Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Tusen takk for det, Ewer - og en god lørdagsklem til deg  :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Bebben på oktober 20, 2012, 19:21:29 PM
Enig Seoto, det er morsomt å lese kommentarene.

Man kan kanskje si at denne kommentaren på forskning.no-artikkelen slo til:

SitatEnkelte ting er i hvert fall predikerbart her i verden: Klimapanelet og dets våpendragere, både internasjonalt og ikke minst her i Norge, har nemlig utviklet et immunsystem, slik at med en gang det et eller annet sted dukker opp en ytring eller et funn som kan ha potensiale til å så den aller minste tvil om autoriteten den onde guden Seo-to og Den hellige bok, stimler det til noen hvite blodlegemer og søker å nøytralisere angrepet ved hjelp av insinuasjoner om useriøsitet, at vedkommende har misforstått, at disse forskerne ikke er klimaforskere, at det ikke er riktig at det har vært endringer i solaktiviteten, at det kan nok være at dette likevel har litt betydning, men at det ikke kan rokke ved CO2-hypotesens riktighet, og at kanskje en eller annen eller tantens hans jobber i gruveindustrien.

Jeg predikerer således at vi om få dager får se et innlegg her fra Benestad og/eller Prestrud og/eller Drange etc., med et innhold som i grove trekk svarer til det som er skissert ovenfor.

Men hadde jeg lest den kommentaren den gang vi startet opp forumet, hadde jeg kanskje vraket å være den onde guden Seo-to  :o ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Paul Homewood har en interessant sak. Not of people knot that - Why Are The Met Office Spinning So Desperately?. Hele saken må leses. Jeg tar bare med en ørliten apetittvekker:

Could it be something to with the fact that, during the financial year 2010/11, they received £18.7 million in funding from the UK government and the EU specifically for climate research. (This, in other words, is totally separate to the funding they receive for normal meteorological services).

Most of the above amount, £17.5 million, was provided to the Hadley Centre, which is an integral part of the Met Office.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Donna Laframboise fortsetter å stå på:

SitatCorbella: UN climate change body worse than a delinquent teen

"During a luncheon hosted by the Friends of Science and co-sponsored by the Frontier Centre on Wednesday at the Metropolitan Centre, Laframbois told the crowd of 300 that when she began the journey of writing her book, she set out intending to "examine arguments for and against dangerous, human-caused climate change.

"What I learned along the way turned me into a climate skeptic or — as I like to call myself these days — a climate rebel."

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Nå har Tallbloke dratt i gang en sak som gjør at jeg endelig tør innrømme noe jeg har lurt på i mange år. I stallen på gården der jeg vokste opp slet vi enkelte vintre med at vannet frøs. Etter at det ble lagt inn varmtvann, var det ALLTID disse rørene som først først.

Tallbloke - J Martin: Is the Arctic displaying the Mpemba effect?

Dette er sannelig interessant med tanke på det som har skjedd i Arktis denne høsten. Det er ikke spesielt kaldt der nord, men aldri tidligere i satellittæraens tidsalder har isen vokst så superraskt som nå. Mpemba-effekten? Jeg lærer litt hver dag.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hehe Seoto, du har nok gitt den "onde" guden et snillere ansikt enn Seo-To. Det trengs nok et bedre gudeord, har tenkt på Klima-Ra men det blir jo solguden. Så kanskje Klimadraugen kan gjøre susen? Jeg har også et annet ord på tungen som begynner på Ra... men det får vel holde for denen gang.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: seoto på oktober 20, 2012, 21:16:09 PM
Donna Laframboise fortsetter å stå på:

SitatCorbella: UN climate change body worse than a delinquent teen

"During a luncheon hosted by the Friends of Science and co-sponsored by the Frontier Centre on Wednesday at the Metropolitan Centre, Laframbois told the crowd of 300 that when she began the journey of writing her book, she set out intending to "examine arguments for and against dangerous, human-caused climate change.

"What I learned along the way turned me into a climate skeptic or — as I like to call myself these days — a climate rebel."

Nå har hun oppdatert sin blogg med flere opplysninger fra det foredraget hun holdt. Hun har også linket til PowerPoint-presentasjonen hun brukte. Dersom noen av våre medlemmer skulle ønske å holde et foredrag om de tingene Donna tok opp, kan denne presentasjonen være til stor hjelp.

'Climate Rebel' Reporting In

Det er ingen tvil om at Donna gjør en strålende - og svært viktig - jobb.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

I dag har vi litt reklame for klimaforskning.com både på Tallbloke og WUWT :)

Det er også et litt humoristisk innlegg på WUWT i innlegget nedenfor det der Tallbloke omtaler Jostemikk:

Sitatvukcevic said
"OT
6 years jail sentence each for the Italian scientists who failed to predict the earthquake.
Climate scientists watch out!"

Really ?!

Can anyone arrange a Climate Team conference in Italy for Ben Santer, Mike Mann, James Hansen, Lubchenko, et al.

Kanskje noe å tenke på? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Slutten på klimatøvet ligger i det Donna holder på med. Jeg ønsker henne lykke til videre, og må si jeg er imponert over den gjennomslagskraften hun har fått i eget land.

Når dukker en slik opp i Norge? En som drar land og strand rundt og holder foredrag som går sterkt imot IPCC-dogmet? Som samtidig får positiv dekning i aviser og på TV?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: seoto på oktober 22, 2012, 20:42:13 PM
I dag har vi litt reklame for klimaforskning.com både på Tallbloke og WUWT :)

Det er også et litt humoristisk innlegg på WUWT i innlegget nedenfor det der Tallbloke omtaler Jostemikk:

Sitatvukcevic said
"OT
6 years jail sentence each for the Italian scientists who failed to predict the earthquake.
Climate scientists watch out!"

Really ?!

Can anyone arrange a Climate Team conference in Italy for Ben Santer, Mike Mann, James Hansen, Lubchenko, et al.

Kanskje noe å tenke på? ;)

Se der, ja. Var nok min dag i klimasola dette, og den holdt jeg attpå til på å tåkelegge med en skrivefeil. Men det ordnet seg til slutt.

Tallbloke er en særdeles høflig og trivelig klimablogger.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 22, 2012, 20:45:54 PM
Se der, ja. Var nok min dag i klimasola dette, og den holdt jeg attpå til på å tåkelegge med en skrivefeil. Men det ordnet seg til slutt.

Tallbloke er en særdeles høflig og trivelig klimablogger.

Gratulerer med strålende innsats, Joste. Jeg har vært opptatt med familierelaterte aktiviteter ikveld, og ser nå at du har virkelig bidratt til fremme av sannheten. Det er noe å være stolt av, helt uavhengig av noen små leifer  ;)

Det hyggelige er at vi får rett til slutt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Takk, Amatør1! Det er så mange smartinger der ute på Internett, men de har så gørstygge grafer. Jeg er bedre på pene grafer enn jeg er i engelsk, og når jeg attpå til får fingrene mine til å taste stedsnavn som hodet ikke har hørt om, blir det litt så som så. Heldigvis hadde det ikke noe å si for poenget i tråden til Andrews. Ble ørlite het i toppen da jeg først oppdaget at jeg hadde skrevet feil, og så at grafen var trukket opp i hovedinnlegget hos Tallbloke. Det gikk bra til slutt. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

I følge Steve McIntyre nekter de å godta at forskningen er trukket tilbake.

Climate Audit - IPCC Check Kites Gergis

The withdrawal of the Gergis article hasn't had the slightest impact on IPCC usage of the Gergis reconstruction, which continues to be used in the recently released AR5 Second Order Draft, thanks to academic check kiting reminiscent of Ammann and Wahl. Tim Osborn of CRU is a Lead Author of the AR5 chapter (as he was in AR4) and would be familiar with the technique from AR4.

Although David Karoly had denied that Gergis et al had been withdrawn, the AMS finally admitted this at their website here.




Hovedforfatter David Karoly nekter for at forskningen er trukket tilbake, selv om den så absolutt er trukket tilbake. IPCC fortsetter å bruke den nye kølla si selv om de vet at forskningen var så dårlig at den er trukket.



Har det lenger noen hensikt å lete etter sannheten om klimaet på jorda? Hele elendigheten er jo styrt av mennesker som er fiender av sannheten, og makta de er gitt virker å være nær uendelig grunnet det politiske ønsket i saken. FN har bestemt at alle medlemsland er forpliktet til å omorganisere hele samfunnet etter deres klimalovbestemmelser. Alt fra aviser, politikere, lokalsamfunn, forskningssentra osv. er pålagt å bedrive ren svindel.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jostemikk: Hovedforfatter David Karoly nekter for at forskningen er trukket tilbake, selv om den så absolutt er trukket tilbake. IPCC fortsetter å bruke den nye kølla si selv om de vet at forskningen var så dårlig at den er trukket.

Dette er virkelig forstemmende, men ikke spesielt overraskende. De har allerede god rutine i å bryte egne nedskrevne regler. Heldigvis finnes det tydeligvis folk som er klar over dette, og er i stand til å fortelle folk om det.

Når må IPCC svare for seg? Det vil vel neppe skje før noen journalister tør å ta skjeen i en annen hånd.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: seoto på oktober 23, 2012, 18:38:48 PM
Jostemikk: Hovedforfatter David Karoly nekter for at forskningen er trukket tilbake, selv om den så absolutt er trukket tilbake. IPCC fortsetter å bruke den nye kølla si selv om de vet at forskningen var så dårlig at den er trukket.

Dette er virkelig forstemmende, men ikke spesielt overraskende. De har allerede god rutine i å bryte egne nedskrevne regler. Heldigvis finnes det tydeligvis folk som er klar over dette, og er i stand til å fortelle folk om det.

Når må IPCC svare for seg? Det vil vel neppe skje før noen journalister tør å ta skjeen i en annen hånd.

Selv hører jeg lyden av en sag. Det er Sakens tjenere i Klimapanelet som langsomt, men iherdig, sager av den greinen de sitter på.

Den gangen de skremte vettet av verden med hockeykøllen, i 2001 var det ingen McIntyre (OK han var der men ikke i samme betydning som nå), ingen Jean S, ingen Watts, ingen Jo Nova, osv., ingen bloggosfære, ingen "Climate Wars".

Hvis Klimapanelet nå fortsetter å kjøre fram The Teams propaganda forkledd som vitenskap, også ved at de siterer Steigs "oppvarming" av Antarktis uten å gjøre rede for kritikken mot den, skaffer de seg ikke annet enn ytterligere tapt troverdighet = flere skeptikere.

Sånn sett kunne man jo kanskje heie på Karoly, i hvert fall de som mener at IPCC "delenda est". 8)


___________
PS Joste - flotte bidrag til Tallbloke's Talkshop, bra jobbet! Har dessverre litt for dårlig tid om dagen til å følge så godt med som jeg kunne ønske.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!