Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: translator på januar 27, 2014, 09:30:43 AM
Men at dette skulle være en bevisst strategi fra USA og andre vestlige lands side for å bygge opp en internasjonal muslimsk terrororganisasjon har jeg altså ingen som helst tro på.

Jeg vet sannelig ikke. Men dette står i aftenposten idag (en avis jeg unntaksvis åpner):

Karzai anklager USA for å stå bak terrorangrep i Afghanistan
"President Hamid Karzai har flere ganger anklaget det amerikanske militæret for å forårsake sivile dødsfall med sine angrep. Men i hemmelighet har han også forberedt anklager om at angrep som er blitt tilskrevet opprørsgrupper som Taliban, i virkeligheten er blitt utført med amerikansk hjelp, eller rent ut utført av amerikanerne. Alt for å svekke Karzais regime, opplyser ikke navngitte høyere afghanske tjenestemenn til den amerikanske avisen The Washington Post."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Bolivia har sammen med nabolandet Ecuador sendt NGOene ud af landet. 8)

December 31, 2013
Close the NGOs: Asserting Sovereignty or Eroding Democracy?

https://nacla.org/blog/2013/12/31/close-ngos-asserting-sovereignty-or-eroding-democracy
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på januar 29, 2014, 13:24:00 PM
Bolivia har sammen med nabolandet Ecuador sendt NGOene ud af landet. 8)

December 31, 2013
Close the NGOs: Asserting Sovereignty or Eroding Democracy?

https://nacla.org/blog/2013/12/31/close-ngos-asserting-sovereignty-or-eroding-democracy

Flott for dem, og det første skrittet på veien til å kaste oligarkene ut. NGOene har hele tiden vært den styrende elitens skitne triks, og et skrekkens eksempel er hvordan de bygde opp WWF for å enklere kunne nå sine mål.

Jeg har tidligere oppfordret leserne til å granske samrøra mellom norsk utenrikspolitikk, NORAD og WWF, men av en eller annen merkelig grunn ble det helt stille.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Jostemikk Juni 07, 2013, 22:30:16 pm
SitatTenk dere. Mengder med politifolk som avholdt en øvelse, der bombehunder var en av ingrediensene. Allikevel slipper to guttunger gjennom, i hvertfall ifølge MSM og de 9000 politifolkene.

Forhåndsdømming, noen?

Boston-bombemand kan få dødsstraf

Den tiltalte bombemand Djokhar Tsarnajev har erklæret sig ikke skyldig i anklageskriftet mod ham, der blandt andet tæller en anklage om at have brugt masseødelæggelsesvåben ved Boston Marathon i april 2013.

På trods af, at Djorkhar Tsarnajev har erklæret sig ikke skyldig, skriblede han ifølge retsdokumenter en slags forklaring på brødrenes motiv ned på en af væggene i den overdækkede båd, hvori han skjulte sig for politiet

http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE6449396/boston-bombemand-kan-fa-doedsstraf/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Telehiv

Det har her på forumet vært diskutert hvorvidt sammenrasingen av twin Towers (9/11) foregikk som en "naturlig" deformasjonsprosess etter flytreffene eller om der var andre "hjelpemidler" inne i bildet, og om tiden det tok for tårnene å kollapse var logisk ifht situasjonen, osv.

Her er en godt filmet sammenligning; der 950 kilo sprengstoff ble brukt for å rive ned den 116 meter høye skyskraperen i Frankfurt i Tyskland - jeg noterer meg også at man la inn en sprengning midt i skyskraperen også...omtrent slik flyene traff twin towers...

http://www.vgtv.no/#!/video/77290/skyskraper-jevnes-med-jorden-paa-syv-sekunder 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på februar 02, 2014, 19:46:53 PM
Det har her på forumet vært diskutert hvorvidt sammenrasingen av twin Towers (9/11) foregikk som en "naturlig" deformasjonsprosess etter flytreffene eller om der var andre "hjelpemidler" inne i bildet, og om tiden det tok for tårnene å kollapse var logisk ifht situasjonen, osv.

Her er en godt filmet sammenligning; der 950 kilo sprengstoff ble brukt for å rive ned den 116 meter høye skyskraperen i Frankfurt i Tyskland - jeg noterer meg også at man la inn en sprengning midt i skyskraperen også...omtrent slik flyene traff twin towers...

http://www.vgtv.no/#!/video/77290/skyskraper-jevnes-med-jorden-paa-syv-sekunder

Mener du at stål i størrelsesforhold til Twin Towers (millioner av kilo) gikk i full oppløsning mens det var i frittfall når bygningen raste i Frankfurt?

Klikk på denne linken, og klikk på play. La videoen laste, og når den starter dobbelklikker du inne i filmruta. da blir det stort format:

Slow motion av pulveriseringen

Enorme mengder stål treffer aldri bakken. Det driver som støv utover Atlanterhavet. Du ser enorme stålkonstruksjoner gå i full oppløsning mens de faller.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Sitat fra: Jostemikk på februar 02, 2014, 20:07:51 PM
Sitat fra: Telehiv på februar 02, 2014, 19:46:53 PM
Det har her på forumet vært diskutert hvorvidt sammenrasingen av twin Towers (9/11) foregikk som en "naturlig" deformasjonsprosess etter flytreffene eller om der var andre "hjelpemidler" inne i bildet, og om tiden det tok for tårnene å kollapse var logisk ifht situasjonen, osv.

Her er en godt filmet sammenligning; der 950 kilo sprengstoff ble brukt for å rive ned den 116 meter høye skyskraperen i Frankfurt i Tyskland - jeg noterer meg også at man la inn en sprengning midt i skyskraperen også...omtrent slik flyene traff twin towers...

http://www.vgtv.no/#!/video/77290/skyskraper-jevnes-med-jorden-paa-syv-sekunder

Mener du at stål i størrelsesforhold til Twin Towers (millioner av kilo) gikk i full oppløsning mens det var i frittfall når bygningen raste i Frankfurt?

Klikk på denne linken, og klikk på play. La videoen laste, og når den starter dobbelklikker du inne i filmruta. da blir det stort format:

Slow motion av pulveriseringen

Enorme mengder stål treffer aldri bakken. Det driver som støv utover Atlanterhavet. Du ser enorme stålkonstruksjoner gå i full oppløsning mens de faller.

Nei, jeg mener ikke noe om Twin Towers i denne sammenheng, jeg bare påpeker at filmingen av rivingen av den tyske skyskraperen kanskje gjør det mulig å sammenligne en del fysiske prosesser nettopp med tanke på hvorvidt Twin Towers oppfører seg tilsvarende eller ikke.

Tvillingtårnene har falt og sporene fjernet (med unntak av filmopptak og det som må ha blitt tatt vare på av materialprøver), men det jeg har stusset spesielt på mht. 9/11 - og som kanskje er mulig å få undersøkt mer - var årsaken til at det tredje tårnet falt (uten å ha vært truffet av noe fly) samt filmet dokumentasjon av biler på gaten med uforståelige skader midt blant andre uskadede biler. Skader som peker mot helt andre materialtekniske årsaksfaktorer enn at tårnene falt i nærheten. Hvis det her foreligger forhold som ikke rimer med hittil kjente faktorer vil jeg tro at dette før eller senere vil komme for dagen. Det blir vel som med klimariggingen: Time will show...  8)       
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

affen

#247

Hvorfor kollapset WTC 7 ?

Jeg kom tilfeldigvis over denne artikkelen som tar for seg hvorfor WTC 7 kollapset, selv om det ikke var
truffet av fly, eller at brannen som oppsto i tårnet ikke kunne være stor nok til å bringe tårnet til kollaps.
Den tar også for seg undersøkelseskommisjonens rapport om dette og påpeker flere punkter hvor den
( vel nok ikke overraskende ) omgår sannheten om det som skjedde.

Artikkelen er ganske lang, men desto mer spennende å lese.

http://www.globalresearch.ca/the-mysterious-collapse-of-wtc-seven/15201


Jostemikk

#248
Sitat fra: affen på februar 03, 2014, 13:01:45 PM

Hvorfor kollapset WTC 7 ?

Jeg kom tilfeldigvis over denne artikkelen som tar for seg hvorfor WTC 7 kollapset, selv om det ikke var
truffet av fly, eller at brannen som oppsto i tårnet ikke kunne være stor nok til å bringe tårnet til kollaps.
Den tar også for seg undersøkelseskommisjonens rapport om dette og påpeker flere punkter hvor den
( vel nok ikke overraskende ) omgår sannheten om det som skjedde.

Artikkelen er ganske lang, men desto mer spennende å lese.

http://www.globalresearch.ca/the-mysterious-collapse-of-wtc-seven/15201

Takk for god og viktig link, affen. Den er blant de artiklene jeg har lest flere ganger for å forsøke å få 911-brikkene til å falle på plass. Jeg håper alle leser den grundig.

En generell oppsummering av deler av det jeg har tatt opp i denne tråden

Jeg tror hovedproblemet for snille og godtroende nordmenn er at de ikke er i stand til å akseptere total ondskap. De aller fleste vil bruke seg selv som sammenligningsgrunnlag, og det gjør det (heldigvis?) nærmest umulig for dem å forstå at ondskapen kan være total, og ikke minst at ondskapen finnes et helt annet sted enn de er lært opp til å tro. I tiår etter tiår har ondskapen fortalt godtroende mennesker at ondskapen finnes et helt annet sted enn den i virkeligheten befinner seg. De klarer enkelt å mene at de gjenkjenner den hos "muslimske terrorister", men ikke i en politisk administrasjon som representerer det vi er hjernevasket til å tro er den frie verden.

Det var ikke uten grunn at jeg startet hovedhistorien i denne tråden med en ganske omfattende forklaring om hvem og hva familien Bush representerer. De representerer virkelig ondskapen på alle fronter. Det jeg ikke har nevnt om familien, er hvordan ondskapen eskalerte da dette mennesket ble en del av dem:

[attachimg=1]

Kanskje vil jeg fortelle mer om dette en annen gang, kanskje ikke. Jeg oppfordrer hele tiden leserne til å starte egne undersøkelser. Så også nå.

Etterforskningen av 11. september-hendelsene - bukken og havresekken

Bush-administrasjonen valgte selv ut hvilke personer og firmaer/organisasjoner som skulle finne ut av hva som skjedde den 11. september 2001. Bedre eksempel på bukken og havresekken-oppførsel kan vanskelig finnes. Det blir som om en pervers psykopat av en voldtekstforbryter og massemorder skulle stå for etterforskningen av sine forbrytelser, og i tillegg være både dommer og jury, samtidig som han eide/hadde full kontroll over MSM.

Et lignende eksempel finnes også her i landet. De interesserte, og da snakker jeg ikke om de som er liksom-interesserte i det som skjer her i verden, men de virkelig sannhetssøkende, bør ta en titt på 22. juli-kommisjonen. Når det klientellet er gransket, kan dere fortsette med den kommisjonen Statoil satte sammen og sendte ned for å foreta undersøkelser i Algerie etter terroren på anlegget der nede. Hvis dette fører til sjokkerende oppdagelser, håper jeg de/den sjokkerte tar på seg arbeidet med å fortelle oss om hva du/dere oppdaget.

Generell fysikkforståelse

Når det gjelder det som skjedde den 11. september 2001 i New York og med Pentagon, er det aldeles for jævlig å se at folk som tydeligvis anser seg selv å være kapable til å være skeptiske til fysikken ba CAGW-påstandene, altså skremslene om katastrofale følger for planeten gjennom menneskets forbrenning av "fossilt" brensel, samtidig er å stand til å overse ethvert fysisk fakta i forbindelse med USA-hendelsene. Jeg legger nok en gang ut et sitat av Spirens meget kloke ord fra en annen tråd, hvor jeg denne gang velger å understreke selve gullkornet:

Sitat fra: Spiren på februar 01, 2014, 10:54:27 AM
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.  :'(
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Amateur2 på november 16, 2013, 10:45:11 AMSelv om episenteret ligge svært grunt kan lokale geologiske/geotekniske forhold gjøre at områder framstår som tilnærmet uberørte "øyer". Hvis man for eksempel har et lag i grunnen som fungerer som en myk fjær og/eller har stor demping, så vil rystelsene bli absorbert i dette laget. Det kan være slike forhold som er årsaken til det du henviser til.

Har du undersøkt de geologiske bunnforholdene mellom det påståtte episenteret for jordskjelvet og de målestasjonene jeg la ut data fra som ikke samsvarer med den påståtte styrken?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

translator

#250
Sitat fra: Jostemikk på februar 03, 2014, 14:19:35 PM
[
Jeg tror hovedproblemet for snille og godtroende nordmenn er at de ikke er i stand til å akseptere total ondskap. De aller fleste vil bruke seg selv som sammenligningsgrunnlag, og det gjør det (heldigvis?) nærmest umulig for dem å forstå at ondskapen kan være total, og ikke minst at ondskapen finnes et helt annet sted enn de er lært opp til å tro. I tiår etter tiår har ondskapen fortalt godtroende mennesker at ondskapen finnes et helt annet sted enn den i virkeligheten befinner seg. De klarer enkelt å mene at de gjenkjenner den hos "muslimske terrorister", men ikke i en politisk administrasjon som representerer det vi er hjernevasket til å tro er den frie verden.

Hva er total ondskap? Det nærmeste vi kommer, iallfall i moderne tid, og som vi VET har skjedd, er det nazistiske Tysklands industrielle folkemord på seks millioner jøder. Det antar jeg vi er enige om? Jeg har litt tidligere i denne tråden vist til en dokumentar som viser at nazistenes jødehat ble trukket inn i den ideologien som det muslimske brorskap baserer seg på. Dette er en ideologi som lærer muslimer opp fra småbarns alder av å hate jøder og staten Israel spesielt, og vestlige demokratier generelt siden de ses på som Israels støttespillere. Man blir så indoktrinert i disse miljøene at det å begå drap eller selvdrap ved å ta flest mulige jøder eller "vantro" med seg inn i døden blir sett på som det mest meningsfulle man kan gjøre i livet! Og de som forfekter denne ideologien streber etter verdensherredømme, ifølge dem selv. Finnes det noen tilsvarende ideologi som har formet den amerikanske administrasjonen (som gikk av for fem år siden) eller "predikanter" som hjernevasker det amerikanske folk?

Dokumentaren ligger fortsatt ute:  http://tv.nrk.no/program/koid25000713/hva-er-det-muslimske-brorskapet

Jostemikk

Sitat fra: translator på februar 03, 2014, 23:43:17 PM
Sitat fra: Jostemikk på februar 03, 2014, 14:19:35 PM
[
Jeg tror hovedproblemet for snille og godtroende nordmenn er at de ikke er i stand til å akseptere total ondskap. De aller fleste vil bruke seg selv som sammenligningsgrunnlag, og det gjør det (heldigvis?) nærmest umulig for dem å forstå at ondskapen kan være total, og ikke minst at ondskapen finnes et helt annet sted enn de er lært opp til å tro. I tiår etter tiår har ondskapen fortalt godtroende mennesker at ondskapen finnes et helt annet sted enn den i virkeligheten befinner seg. De klarer enkelt å mene at de gjenkjenner den hos "muslimske terrorister", men ikke i en politisk administrasjon som representerer det vi er hjernevasket til å tro er den frie verden.

Hva er total ondskap? Det nærmeste vi kommer, iallfall i moderne tid, og som vi VET har skjedd, er det nazistiske Tysklands industrielle folkemord på seks millioner jøder. Jeg har litt tidligere i denne tråden vist til en dokumentar som viser at nazistene jødehat ble trukket inn i den ideologien som det muslimske brorskap baserer seg på. Dette er en ideologi som lærer muslimer opp fra småbarns alder av å hate jøder og staten Israel spesielt, og vestlige demokratier generelt siden de ses på som Israels støttespillere. Man blir så indoktrinert i disse miljøene at det å begå drap eller selvdrap ved å ta flest mulige jøder eller "vantro" med seg inn i døden blir sett på som det mest meningsfulle man kan gjøre i livet! Og de som forfekter denne ideologien streber etter verdensherredømme, ifølge dem selv. Finnes det noen tilsvarende ideologi som har formet den amerikanske administrasjonen (som gikk av for fem år siden) eller "predikanter" som hjernevasker det amerikanske folk?

Dokumentaren ligger fortsatt ute:  http://tv.nrk.no/program/koid25000713/hva-er-det-muslimske-brorskapet

Og på grunn av det du skrev her er ikke noen av de poengene, kommentarene, dokumentasjonen, vitneutsagnene, eller spørsmålene jeg har stilt i denne tråden om 11. september eller annet interessant eller av verdi? På grunn av en dokumentar du har sett på NRK om det muslimske brorskap, og fordi du skriver at Hitler gjennomførte et industrielt folkemord?

En generell kommentar om ondskap er at jeg ikke kan tenke meg annet enn at den finnes over alt. Når det gjelder godhet stiller det seg annerledes.

Når det gjelder muslimsk/arabisk ondskap i Midtøsten i forbindelse med Palestina/Israel-konflikten, er de okkupert og undertrykket av en gjeng khazarer. Det er veldig trist at dette fører til spredning av hat og vold, og spesielt ille når det går ut over barna der nede. Allikevel bør du vel ta i betraktning at de faktisk, reellt, og på alle måter i virkeligheten er okkupert og undertrykket, og således sette vogna bak, ikke foran hesten? Motstandsbevegelsen i Norge under 2. verdenskrig gikk til aksjoner uten at de var kledd i norsk militær uniform. Dette førte til at okkupantene, nazistene, kalte dem terrorister. Ens terrorist er en annens frihetskjemper.

Du må se på årsaken til fortvilelsen der nede, som jeg er sikker på i mange tilfelle fører til det hatet og den fortvilelsen, eller ondskapen som du beskriver det, i befolkningen der nede. Det khazarene har gjort er intet annet enn en grov utøvelse av tragisk og voldelig antisemittisme. Denne antisemittismen vil holde på så lenge verdenssamfunnet lar Israel holde på som de har gjort. Jeg antar du også mener dette, eller er du antisemitt?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 02, 2014, 20:07:51 PM
Enorme mengder stål treffer aldri bakken. Det driver som støv utover Atlanterhavet. Du ser enorme stålkonstruksjoner gå i full oppløsning mens de faller.

Nærmere bestemt ca. 3 Eiffel-tårn for hver av de to tvillingtårnene.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på februar 03, 2014, 09:46:09 AM
Nei, jeg mener ikke noe om Twin Towers i denne sammenheng, jeg bare påpeker at filmingen av rivingen av den tyske skyskraperen kanskje gjør det mulig å sammenligne en del fysiske prosesser nettopp med tanke på hvorvidt Twin Towers oppfører seg tilsvarende eller ikke.   

Da må du begynne med å sammenligne konstruksjonene. Den tyske ser ut til å være en tradisjonell betongkonstruksjon med etasjeskillere (men jeg kan ta feil), en helt annen type konstruksjon enn stålkonstruksjonene i WTC.

Skal vi sammenligne, må vi ta med disse elementene. Forøvrig kan ikke 950 kilo sprengstoff strategisk utplassert på utvalgte steder sammenlignes med et fly. WTC var også designet for å motså kollisjon med fly av typen Boeing 720.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau