Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: seoto på oktober 23, 2012, 18:38:48 PMNår må IPCC svare for seg? Det vil vel neppe skje før noen journalister tør å ta skjeen i en annen hånd.

IPCC svarer ikke for noen. De er urørlige. Alt som har med FN å gjøre står over nasjonalstatene, og de pålegg de kommer med er det som får vår statsminister til å repetere i det uendelige: Vi er forpliktet gjennom gjensidige internasjonale avtaler...

Skal vi få stoppet galskapen, må vi få en slutt på FN. Så enkelt, og så aldeles umulig i dagens situasjon. FN har blitt det monsteret våre globalistiske politikere ønsket seg. Akkurat som en PC som får hyperintelligens. Den kobler seg opp mot andre nettverk, og til slutt går det ikke an å stoppe marerittet. De tar over styringen av verden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Hvordan har det gått med denne prediksjonen, Inger Hanssen-Bauer? Komalogene hos Meteorologisk Institutt kunne sannelig sin skremmeteknikk også for noen år siden. (Jeg antar denne er fra rundt 2003.)

Varmere vinter - mindre fyring

Hva skjer hvis det faktisk går slik dette klimascenariet viser; hvis årsmiddeltemperaturen i Norge stiger med mellom 0,2 og 0,5 oC per tiår?


Retro.Met.no

Er det fra Ingen Hanssen-Bauer Jørgen Randers har fått ideen til idiotiske og aldeles antivitenskapelige 0,4 graders økning pr. tiår? Her er det sågar snakk om opp til 0,5 graders temperaturstigning pr. tiår.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#1292
Jeg har linket til denne fysikeren mange ganger, men nå tror jeg han akkurat overgikk seg selv, og det skal faktisk litt til. Gå gjerne til toppen for å se hva denne saken dreier seg om, og les deretter dette innlegget. Robert G. Brown i en kommentar på WUWT om The APS Topical Group on the Physics of Climate.

WUWT - Fy flate!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 25, 2012, 01:30:01 AM
Jeg har linket til denne fysikeren mange ganger, men nå tror jeg han akkurat overgikk seg selv, og det skal faktisk litt til. Gå gjerne til toppen for å se hva denne saken dreier seg om, og les deretter dette innlegget. Robert G. Brown i en kommentar på WUWT om The APS Topical Group on the Physics of Climate.

WUWT - Fy flate!

Fantastisk - den kommentaren burde eleveres til egen post på WUWT. En klassisk tordentale mot antivienskaplig idioti hos APS.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Og vi så jo hvordan Ivar Giæver valgte å trekke seg fra APS.

http://klimaforskning.com/forum/index.php?topic=145.0
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Okular


Amatør1

Er det noen som klarer å gjette hva dette kommer til å bli?

Major announcement coming Monday from WUWT

Anthony Watts kjøper "Current TV" fra Al Gore, og døper det om til WUWT-TV?   :P

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på oktober 28, 2012, 11:11:45 AM
Er det noen som klarer å gjette hva dette kommer til å bli?

Major announcement coming Monday from WUWT

Anthony Watts kjøper "Current TV" fra Al Gore, og døper det om til WUWT-TV?   :P

I så fall kan han jo drive misjon blant tidligere seere og omvende dem! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Jeg tror disse klimaaktivistene ønsker oss tilbake til steinalderen! I dag er jeg virkelig glad jeg ikke bor i England. Hvor lenge kan vi forvente å leve siviliserte liv i Norge? Hele denne artikkelen bør leses!
Sitat
Street lights turned off in their thousands to meet carbon emission targets
Huge swathes of Britain are being plunged into darkness as more and more streetlights are switched off by councils and roads authorities.

  • 3,080 miles of motorways and trunk roads in England are now completely unlit;
  • a further 47 miles of motorway now have no lights between midnight and 5am, including one of Britain's busiest stretches of the M1, between Luton and Milton Keynes;
  • out of 134 councils which responded to a survey, 73% said they had switched off or dimmed some lights or were planning to;
  • all of England's 27 county councils have turned off or dimmed street lamps in their areas.

Nå må snart noen stå opp og si: "Nok er nok - gi oss våre liv tilbake!"

Det eneste positive med artikkelen, er at MSM endelig begynner å vise oss skadevirkningene av den klimapolitikken som har vært drevet de siste par tiårene. Når vil de kreve de ansvarlige politikernes "hoder på et fat"? Hva med å kreve penger tilbake fra dem? Føre deres formuer tilbake til folket?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på oktober 28, 2012, 12:09:21 PM
Det eneste positive med artikkelen, er at MSM endelig begynner å vise oss skadevirkningene av den klimapolitikken som har vært drevet de siste par tiårene. Når vil de kreve de ansvarlige politikernes "hoder på et fat"? Hva med å kreve penger tilbake fra dem? Føre deres formuer tilbake til folket?

Jeg må ile til med en positiv side-effekt at dette, det blir mindre lysforurensning



En femtedel kan ikke se stjernehimmelen

Lysforurensning gjør at en femtedel av verdens befolkning ikke kan se Melkeveien på nattehimmelen.



Kanskje det kan gi folk et tettere forhold til naturvitenskap....

Forøvrig er jeg salvsagt enig i at politikken er fullstendig spinnvill, de positive side-effektene er helt utilsiktede.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

#1300
Fra benskjørhet til hjerneskjørhet: Fru Stordalen titulerer seg nå "klimadoktor"!

Dagens mest hysteriske link finner dere her: http://e24.no/makro-og-politikk/mer-system-i-sakene-etter-at-vi-ble-sammen/20292168

Alle med glimt i øyet bør lese dette høyintellektuelle innsynet i Frognerfruenes (av begge kjønn!) nye intellektuelle lekegrind: "Klimabekymret - og gjør noe med det"!

Dere MÅ bare lese hele artikkelen, den som ikke har sølt halve formiddagskaffeen utover silkeslåbroken etter dette, er evig fortapt!


PS: Takk til min kaffetilsølte elskede, som gjorde funnet av denne uvurderlige klimastudien mulig.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Klimakunnskapen flommer ut av dette overflødighetshornet. Hun bare gir og gir.

Selv synes jeg det er ekstra artig med sparedusjene til miljøbevisste Petter. Han sparer enorme summer på en solid reduksjon i strømregninga. En uselvisk og god mann. Minner meg om da han solgte luksusbilparken sin. Han kunne jo ikke eie slike CO2-spyende doninger. Ikke fikk han brukt dem heller. Da var det mye bedre å selge dem til personer som hadde muligheten til å kjøre dollarglisene. Var det fruens matematikkgener som var til hjelp for å redusere totalt utslipp av CO2 i dette tilfellet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#1302
"DYREVENN: Gunnhild Stordalen ville bli dyrlege, men ble lege. Nå er hun klimadoktor, og bor på Bygdøy med grisen Pia Parma, hunden Qross og mannen Petter"

Grisen til venstre, kan vi legge til.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

En slik artikkel gjør meg rett og slett stum - for jeg vet ikke hvor jeg først skulle gripe an i tullet.
Heldigvis er Gunhild et unntak i Norge, de fleste har i hvert fall litt vett. Og heldigvis er folk flest ikke så grådige heller.
Dessuten hadde jeg allerede drukket opp kaffen, så jeg slipper å skifte ut tastaturet denne gangen også ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

#1304
Ett av mange skremmende forhold som trekkes fram i denne elleville artikkelen, er at Gunhild & De vil omvende den mulige skeptikeren Spetalen til en mer oppgradert klimafrykt. Alarmistene vinner nytt land over hele fjøla nå. Spettet må være under et veldig faglig press.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten