Norge gikk vel i fjor en gang? I november hadde Helge Drange glemt gravitasjonen, ved beregning av havnivået etter nedsmelting på Grønland:

Hadde glemt gravitasjonen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,594.msg19356.html#msg19356

Au, der røyk den konsensusen.

Det kan se ut som om mange snøballer har begynt å rulle i klimasaken, så det kan være greit å ha en samlet tråd for all norsk klimaforskningsrevers.

Riktignok er nok sot i stor grad menneskeskapt, så "standingen" opp mot en innbilt påvirkning av menneskeskapt CO2 er uavklart.  Men uansett, med økt effekt av alle andre klimafaktorer, blir jo den innbilte relative betydningen av CO2 mindre og mindre, inntil den blir borte.

Dersom vanndampen blir bedre modellert, går nok effekten av både sot og CO2 ytterligere ned. Når så sola kommer godt forstått og godt parametrisert med i modellene, ja da reduseres innvirkningen av tilleggs-CO2 ytterligere. Her er det bare å følge med!

Klimaforskernes tilbaketogsopera!    ;D      8)

BorisA

Men uansett, det virker som at YR er redd for at folk skal begynne å få feiloppfatninger om klimaet nå i disse kuldetider.
For de må presisere at kulden var mye verre før:
http://www.yr.no/nyheter/1.10876014
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Sitat fra: ebye på januar 18, 2013, 12:41:49 PM
Det kan se ut som om mange snøballer har begynt å rulle i klimasaken, så det kan være greit å ha en samlet tråd for all norsk klimaforskningsrevers.

ebye,
Jeg ser du nevner litt av de forholdene jeg tidligere har kommentert i denne tråden: http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1191.0.html

Den var også tenkt som en oppsamlingstråd for de etablerte klimastjernene som nå begynner å drysse ned fra berømmelsens himmel, ned i skammens pøl.
Men kanskje du syns den var litt for ram i sine kommentarer, og heller vil ha en snillere versjon, slik som din?

Jeg er ikke så opptatt av hvordan vi gjør dette videre, og er åpen for alle løsninger, bare vi holder fokuset på disse sjarlatanene og ikke lar dem slippe billig unna med sin påbegynte "rygging i ulendt terreng" 8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Telehiv

NB: Merk at tittelen på denne tråden nå er endret for å gi en mer allmengyldig referanse.
Den kan for min del da f.eks. slås sammen med ebyes tråd om det samme.

Observasjoner av Prestruds gamle, nye og kommende eskapader innen klimaryggeøvelser såvel som psykiatrisk diagnostisering av motdebattanter er likevel slett ikke uvelkomne.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Dårlig hukommesle her, Telehiv. Vi legger min tråd til din. Jeg flytter mitt innlegg, og så håper jeg at Jostemikk eller seoto kan flytte BorisA, alle skal med! Og min tråd slettes til slutt!

Det jeg har tenkt å fylle opp med passer utmerket, selvfølgelig, i din tråd!    ;)

ebye

(Dette innlegget er flyttet fra Tråden: Klimaforskernes tilbaketog!)

Dette vil det bli mye av i tiden som kommer.

Jeg hadde bare så vidt fått fordøyd og behandlet "sjokket" etter at James Hansen måtte reversere:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1192.msg22430.html#msg22430

Så kommer Cicero på banen, med et "lite"  ;)  tilbaketog

Sot har stor klimapåvirkning.

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11852

Ingressen:

SitatSvart karbon kan bli den nest største menneskeskapte bidragsyteren til global oppvarming etter CO2. Klimapåvirkningen fra sot har til nå vært kraftig underestimert.

Au da, der røyk den konsensusen.

Første toget her i Norge gikk vel i fjor en gang? I november hadde Helge Drange glemt gravitasjonen, ved beregning av havnivået etter nedsmelting på Grønland:

Hadde glemt gravitasjonen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,594.msg19356.html#msg19356

Au, der røyk den konsensusen.

Det kan se ut som om mange snøballer har begynt å rulle i klimasaken.

Riktignok er nok sot i stor grad menneskeskapt, så "standingen" opp mot en innbilt påvirkning av menneskeskapt CO2 er uavklart.  Men uansett, med økt effekt av alle andre klimafaktorer, blir jo den innbilte relative betydningen av CO2 mindre og mindre, inntil den blir borte.

Dersom vanndampen blir bedre modellert, går nok effekten av både sot og CO2 ytterligere ned. Når så sola kommer godt forstått og godt parametrisert med i modellene, ja da reduseres innvirkningen av tilleggs-CO2 ytterligere. Her er det bare å følge med!

Klimaforskernes tilbaketogsopera!    ;D      8)

Jostemikk

Haha! ebye, dette er den norske klimarørslas forsøk på å dokumentere konsensus og 95 % sannsynlighet. ;D

Om vi IPCC-skeptikere synes klimasaken er litt tung å holde på med fra tid til annen, så kan vi jo bare tenke oss hvordan mainstream har det når for tiden. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

ebye (og forøvrig "all friends of the earth" som en venn av meg i West Virginia alltid sa),

velkommen i dobbelsenga - her skal sengehalmen jaggu få drysse over de ulykkelige som først steg ut av senga med den gale foten først!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten