Terje Wahl's klimablogg

Startet av ebye, mai 01, 2012, 11:46:39 AM

« forrige - neste »

ebye

#135
Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2012, 14:25:01 PM
Et godt, ærlig og ikke-alarmistisk innlegg fra Terje Wahl.
Han må passe på, så ikke bloggen hans blir moderert bort. Ho Nina vil nok ikke ha blogger helt uten AGW-tanker.    ;D

Jostemikk

Sitat fra: ebye på desember 08, 2012, 15:10:16 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2012, 14:25:01 PM
Et godt, ærlig og ikke-alarmistisk innlegg fra Terje Wahl.
Han må passe på, så ikke bloggen hans bli moderert bort. Ho Nina vil nok ikke ha blogger helt uten AGW-tanker.    ;D

Ho Nina har et par lønntemperaturspørsmål å svare på. Vi er mange som lurer på om hva hun synes om IPCCs, CICEROs, WWFs, Benestads og andres måte å utregne lønna hennes. De påstår nemlig at den er stadig stigende ettersom langtidstrenden er positiv...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Stadig nye innlegg fra Okular, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at de fleste vil ha mye og lære og stor glede av å lese det han skriver.

Nå har han også opplevet pigghakka i redaksjonen. Han fikk et innlegg slettet der han kommenterte dumskalles oppførsel. Er det snart på tide å spørre Nina Kristiansen om hun vil at vi skal gå til KILDEN av deler av troll-problematikken?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Da ser de vel på Okular som en trussel mot deres tro, og som de derfor ønsker å bli kvitt ;)
Det er en skam for forskning.no at de ikke har vært villige til å stoppe dumskalle!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på desember 08, 2012, 18:46:20 PM
Da ser de vel på Okular som en trussel mot deres tro, og som de derfor ønsker å bli kvitt ;)
Det er en skam for forskning.no at de ikke har vært villige til å stoppe dumskalle!

Definitivt. Men at de har vært "villige" til å stoppe Okular er enda et hakk verre.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Tilfeldigvis hadde jeg oppe Wahl-bloggen, og likeså de to innleggene til Okular som ble slettet. Det virker i hvert fall som om det må være to innlegg av tre som er fjernet. Det som fremdeles står, er dette:

SitatJo, dumskalle. Du må bare snart se å lære deg litt elementær termodynamikk og innse forskjellen på enkeltflukser og nettoflukser. Du sa i innlegget jeg svarte på: "(...) utstråling og annen varmeoverføring oppover fra overflata."

Varmetap/-overføring er en nettofluks, dumskalle. Det er den eneste som er reell og relevant i naturen. I snitt unnslipper netto 164 W/m^2 med energi jordas overflate, så sant den er i perfekt balanse med den utjevnet innkommende 164 W/m^2 ved overflaten fra sola. I tillegg er det selvsagt en kontinuerlig utveksling av energi opp og ned mellom overflate og atmosfære (to varme objekter), men denne utvekslingen setter ikke overflatetemperaturen - det er ikke DEN som bestemmer jordas overflatetemperatur.

Varme overføres i nettoflukser.

Det er ingen vits i å prøve å vri seg vekk fra dette. Her f.eks. ser du hvordan dette foregår: http://science-edu.larc.nasa.gov/EDDOCS/images/Erb/components2.gif

De 2 som ser ut for å være fjernet, er:

SitatDu skriver: "Problemet er nok en gang at økt IR opp betyr at temperaturen allerede har økt." Og: "varmetapet fra overflaten øker når temperaturen går opp."

Her prøver du frekt og freidig å ta hva som skjer ved oppvarming som starter ved overflaten, den vi faktisk observerer i den virkelige verden, til inntekt for den atmosfæredrevne AGW-varianten.

Er du virkelig ikke i stand til å se forskjellen?

Ved den ene ØKER varmeoverføringen fra overflate til atmosfære med oppvarmingen.

Ved den andre må varmeoverføringen (via stråling) fra overflate til atmosfære MINSKE for å kunne initiere en oppvarming; en økning i varmefluksen (netto IR opp) her er umulig.

Gjett hvilken som er hvilken.

SitatDumskalle tør altså ikke for sitt bare liv å gi oss det ett ords svaret på det helt enklespørsmålet jeg nå har stilt ham flere ganger.

Her er han ute igjen og liksom skal tolke det han tenker at JEG mener. JEG har forklart utførlig hva jeg mener over en rekke innlegg nå, dumskalle. At du nok en gang forsøker å avlede oppmerksomheten ved bevisst å misforstå (misrepresentere) det jeg sier og har sagt, er nokså beskrivende for den situasjonen du befinner deg i. DU skjuler deg fortsatt kun bak vilkårlige bruddstykker av noe som kunne ha vært et argument, bak talking points, standardfraser, mantraer og besvergelser. Du synes ikke i stand til å føre egne fulle og sammenhengende argumentrekker, men er kun ute etter å plukke og plukke, vri og vrenge på andres.

Jeg forsøker å finne ut av hva DU mener skjer, dumskalle. Jeg tror det er mange her som lurer på det.

ØKER eller MINKER den strålingsbasertevarmeoverføringen (netto IR, om du vil) fraoverflaten til atmosfæren ved stigende'drivhusgass'-innhold i den sistnevnte,dumskalle?

Hva er det i disse to innleggene som er så ille at de må fjernes?  :o
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

At de er en trussel mot Norsk Forskningsråd, Nina Kristiansen, WWF/CICERO/GRID og den voldsomme pengeflommen som har blitt dem til del de siste årene. De er også en kraftig trussel mot den makten disse absurde etterligningene av mennesker har skaffet seg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Angående dumskalen:

Jostemikk skriver:

"Nå har han også opplevet pigghakka i redaksjonen. Han fikk et innlegg slettet der han kommenterte dumskalles oppførsel. Er det snart på tide å spørre Nina Kristiansen om hun vil at vi skal gå til KILDEN av deler av troll-problematikken?"

Du skal nok se at Dumskallen er avkommet til en eller annen pamp i det klimaindustrielle komplekset, akkurat som en viss journalist i Aftenposten er flasket opp i Fortiden i våre hender.

Det er helt naturlig at man vil beskytte sitt avkom, helt uavhengig av hva avkommet gjør seg skyldig i. Så vi får bare være forberdet på at han vil sirkulere rundt i mange år fremover.

Er det noen som har sett på hvilke tider av døgnet han er aktiv, og hvor mange IP-adresser han opererer utifra?
It's the sun, stupid!

Jostemikk

IP-adresser på andre nettsider er noe som ikke er tilgjengelig, heldigvis. Og var de det, synes jeg ikke det er særlig å fortelle videre hvis du fikk kunnskap om dem. Alle steder det er lov å debattere anonymt skal folk få lov til det. Når det gjelder oppdragsgivere og arbeidsgivere til disse debattødeleggende trollene derimot, og da tenker jeg for eksempel på Netthoder- Troll kan temmes, de bør avsløres, og navnene burde vært klint opp på hver eneste lyktestolpe i hvert eneste tettsted i Norge. En direkte trussel mot demokratiet og ytringsfriheten er disse folkene, og jeg undres ofte over om de er klar over hva de har gjort?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

#144
Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2012, 23:56:16 PM
IP-adresser på andre nettsider er noe som ikke er tilgjengelig, heldigvis. Og var de det, synes jeg ikke det er særlig å fortelle videre hvis du fikk kunnskap om dem. Alle steder det er lov å debattere anonymt skal folk få lov til det. Når det gjelder oppdragsgivere og arbeidsgivere til disse debattødeleggende trollene derimot, og da tenker jeg for eksempel på Netthoder- Troll kan temmes, de bør avsløres, og navnene burde vært klint opp på hver eneste lyktestolpe i hvert eneste tettsted i Norge. En direkte trussel mot demokratiet og ytringsfriheten er disse folkene, og jeg undres ofte over om de er klar over hva de har gjort?
Mange ganger i løpet av det siste året har det blitt understreket at nettsteder som Klimaforskning og Klimarealistene blir de viktigste Klimadebattstedene i tiden fremover. Hva med en trolliste her på forumet? Navn: Trollhaugen, Trollstigen, Når trollene våkner, Trolldansen rundt sannheten, Trolltull, Trollheim, Trollhuset, Troll i ord?

1. bidrag til listen: [ beklager, klimaforskning.com støtter rettene til og eksistensen av anonyme debattanter, her må vi trå veldig varsomt med personopplysninger. - Amatør1]

VGD, forskning.no, Dagsavisen Nye meninger har Trolltoget fullt, det er bare å slippe de løs på stasjonen: Trollheimen.   8)

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2012, 14:25:01 PM
Et godt, ærlig og ikke-alarmistisk innlegg fra Terje Wahl.

Dette har han dessverre tatt konsekvensen av, og kommenterte i egen blogg:

[attachimg=1]

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor han gjør dette. Ikke at det spiller noen rolle hva jeg forstår eller ikke forstår, men slik jeg ser dette er det ikke annet enn meningsløs, blind alarmisme.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Sitat fra: Jostemikk på desember 11, 2012, 17:50:20 PM
Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor han gjør dette.

Mannen må jo være ruset...
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på desember 11, 2012, 18:40:07 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 11, 2012, 17:50:20 PM
Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor han gjør dette.

Mannen må jo være ruset...

Et eller annet er det i hvert fall. Han er helt åpenbart intelligent. Like synlig er en trivelig tone som jeg nok ikke har gitt ham nok ros for. Tenk hvis det verste trollet på VGD oppførte seg som Terje Wahl. Den lille delen av verden ville blitt et bedre sted. Dette er utvilsomt.

Vi har tydeligvis alle en eller annen agenda. Noen sterkere enn andre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Gadd vite hvor mange blogger Wahl ikke har vært opptatt av varmeste måned, og opvarmingens adelskalender? Bildet hadde blitt ytterligere avslørende hvis temperaturforskjellene hadde blitt tatt med.

Det nærmeste han kommer en klimatenkning er nok når han vurderer hvert enkelt år opp mot hverandre. Hadde det vært noe greie på de norske klimaforskerne som kan litt om klima, ja så hadde de fortalt Wahl hva klima faktisk er definert som.

Og som den siste rariteten må jeg nevne hans bruk av krystallkula. Han "ser" nemlig i hver blogg at det kommer til å bli varmere, at temperaturen vil stige. Dette utkikkspunktet blir jo nå direkte latterlig, nå som den globale temperaturen har flatet ut de siste 15 årene.

Nå kommer han nok til å la være å benytte krystallkula. Han fortsetter å rangere måneden en stund til. Og, for ikke å bli så lett avslørt mtp. hvilke forskjeller og trender i temperaturen han opererer med, har han grafer uten akseenheter. Det blir det ikke plass til, så da dropper han det, snakker ikke om det i teksten heller. Ja, det er jammen en klimablogg av en spesiell karakter dt der.

Men, han er jo alarmist, så da lar Nina Kristiansen han få holde på. Og han er den eneste som har kommentarfelt etter sine innlegg, alle andre klimainnlegg er kommentarfrie.   ::)    8)

Amatør1

#149
Sitat fra: ebye på desember 11, 2012, 21:31:56 PM
Og han er den eneste som har kommentarfelt etter sine innlegg, alle andre klimainnlegg er kommentarfrie.

Fru Kristiansen er veldig opptatt av å fremme debatt, må vite. Og den må være bred. Veldig bred. Det er derfor alle kommentarfeltene om klima (untatt Wahls) er stengt. Se En annen klimadebatt . Dette kom Kristiansen fram til natt til 18. Mai, etter en åpenbart vellykket russefeiring.



It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to