Klimaforskning.com 1 år

Startet av Amatør1, juni 15, 2012, 21:55:08 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Da har forumet blitt ett år!

Jeg må si at forumet har vokst til en posisjon som langt overgår forventningene, og som åpenbart er en torn i øyet på alarmistene. Jeg tror vi kan slå fast at dette er en av de viktigste kildene til uavhengig daglig informasjon om klimaspørsmålet her til lands.  8)

En stor takk til initiativtakerne seoto og Jostemikk, og til den voksende skaren av svært kunnskapsrike debattanter!

Gratulerer!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Selv takk, Amatør1, og en like stor takk til alle som leser og deltar i debatten! :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for det, Amatør1 - og takk for at du ble med på laget!
Og selvsagt: Takk til alle som besøker og leser vårt forum - og en kjempetakk til alle som er med på å skapte aktivitet med verdifulle innlegg! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

la1goa

Jeg får takke for et flott forum. Og får at jeg får være med på laget. 

/Knuta

Ewer Gladblakk.

Gratulerer så mye med ettårsdagen til alle sammen, og tusen takk for et adskillig mer nøyaktig og nyansert forum relatert til hovedtema, enn det jeg veit om noensteds ellers.

Setter også, uten at det kansje er spesielt nødvendig å si, stor pris på det store og rause rommet som gir plass for skjøl en slik rotete og småspontan diffus som meg! :D

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Gloføken

Stor gratulasjon til Klimaforskning.com.  Godt det er noen som bryr seg :)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

jarlgeir

It's the sun, stupid!

ebye

Gratulerer med dagen, til stifterne og alle andre. "The Climate Dream Team".

Og det spørs om vi ikke allerede har fått en gave, om enn ikke pakket og merket!

Jeg tenker på Sigmund Abusland, som på ABCNyheter påpekte at det er nettsteder lik Klimaforskning som vil føre den gode og objektive klimadebatten fremover:

SitatFornøyelig lesestoff

Det er på disse nettstedene publikum kan finne usensurert stoff. Det blir framtidens media.

Dette uttrykker Abusland etter å ha lest kommentar 1:

Klima forklart - riktig!

Det hele ligger her, på den bunnsolide artikkelen til Martin Hovland:

Klima-endring i revers?

http://www.abcnyheter.no/meninger/borger/2012/05/18/klima-endring-i-revers    8)

Gerten

Jeg henger meg på gratulasjonene. Trolig ikke for sent. Har vært noe ustadig bruker men fulgt med de siste ukene. Umulig å ta igjen alle tema og innlegg men ved å følge de siste innlegg går det an å skjønne hvor landet ligger. Setter pris på at det ikke bare er meninger som blir servert men også argumentasjon ut fra forskjellig ståsted. Gratulerer også ebye med junirosen!
It's the clouds!

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på juni 15, 2012, 21:55:08 PM
Da har forumet blitt ett år!

Jeg må si at forumet har vokst til en posisjon som langt overgår forventningene, og som åpenbart er en torn i øyet på alarmistene. Jeg tror vi kan slå fast at dette er en av de viktigste kildene til uavhengig daglig informasjon om klimaspørsmålet her til lands.  8)

En stor takk til initiativtakerne seoto og Jostemikk, og til den voksende skaren av svært kunnskapsrike debattanter!

Gratulerer!


Takk for et klimafristed fra alarmisme! Og takk til alle birdragsytere dette første året!

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på juni 17, 2012, 03:11:19 AM
Takk for et klimafristed fra alarmisme! Og takk til alle birdragsytere dette første året!

Kanskje vi burde presisere at selv om dette er et fristed fra MSM-trollene, så er alle synspunkter i klimadebatten tillatte på dette forumet.  ::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Takk til alle som startet og senere har bidratt til å holde og utvikle dette helt nødvendige forumet videre!

Forumet har blitt et oppkomme av nyttig (og ofte avslørende) informasjon og fri debatt! Må det leve!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Okular

Jeg vil også gjerne gratulere alle her på forumet - et fortreffelig sådant :D. Og takker for det opprinnelige initiativet og de som holder det gående.

Det fineste med forumet her er at det er så mange forskjellige typer folk og kompetanser som bidrar, slik at vi får belyst et påfallende bredt spekter av klimatematikken. Er glad for å være en del av det hele, selv om jeg ikke har fått bidratt så mye i det siste - kommer sterkere tilbake. Håper vi vokser og vokser. Også når det gjelder innflytelse.

Det jeg foreløpig savner (og det tror jeg jeg har flere med meg på) er litt flere kontrære røster (eller det blir vel litt feil, det er vel vi som egentlig er kontrære, eller?), men altså folk med litt grunnleggende annet syn på ting, som kan røre opp litt, skape debatt og få oss mer på tå hev. Saklig må det selvsagt være, men en frisk debatt basert på sunn argumentasjon er jo aldri feil. Så langt jeg kan se er det bare zulusierragolf som har en mer IPCC-vennlig tilnærming her på forumet. Ønsker fler ...!  8)

ebye

okular, jeg er enig med deg i ditt ønske om mer "opposisjon". Forumet hadde tjent på at vi f. eks. oftere brukte "hvorfor det?"

Hva er erfaringsmaterialet, når det gjelder klimadebatt og standing? For meg ser det svært binært ut, enten for eller mot IPCC - på en grov skala. Og med tanke på hvordan forumtrollene holdt på på forskning.no i mars - juli i fjor, og tilsvarende opptredener på Debattsentralen til Aftenposten, så er det nok helt andre aktører og aktørtyper jeg ønsker meg. Nå er det vel bare på VGD det er full trollkrig. All ære til de skeptikerne som kjører kampen helt ut på VGD, men håpet må jo være at det er noen IPCC-proponenter som ønsker å få prøvd sine egne meninger og sin egen kunnskap.

Forskjellen til Klimaforskning er jo at du må være registrert, selv om vi bruker nick's. Og Onkel Politi her er nok langt dyktigere til å bruke debattplakaten, enn f. eks. forskning.no. Slik det ser ut nå, har vi generelt to mengder med debattanter, en for og en mot IPCC, og nærmest en tom mellommengde. Vi kunne fylle opp mellom-mengden med våre egne selvkritiske spørsmål, men noe kunstig blir vel det? Pseudoskepsis klinger ikke godt!   8)