Gi månedens pris til La_Bomba på VGD!

Startet av Telehiv, november 29, 2011, 21:37:13 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Jeg vet ikke hvem som står bak nicket La_Bomba på VGD.

Men jeg kan gjenkjenne en analytisk og skrivemessig innertier.

Jeg har to ønsker:

1. At La_Bomba tar med seg sine talenter over til klimaforskning.com (hvis han ikke allerede er der da?)
2. At vi gir månedens beste innlegg-prisen til nedenstående klipp (selv om det er skrevet på et annet forum):


La_Bomba:

29.11.11 01:40

For to år siden kom det som ble kjent som Climategate. Nå har vi fått oppfølgeren med over 5000 ny mailer fra og til de sentrale klimaforskerne som også har stor innvirkning på FN's klimapanel.

Man tror knapt sine egne øyne. Riktignok har de fleste forstått at dette er en gjeng med korrupte aktivister med en klar politisk agenda. Men det er jo faktisk værre enn selv den mest skeptiske leser kunne forestilt seg. Les selv:

http://climateaudit.org/

http://rogerpielkejr.blogspot.com/

http://noconsensus.wordpress.com/2011/11/28/the-right-kind-of-people/

http://junkscience.com/2011/11/22/climategate-2-0-is-here/

http://wattsupwiththat.com/2011/11/22/climategate-2-0/

Og her på norsk:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/board,22.0.html

Det er klart at med så mye informasjon så tar det tid å lese igjennom alt og sette det inn i riktig kontekst. Men resultatene som kommer fram er sjokkerende selv for en som er lett forutinntatt.

Dette skal altså være "The Gold Standard" av forskere? Verdens beste?

De framstår som løgnere og svindlere som er mer opptatt av å sable ned kritikk enn de er av vitenskap. Og de bruker alle midler i sin kamp for å bedra både politikere og allmennheten.

Eller er det egentlig slik at de faktisk er styrt av politikere og egentlig handler på oppdrag fra like korrupte politikere?

Uansett så er det fryktelig lite vitenskap og fryktelig mye politikk og personangrep de framfører. Selv AGW'ere her på forumet har langt igjen før de når samme nivå som hva "klimaforskerne" klarer å prestere.

Hvordan er det mulig at våre fremste politikere, med statsministeren i spissen fremdeles promoterer denne gigantsvindelen?

Her omtaler Jens klimasvindelen som om den er er ikke-eksisterende. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stoltenberg-Neppe-klimaavtale-fr-krisen-rammer-6708302.html

Han prater om "en krise" som ikke har kommet ennå!

Han prater om en framtid som det i alle fall ikke finnes vitenskaplig grunnlag for å hevde kommer. Her er det kun nye skatter og avgifter som preger bakteppet.

Men det hele er basert på svindel, Jens! Våkn opp!

Antakelig må vi nullstille det meste av klimaforskning som har foregått de siste 20 år. Den er totalt upålitelig og ubrukelig. Hvor mange milliarder er brukt på dette? Hvem er ansvarlig? Hvem blir stilt til ansvar, om noen?

Stopp opp Jens! Bruk hodet! Innse at du har blitt lurt. Det har vi kanskje alle sammen blitt. Men det er aldri for seint å snu.

Legg alt som er forbundet med "klima" i søppelbøtten, Jens. Flytt fokus over på forurensning og miljø!

Du vet vel at de bildene som vises i media av hvit "røyk" fra kjernekraftverk og andre høye piper kun er vanndamp, Jens? Vanndamp er H2O, gir hvit "røyk" og helt ufarlig. CO2 er helt usynlig og helt ufarlig.

Det er giftstoffer i vann, luft og mat vi ikke vil ha, Jens. H2O og CO2 er ikke forurensning. Visste du det?

Stopp finansieringen av klimasvindelen NÅ!

Bruk våre skattekroner på noe fornuftig!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Glitrende!

Jeg ble så lei av APD-trollene at jeg får allergiske tanker når jeg kikker på VGD. Det er for mye trollstøy! Derfor er det prisverdig at noen setter på seg vernebriller og friskluftsdrakt. Takk for henvisningen Telehiv.

Om ikke La_Bomba er her, må vedkommende sende de kirurgisk rettede rakettene hit. Velkommen!

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 21:55:38 PM
Glitrende!

Jeg ble så lei av APD-trollene at jeg får allergiske tanker når jeg kikker på VGD. Det er for mye trollstøy! Derfor er det prisverdig at noen setter på seg vernebriller og friskluftsdrakt. Takk for henvisningen Telehiv.

Om ikke La_Bomba er her, må vedkommende sende de kirurgisk rettede rakettene hit. Velkommen!


La_Bomba fortjener sin pris, han blir rakket ned på etter alle kunstens regler. Dette skriver klimasirkus:

"- bomba lider muligens av paranoia og/eller alvorlige vrangforestillinger, men det har han naturligvis all rett til å ha. Bomba burde etter min mening diskuttere dette med en psykolog, men hva han velger å gjøre får være hans vurdering."


ebye

ConTrari - et meget godt eksempel på hvorfor jeg gikk til en verna bedrift.  ;D 8)

seoto

Sitat fra: ebye på november 29, 2011, 22:04:54 PM
ConTrari - et meget godt eksempel på hvorfor jeg gikk til en verna bedrift.  ;D 8)
Ha-ha! Den var morsomt  ;D Hadde faktisk ikke tenkt på det slik ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det er forunderlig hvordan disse trollene får holde på med debattødeleggende hersketeknikker. Men så er de betalt for å gjøre det også.

La Bomba gjorde en hedersinnsats! Håper ikke blodtrykket hans/hennes stiger faretruende av trollenes nonsens. Regner med at det er en erfaren klimadebattant, og at det går bra. Ikke at erfaring er noen garanti for akkurat det. Jeg ble så sint på APD enkelte ganger at jeg fikk synsforstyrrelser.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 29, 2011, 22:18:31 PM
Det er forunderlig hvordan disse trollene får holde på med debattødeleggende hersketeknikker. Men så er de betalt for å gjøre det også.

Disse "teknikkene" lykkes nok med å ødelegge debatter og debattfora, slik vi har sett og ser. Men de lykkes også med å eksponere seg selv som ynkelige krek uten substans, som selv nyankomne vil gjenkjenne. Så de er sin egen verste fiende.

Som noen sa: "Never interrupt your enemy when he is making a mistake"  ::)

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 29, 2011, 22:18:31 PM
Det er forunderlig hvordan disse trollene får holde på med debattødeleggende hersketeknikker. Men så er de betalt for å gjøre det også.

La Bomba gjorde en hedersinnsats! Håper ikke blodtrykket hans/hennes stiger faretruende av trollenes nonsens. Regner med at det er en erfaren klimadebattant, og at det går bra. Ikke at erfaring er noen garanti for akkurat det. Jeg ble så sint på APD enkelte ganger at jeg fikk synsforstyrrelser.

La_Bomba er ganske fersk -67 innlegg. Håper den personen har tykk hud.

Jeg blir så sint i de evinnelige kranglene med klimasrikus, dumskalle og trondhjem at jeg hamrer rasende slag ut i luften. Noen ganger bommer jeg på luften og treffer veggen. Det gjør vondt  :-[


Amatør1

Sitat fra: ConTrari på november 29, 2011, 22:30:20 PM
Jeg blir så sint i de evinnelige kranglene med klimasrikus, dumskalle og trondhjem at jeg hamrer rasende slag ut i luften. Noen ganger bommer jeg på luften og treffer veggen. Det gjør vondt  :-[

Pass på at fingeren ikke er plassert slik som på bildet når du gjør det  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på november 29, 2011, 22:50:55 PM
Sitat fra: ConTrari på november 29, 2011, 22:30:20 PM
Jeg blir så sint i de evinnelige kranglene med klimasrikus, dumskalle og trondhjem at jeg hamrer rasende slag ut i luften. Noen ganger bommer jeg på luften og treffer veggen. Det gjør vondt  :-[

Pass på at fingeren ikke er plassert slik som på bildet når du gjør det  8)

;D Har du sett makan til infantil oppførsel som klimasirkus bedriver i kveld på VGD?  Hva er det han har røyka?

Klarer overhodet ikke å se konsekvensen av hva han skriver. Det er bare helt tragisk.

Jostemikk

Det er sannelig flere som fortjener medalje! Foruten La Bomba, har ConTrari og Amatør1 gjort en strålende innsats i tråden på VG-debatten. Les den, den er oppsiktsvekkende!.

Sirkuset har mistet bakkekontakten noe så voldsomt, og resten av tåkeleggingskorpset har forlatt sin falne våpenbror midt på slagmarken. Det sier sitt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 30, 2011, 01:05:22 AM
Det er sannelig flere som fortjener medalje! Foruten La Bomba, har ConTrari og Amatør1 gjort en strålende innsats i tråden på VG-debatten. Les den, den er oppsiktsvekkende!.

Sirkuset har mistet bakkekontakten noe så voldsomt, og resten av tåkeleggingskorpset har forlatt sin falne våpenbror midt på slagmarken. Det sier sitt.

Ja etter Trondhjems voldsomme utbrudd mot mitt debattnivå igår, skal det bli morsomt å konfrontere ham med hva klimasirkus har skrevet  ;D gang på gang. Tror jeg har et snev av gammeltestamentlig vrede i meg  ???

Morsomt å drive sirkuset opp i et hjørne på denne måten. Kanskje skifte navn til "Hjørnedriver'n"? Men litt pinlig også, å se presumptivt voksne mennesker utlevere seg så totalt.

Bebben

Klok av tidligere skade legger jeg inn mitt eget innlegg her. Moderatorers veier er uforutsigbare; det er lov for Klimasirkus på VGD å hetse navngitte forskere + kalle dem "bøller" men det er ikke lov for meg på VGD å kalle anonyme hetsere som Klimasirkus for "bøller".

Jeg siterer Klimasirkus (til ConTrari):

SitatKlimasirkus: Jeg kommer til å saksøke deg for svindel om du sier noe som er uriktig om en eneste forsker. Du er ikke beskyttet av å være amatør.

Min kommentar:

SitatTror jeg ler meg ihjel. I all sin hjelpeløse usakelighet, i tråd etter tråd, har klimasirkus, trygt skjult bak sin anonymitet, bedrevet sin feige hets mot navngitte meritterte forskere og kalt dem "surrehuer" og lignende.

I en kommende rettssak ser jeg for meg at disse diskusjonstrådene blir dokumentasjon på sirkusklovnens egen saklighet.

Climategate 2.0 er solid dokumentasjon på at Klimasirkus ikke er alene om denne modus operandi. Faktum er at det hans us(m)aklige opptreden tvertimot er et typisk kjennetegn på den klikken som har vært sentral i å kjøre frem "menneskeskapt global oppvarming" som et antatt problem som allerede har kostet vårt eget og mange andres samfunn ufattelige summer, dels i form av miljøfiendtlige inngrep.

Om noen var i tvil, dokumenterer Climategate 2.0 særdels grundig disse aktivistenes - som skjuler seg bak tittelen "forsker" - skurkeaktige opptreden.

Som forrige gang er hvitvaskingsoperasjonene allerede i gang. Jeg regner med at også PR-byråer er kontaktet - som forrige gang.

Men for hver skandale som blir avslørt, står Saken - "the Case" som den Klimapanel-støttede (eller er det omvendt) banden så treffende kaller det - svakere og svakere.

Det som forunder meg aller mest, er hvorfor nettopp de som tilsynelatende er bekymret for en mulig menneskeskapt global oppvarming, ikke er de som er aller mest forbannet på denne banden som går under navnet the Team. Ingen oljelobby har noen gang vært i nærheten av å ødelegge deres egen "Sak" så mye som dem.

Kan det skyldes at de ikke tror på dette selv?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på november 30, 2011, 01:26:39 AM
Klok av tidligere skade legger jeg inn mitt eget innlegg her. Moderatorers veier er uforutsigbare; det er lov for Klimasirkus på VGD å hetse navngitte forskere + kalle dem "bøller" men det er ikke lov for meg på VGD å kalle anonyme hetsere som Klimasirkus for "bøller".

Jeg siterer Klimasirkus (til ConTrari):

SitatKlimasirkus: Jeg kommer til å saksøke deg for svindel om du sier noe som er uriktig om en eneste forsker. Du er ikke beskyttet av å være amatør.

Min kommentar:

SitatTror jeg ler meg ihjel. I all sin hjelpeløse usakelighet, i tråd etter tråd, har klimasirkus, trygt skjult bak sin anonymitet, bedrevet sin feige hets mot navngitte meritterte forskere og kalt dem "surrehuer" og lignende.

I en kommende rettssak ser jeg for meg at disse diskusjonstrådene blir dokumentasjon på sirkusklovnens egen saklighet.

Climategate 2.0 er solid dokumentasjon på at Klimasirkus ikke er alene om denne modus operandi. Faktum er at det hans us(m)aklige opptreden tvertimot er et typisk kjennetegn på den klikken som har vært sentral i å kjøre frem "menneskeskapt global oppvarming" som et antatt problem som allerede har kostet vårt eget og mange andres samfunn ufattelige summer, dels i form av miljøfiendtlige inngrep.

Om noen var i tvil, dokumenterer Climategate 2.0 særdels grundig disse aktivistenes - som skjuler seg bak tittelen "forsker" - skurkeaktige opptreden.

Som forrige gang er hvitvaskingsoperasjonene allerede i gang. Jeg regner med at også PR-byråer er kontaktet - som forrige gang.

Men for hver skandale som blir avslørt, står Saken - "the Case" som den Klimapanel-støttede (eller er det omvendt) banden så treffende kaller det - svakere og svakere.

Det som forunder meg aller mest, er hvorfor nettopp de som tilsynelatende er bekymret for en mulig menneskeskapt global oppvarming, ikke er de som er aller mest forbannet på denne banden som går under navnet the Team. Ingen oljelobby har noen gang vært i nærheten av å ødelegge deres egen "Sak" så mye som dem.

Kan det skyldes at de ikke tror på dette selv?

Fornuftig! -og godt skrevet!

Jostemikk

#14
Det var et godt innlegg, Bebben. :D

Jeg skal forte meg å kopiere hele tråden der, for det er god dokumentasjon.

Edit: Nå er hele tråden på VGD lagret.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren